• dirpower

    Varför Evolutionsteorin inte är något annat än en religion för de Gudlösa

    Först kom Lyell, hans mål var att försöka hitta på en egen historia som inte hade med Bibeln att göra. Hans mål var alltså ett uppror mot Bibeln och inte alls för att han följde bevis. Han försökte istället "finna" bevis för att skapa sig en egen historia. Han skrev en bok. Han var mentor åt Darwin.

    Sedan kom Darwin med teorier som föddes ur Lyells arbete.

    Nu har skolväsendet accepterat evolutionsteorin som sanning, fortfarande en påhittad historia utan ett enda vetenskapligt observerbart bevis, och göra ateister av så många de kommer över. Fortfarande ett uppror mot Bibeln och bygger på inget annat än spekulationer. När man själv mår dåligt drar man lättare ner andra och på samma sätt fungerar denna lära. När folk själva fallit offer för detta så vill de pracka läran på alla andra så att de inte behöver stå där själva med lång näsa när döden sveper bort dem från Jorden. Vi är alla dömda till döden, och ingen kommer undan, men många håller för öronen och skriker "la la la la la!".

    Det är en aning frustrerande att vi har ett så genomkorkat skolväsende men så här är det. Skolverket, som inte består av ett vetenskapligt råd och saknar befogenheter för att avgöra sanningen i ämnet, har ändå bestämt vad som är "sanning" och har därmed valt att försöka lura Svenska folket in i en djup lögn helt baserad i spekulationer och i avsaknad av vetenskapliga bevis. Alla ämnen i skolan utgår ifrån evolutionen och även SVT sprider lögnerna i sina "vetenskapliga" program. Att teorin är allmänt accepterad är nog ett av de löjligaste argumenten man får höra men det duger tydligen åt många i denna minoritet.

    Människor som indoktrinerats att köpa lögnerna utan att ifrågasätta dem på minsta vis gör nu allt för att få behålla sin tro de växt upp med. De saknar fortfarande bevis men tar till varje knep eftersom att detta är den livslögn de byggt sina liv på och det är svårt att överge en tro man har så kär. Nu spelar stolthet och prestige en större roll för spridningen av dessa fantasier snarare än ödmjukhet inför sanningen.

    Eftersom att evolutionisterna nu skapat sig vanor de älskar men som står i direkt strid med Guds plan så inser de nu att de inte kan ge upp denna lära så lätt utan att tappa ansiktet. De vill slingra sig ur sitt eget ansvar de bär inför Gud och försöker bedra sig själva med både långsökta och onaturliga förklaringar så märkvärdiga att de egentligen tror på mirakler mer än det naturliga.

    Många evolutionister är, precis som många andra religiösa, fanatiska och tar till metoder för att hindra spridningen av sådant som gör motstånd mot deras läror. Det finns, som ett exempel på denna fanatism, fossila fynd som tydligt visar människors och dinosauriernas samtida existens men så fort dessa offentliggjordes så blev bevisen förstörda redan till nästa dag. Olika fynd har många gånger "försvunnit" när evolutionister saknar förklaringar. Fanatism kan yttra sig på olika vis och många gånger stöter vi på sådana som prisar sin evolution genom att blanda in många vetenskapliga resonemang i sina försök att göra vetenskap av det ovetenskapliga men de misslyckas alltid då de inte kan ge dig några vetenskapliga bevis men på sin höjd kan de vilseleda dig med suggestion och retorik.

    Evolutionen innebär mer än bara variation inom arten, så den extrema variationen du finner hos hundar duger inte som evolution, För att evolutionen ska gå att tro på behöver vi studera ett observerbart vetenskapligt bevis som inte kräver tro. Men evolutionen förblir en teori som kräver "blind tro" och bakterier förblir bakterier och finkar förblir finkar.

    Inspiration från videon på www.evolutionvsgod.com

    En vetenskaplig serie som totalsågar evolutionen och visar oss något mycket mer fantastiskt: www.youtube.com/playlist

  • Svar på tråden Varför Evolutionsteorin inte är något annat än en religion för de Gudlösa
  • Iarwain
    dirpower skrev 2015-02-03 22:08:10 följande:
    Tigrar och Lejon kan få avkomma så vi säger att de är samma art precis så som Bibeln säger.

    Vad skulle du tro om du fick ihop det med en schimpans? Kanske för nära besläktad? Kanske skulle bli inavel?

    Exempelvis har man försökt skapa djuret Lucy som ska föreställa en övergång mellan apa och människa. Sådana borde det fullständigt drälla av bland de fossila fynden med tanke på hur många miljoner individer som skulle behöva födas innan de sorteras ut av en bättre upplaga "Survival of the fittest". Djuret är ett ihopplock av delar utspridda på kvadratkilometer. Höfterna är dessutom söndersågade för att passa fördomarna. Nu är apan på turné och gör skolbarn till evolutionister.

    Det finns genetiker som tror att människan kan få avkomma med vissa andra apsorter.
    Denna forskning är dock inte helt etiskt försvarbar, så vi vet inte säkert.

    Här visar du återigen att du inte förstår evolutionen.
    "Survival of the fittest" betyder inte att det blir en "bättre upplaga".


    Svara gärna på mina frågor istället för att komma med påhopp.

  • Iarwain
    dirpower skrev 2015-02-03 22:15:43 följande:

    Här kommer en nöt att knäcka. I den här videon frågar Ray Comfort flera personer med ordentliga utbildningar efter ett observerbart bevis som inte kräver tro.

    Vad skulle ni svara när micken hamnar hos er?


    Samma sak som jag säger till dig.
    Svara på mina frågor, då du totalt missuppfattat vad evolutionsteorin säger.
  • EnAnonumius
    dirpower skrev 2015-02-03 22:09:45 följande:
    Så många ord men inga fakta.
    Lägg av..  Har du inget att kommebtera är det därför du kommer med detta barnsliga motsvar?
    Det märks att du här helt indoktrinerad i din gudstro.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • kivirush

    Haha. Det är så roligt men samtidigt så otroligt sorgligt det är med hur lite religiösa fanatiker förstår sig på vetenskap. Det är säkert en bidragande faktor till att de är just fanatiker och inte normalbegåvade troende.

    Dirpower. Kan du inte bara svara rakt på våra frågor utan att ställa motfrågor och försöka att slingra dig?

    Som detta vill jag gärna höra dina svar på.


    Iarwain skrev 2015-02-03 22:15:18 följande:

    Du vägrar att svara på en enda fråga jag ställer.

    Var snäll och svara på någon eller några av följande:

    Vad tror du evolutionsteorin säger och vad anser du felen i den ligger?

    Hur definierar du en art?Är det yttre betingelser, en viss genetisk variation eller något annat?

    Hur definierar du en apa?Är inte människan ett apdjur?


    Säger lite vad jag vill.
  • Joce82

    Många liknande djur kan få avkomma över artgränserna (hybrid) men de flesta eller alla är sterila. Såsom mula(häst/åsna) och bland kattdjuret är alltid minst hanarna sterila

  • Joce82
    kivirush skrev 2015-02-04 08:03:12 följande:

    Haha. Det är så roligt men samtidigt så otroligt sorgligt det är med hur lite religiösa fanatiker förstår sig på vetenskap. Det är säkert en bidragande faktor till att de är just fanatiker och inte normalbegåvade troende.

    Dirpower. Kan du inte bara svara rakt på våra frågor utan att ställa motfrågor och försöka att slingra dig?

    Som detta vill jag gärna höra dina svar på.


    Säger lite vad jag vill.
    Där jag bor är pingst rörelsen stor. Men alla är intelligenta och högutbildade. De ser inga konstigheter mellan bigbang skaprlseberrätelsen och evolutionsteorin. Bibeln har rätt rent filosofiskt och vetenskapen bekräftar det enligt dem!

    Jag visade tråden gör en av dem och han skakade på huvudet och sade att en sådan som ts ger kristna dåligt rykte
  • Rataxes
    dirpower skrev 2015-02-03 20:39:13 följande:
    oj. Den var inte med i skolundervisningen. Skolan ljög för dig.
    Nej, skolan lärde ut fakta, inte folksagor.
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Johan75
    dirpower skrev 2015-02-03 20:03:22 följande:

    #6
    Ok, där säger du:

    "Vad är vetenskap? Studien av världen omkring oss.
    Testbart
    Observerbart
    Repeterbart
    Förutsägbart
    Falsifierbarhet"

    Vad av detta är det som C14-metoden inte uppfyller? 
    Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    dirpower skrev 2015-02-03 22:08:10 följande:
    Exempelvis har man försökt skapa djuret Lucy som ska föreställa en övergång mellan apa och människa. Sådana borde det fullständigt drälla av bland de fossila fynden med tanke på hur många miljoner individer som skulle behöva födas innan de sorteras ut av en bättre upplaga "Survival of the fittest". Djuret är ett ihopplock av delar utspridda på kvadratkilometer. Höfterna är dessutom söndersågade för att passa fördomarna. Nu är apan på turné och gör skolbarn till evolutionister.
    Nej, Lucy är inte, och har aldrig påståtts vara, en övergång mellan apa och människa. Det upprepar sig hela tiden - du vet ju inte vad det är du kritiserar. 

    Jag bjuder på en video som ganska väl förklarar hur vetenskapen arbetar med att försöka förstå vad Lucy var. Om du ser videon (vilket jag tvivlar på att du gör) så kommer du även märka att man är öppen med att det finns saker man är osäker på och fortfarande jobbar med att begripa. 

    http://library.fora.tv/2014/12/03/The_Shape_of_Human_Evolution

    Se gärna videon. Du behöver inte acceptera det som sägs som sanningar, men du kan väl åtminstone försöka förstå vad forskare inom evolutionsfältet anser att evolutionsteorin säger. 
    Behold, i come as a thief.
  • EnAnonumius
    Joce82 skrev 2015-02-04 08:19:50 följande:
    Där jag bor är pingst rörelsen stor. Men alla är intelligenta och högutbildade. De ser inga konstigheter mellan bigbang skaprlseberrätelsen och evolutionsteorin. Bibeln har rätt rent filosofiskt och vetenskapen bekräftar det enligt dem!
    Jag visade tråden gör en av dem och han skakade på huvudet och sade att en sådan som ts ger kristna dåligt rykte
    Något liknande sa Einstein med.

    Han sa att vetenskapen var till för att kunna förstå "Guds Trädgård".
    Han såg hela universum som en Trädgård. Och all vetenskaplig forskning (biologi, Fysik, Kemi etc ) var till för att människan skulle kunna förstå hur Trädgården var uppbyggd.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Varför Evolutionsteorin inte är något annat än en religion för de Gudlösa