• Äldre 21 Mar 14:27
    1457456 visningar
    23130 svar
    -17 +24
    23130
    1457456

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Äldre 9 Dec 03:42
    Vårt förtroende för Wallström är förbrukat
    Publicerad 8 dec 2015 kl 15.30

    Margot Wallström framstår som inkompetent och undergräver de svensk-israeliska relationerna.


    Hon håller helt enkelt inte måttet som utrikesminister och bör därför ta konsekvenserna av det, skriver Lisa Abramowicz och Ulf Öfverberg.

    www.expressen.se/debatt/vart-fortroende-for-wallstrom-ar-forbrukat/


  • Äldre 9 Dec 04:08
    Timmeråkaren Södersten:
    "Vart är vi på väg?"

    En polsk långtradare ertappades utanför Sala med överlast på 21 ton vete, 65 % mer än fordonet fick lasta. Efter lossning av överlasten fick fordonet fortsätta sedan föraren fått böta 4 000:-. men polisen brydde sig inte om lagen om att klampa fordonet tills vägavgiften betalts, och Transportstyrelsen tillät fordonet fortsätta, och skulle ta ut vägavgiften på 133 200:- senare.

    www.tidningenproffs.se/asikter/debatt/2015/11/Vart-ar-vi-pa-vag/

  • Äldre 9 Dec 04:12
  • Äldre 9 Dec 04:36
  • Äldre 9 Dec 08:57
    Du sprider felaktiga uppgifter. I den artikel som du länkar till så har man plockat bort många av de länder som har en större skuldsättning än Sverige. Nedan har du en senare jämförelse med några andra länder.där Sverige kommer bättra ut:

    Det förtjänar att nämnas att den bostadsbubbla som har skapats de senaste åren till stor del orsakats av ett antal reformer av den förra Alliansregeringen (bl.a. slopandet av förmögenhetsskatt och fastighetsskatt)


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 9 Dec 09:59
    tempel knight skrev 2015-12-09 09:16:18 följande:

    Nopps,  har inte nån som helst förtroende för kräken som har omvandlat landet till ett våldtäktsghetto.


    Där vården finns numera mer för lyxmigranter än svenskar och vanliga undersökningar för svenska folket läggs åt sidan
    Där skolan har blivit ett våldsam makaber skämt där undervisningen hamnar långt ner på priolistan.
    Där polis är inte alls rustad och inga planer för det finns trots den kraftigt förändrade situationen på gatan.


    Nyval där folket får säga sitt och kanske kan hoppa av det urspårade tåget på väg mot avgrunden.


     


    Ett sådant dramatiskt språkSkrattande

    Det stämmer nästan alltid för mig, om jag känner mig kritisk till regeringen så räcker det med gå in på FL och kolla lite på skådespelet när skrikhögern eller SD-klanen går upp i falsett för att jag i stället ska börja skratta och tycka att det är väl ganska okej ändå.

    Våldtäktsghetto och urspårade tåg på väg avgrunden ja herregud.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 9 Dec 10:00
    KillBill skrev 2015-12-09 08:57:05 följande:
    Du sprider felaktiga uppgifter. I den artikel som du länkar till så har man plockat bort många av de länder som har en större skuldsättning än Sverige. Nedan har du en senare jämförelse med några andra länder.där Sverige kommer bättra ut:

    Det förtjänar att nämnas att den bostadsbubbla som har skapats de senaste åren till stor del orsakats av ett antal reformer av den förra Alliansregeringen (bl.a. slopandet av förmögenhetsskatt och fastighetsskatt)


    Förvånar det dig att det brister i källkritikSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 9 Dec 10:05

    "Nästan nio av tio kommuner planerar att göra överskott nästa år. Nästan lika många räknar med att inte behöva höja kommunalskatten"

    Enligt en undersökning från Ekot

    Svensk ekonomi står stark. Det kan vi sverigevänner konstatera gång på gång.


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 9 Dec 10:40
    FDFMGA skrev 2015-12-09 10:05:00 följande:

    "Nästan nio av tio kommuner planerar att göra överskott nästa år. Nästan lika många räknar med att inte behöva höja kommunalskatten"

    Enligt en undersökning från Ekot

    Svensk ekonomi står stark. Det kan vi sverigevänner konstatera gång på gång.


    Så "nästan" 90% gör överskott och "nästan" lika många räknar med att inte höja kommunalskatten. Några höjer alltså skatten trots överskott och drygt 10% av landets kommuner höjer skatten.

    Hur många sänker skatten och med hur mycket?
  • Äldre 9 Dec 10:53
    Mentat skrev 2015-12-09 10:40:34 följande:
    Så "nästan" 90% gör överskott och "nästan" lika många räknar med att inte höja kommunalskatten. Några höjer alltså skatten trots överskott och drygt 10% av landets kommuner höjer skatten.

    Hur många sänker skatten och med hur mycket?
    Ja, du är ju moderat så då är ju detta självklart av stort intresse för dig. Jag kan ju se efter om det framgår, men för mig är det mer intressant att försöka föra in en gnutta av verklighet när domedagssekterna skränar om att katastrofen är här, att allt är förlorat.

    Sverige har en i grunden sund ekonomi, inte minst tack vare Alliansregeringens politik. Jag tror inte att detta kommer att förändras särskilt mycket under en S MP-regering.

    Skalar man bort de retoriska greppen finns det inga fundamentala skillnader mellan den här regeringens och den förra regeringens ekonomiska politik.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?