• Anonym (Nyomskuren)

    Bör jag vara orolig över resultatet av min omskärelse? (bilder)

    Hej! 

    Jag det är så att jag omskar mig för 3 månader sedan och jag är sjukt nojjig över att slutresultatet kanske inte kommer att bli så bra som jag hoppats. 
    Efter 3 månader är det fortfarande väldigt svullet på undersidan av penis. jag misstänker att detta kan bero på att jag tidigare gjort frenulum opertation, men det har liksom inte gått ner någonting alls på 3 månader vilket jag tycker är konstigt?! 

    Sen är snittet han lagt inte jämt, utan jag har en liten "hudkrage" under ollonskaftet som är knottrig efter att han sytt, kommer detta att jämna ut sig med tiden tro? 
    I den tredje bilden ser man en yta på ca 0,5 cm där jag har ett cleant snitt. 
    Slutresultatet kommer aldrig kunna bli så som på den ytan runt hela skaftet, right? 
    typ att huden kommer flyta ut och jämna ut sig med tiden. 

    De 2 sista bilderna är vid erigerat tillstånd och på den sista bilden kan man se att det blir som ett åtsittande gummiband precis under "hudkragen". Tror ni att detta kommer mjukna upp med tiden?

    Jag har redan varit i kontakt med sjukhuset där operationen genomfördes både på telefon och på plats. Fick svaret att allt såg bra ut och att det kan vara svullet upp till 6 månader, men det kändes inte som ett uppriktigt svar utan mer ett standardsvar. Därav vänder jag mig till familjeliv för extra råd. 

    Tack på förhand.

    !PS! Känner ni att ni inte är manade att se en penis i bild men ända kan komma med något konstruktivt, kanske egna erfarenheter eller så, är det helt okej!

    Annars finner ni bilderna i länken under!
    imgur.com/a/4alNI

  • Svar på tråden Bör jag vara orolig över resultatet av min omskärelse? (bilder)
  • Anonym (..)

    Har ingen större erfarenhet egentligen, bara sett någon enstaka IRL och några på bild/film, dock aldrig någon nyopererad. Men jag håller med om att det inte riktigt ser ut som det borde. Hoppas svullnaden (kragen) försvinner.

  • Anonym (L)

    Tycker det där ser ut precis som man kan förvänta sig, 3 månader efter. Det tar tid för kroppen att läka.

  • Anonym (Nyomskuren)
    Anonym (L) skrev 2015-02-24 19:05:26 följande:

    Tycker det där ser ut precis som man kan förvänta sig, 3 månader efter. Det tar tid för kroppen att läka.


    Okej. Jag förstår ju givetvis att det tar tid att återhämta sig från en sådan operation. Det som främst gör mig orolig är att svullnaden mer eller mindre inte gått ner någonting sedan dag 1, samt att man ska få en knottrig rand runt ollonkanten. 

    Dom säger ju liksom att stygnen försvinner efter 3-4 veckor och att du kan ha samlag efter 6-8 veckor. 
    Tog över 2 månader för mig att bli av med alla stygn och hur fasen ska jag kunna ha sex med den svullnaden. Det är lite så man börjar tänka att något kanske inte står rätt till. Det är ju trots allt det heligaste dom varit och pillat på så det är klart att man blir nog lite extra nojjig.
  • Anonym (Sparven)

    Är det bara jag som inte ser några bilder

  • Anonym (Tjej)

    Jag har bara erfarenhet från män som blivit omskurna som bebisar, och dom har ärret enbart synligt som en färgskiftning i huden ca 2 cm nedanför ollonet. Det känns alltså ingen bula eller så utan man ser bara med ögat vart det är klippt.

    På dig ser det ut som att dom klippt uppe vid ollonet?

  • Anonym (Anja)

    Min son blev omskuren vid 2 års ålder ungefär men det är väl inte ens jämförbart eftersom man har ett helt annat läkekött vid den åldern. Hans såg fint och normalt ut redan efter 1 månad.

  • Anonym (Oj)

    Vill absolut inte skrämma dig det kan vara fullt normalt men min man omskar sig när han var 27 och det såg aldrig ut så där. Hans snitt var inte så nära ollonet utan all förhud är bortskuren längre bak så det var liksom helt slätt från början. Givetvis svullet och alla möjliga färger men jämt. Ett av hans stygn gick upp så på ett ställe är ärret bredare men fortfarande inget som buktar ut. vissa får ju tjockare ärr än andra även på vanliga sår men jag hade nog bett någon titta på det

    Lycka till

  • Anonym (Nyomskuren)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-02-24 22:18:29 följande:

    På dig ser det ut som att dom klippt uppe vid ollonet?


    Anonym (Oj) skrev 2015-02-24 22:48:25 följande:

     


    Som jag förstått det är det idag ganska vanligt (på vuxna) att man lägger snittet uppe vid ollonet för att dölja ärret och eventuella nyansskillnader. 
    På 4:e bilden så ser ju ärret bra ut på en liten yta och jag tror att det är resultatet dom strävar efter. Då är ju frågan om min omskärelse är dåligt gjord? 
  • HannaS86

    Jag har tyvärr inte så mycket erfarenhet av själva processen men har haft sex med några som är omskurna. Jag tycker som du skriver att svullnaden är stor sett till den tiden som gått och att ärret inte ser snyggt ut. Jag hittade en tråd i ett annat forum där de sa att det kan ta upp till 6 månader innan slutresultatet syns. Om det varit jag och det inte blir bättre på några månader hade jag gått till en plastikkirurg för en second opinion, vissa har gratis konsultationer. 

  • Johan2288

    Detta är ju en gammal tråd, men nyfiken på hur det gick! Skicka gärna pm om du inte vill svara i tråden, tack!

  • Anonym (Orm)

    Tycker mest det ser ut som han lider av väldigt liten kuk problemet.

  • Walter888

    Ja det ser groteskt ut och ja om du är orolig över din penis utseende, så med all rätt.

    Hur fan fick du ingivelse att göra en sådan operation? Viskade satan dig i örat eller?

  • Anonym (Japp)
    Walter888 skrev 2017-03-06 17:25:58 följande:

    Ja det ser groteskt ut och ja om du är orolig över din penis utseende, så med all rätt.

    Hur fan fick du ingivelse att göra en sådan operation? Viskade satan dig i örat eller?


    Vissa måste göra det av medicinska skäl.
  • också omskuren

    Gjorde du omskärelsen inom sjukvården och hos en kirurg finns nog inte anledning till oro. Har själv gjort en sådan operation (som fick göras om efter att såret gått upp, men blev bra till slut i alla fall). Efter vad jag kan se på bilderna ser det OK ut. Det är ju fortfarande litet svullet (kanske därför stygnen syns så bra). Jag vill minnas att det tog bortemot ett år innan jag blev fullt funktionsduglig. Sedan dess inga som helst problem (det ligger 30 år tillbaka i tiden). Tror du kan vara lugn, men det tar sin tid. Bra för hygienen också.

  • ostpaj
    också omskuren skrev 2017-03-08 17:13:00 följande:
    Gjorde du omskärelsen inom sjukvården och hos en kirurg finns nog inte anledning till oro. Har själv gjort en sådan operation (som fick göras om efter att såret gått upp, men blev bra till slut i alla fall). Efter vad jag kan se på bilderna ser det OK ut. Det är ju fortfarande litet svullet (kanske därför stygnen syns så bra). Jag vill minnas att det tog bortemot ett år innan jag blev fullt funktionsduglig. Sedan dess inga som helst problem (det ligger 30 år tillbaka i tiden). Tror du kan vara lugn, men det tar sin tid. Bra för hygienen också.

    Gör man det utan bedövning på vuxna också? Eller är det bara bebisar?
  • Anonym (Ante)

    Är du medveten om att förutom dessa som du upplever oroande följdverkningar så har du också reducerat dina känslor av välbehag vid samlag med ca 30%.under resten av ditt liv.Omskärelse av pojkar av religiösa skäl är att jämställa med tortyr och borde vara förbjudet i lag i vår moderna tidsålder.

  • kvarnfot
    ostpaj skrev 2017-03-08 17:32:38 följande:

    Gör man det utan bedövning på vuxna också? Eller är det bara bebisar?
    Vad tror du själv? Man klipper alltså bort förhuden med en större sax. Har själv gjort operationen och mest smärtsamma var när dom tryckte in bedövningsvätskan i kuk-roten, skrek av smärta.
  • kvarnfot
    Anonym (Ante) skrev 2017-03-23 22:39:50 följande:

    Är du medveten om att förutom dessa som du upplever oroande följdverkningar så har du också reducerat dina känslor av välbehag vid samlag med ca 30%.under resten av ditt liv.Omskärelse av pojkar av religiösa skäl är att jämställa med tortyr och borde vara förbjudet i lag i vår moderna tidsålder.


    Du är nog inte medveten om att att alternativet är inget sex alls som fungerar!
    Med för trång förhud blottas inte ollonet vid samlag och därför känner du inget alls då.
  • Anonym (Nyligen omskuren)

    Hur blev det? La sig den där bakre huduppstickaren?

    Jag omskar mig för 6 dagar sedan och misstänker att mitt slutresultat kommer vara detsamma som för dig.

    Fattar inte varför dom sydde som dom gjorde, just vid strängen.

    Varför gick jag inte till en plastikkirurg.

  • Anonym (Hmmz)

    Herregud vad många okänsliga stollar det finns i vårt avlånga land. Man måste vara otroligt bakvänd om man får ingivelsen att gå in i en sån här tråd och kommentera som ni gör. Väx upp.

    Till op: Jag gjorde min andra omskärelse för ca fem veckor sedan och mitt resultat liknar i mångt och mycket ditt. Har liknande "bulle" under ollonet, något som jag inte hade förväntat mig innan operationen. Har det skett någon förändring åren som gått? 


Svar på tråden Bör jag vara orolig över resultatet av min omskärelse? (bilder)