• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Smecker
    Tom Araya skrev 2016-02-25 01:20:01 följande:

    Jag är inte särskilt insatt i vad Folkets demonstration är och står för, men du får gärna upplysa mig. Det enda konkreta jag hittar är att de vill ha nuvarande regering avsatt.

    Dock krävs en mer ingående förklaring för om och hur kritik mot Mona Sahlin per automatik kan avfärdas med vilka som för fram kritiken. Är det man påstår Mona gjort eller sagt påhittat eller är det sant men försvarbart och i så fall med vilka argument?


    Okunskap har alltid varit ett framgångsrikt argument att gömma sig bakom, eller hur?

    Framför allt krävs det en mer ingående förklaring hur en nationell samordnare för att värna demokratin och mot våldsbejakande extremism, som skriver en debattartikel och kritiserar en demonstration som stöds av högerextrema krafter och de facto utmynnade i våld, påverkar förtroendet för regeringen.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-02-25 01:20:01 följande:
    Jag är inte särskilt insatt i vad Folkets demonstration är och står för, men du får gärna upplysa mig. Det enda konkreta jag hittar är att de vill ha nuvarande regering avsatt.

    Dock krävs en mer ingående förklaring för om och hur kritik mot Mona Sahlin per automatik kan avfärdas med vilka som för fram kritiken. Är det man påstår Mona gjort eller sagt påhittat eller är det sant men försvarbart och i så fall med vilka argument?
    "Enligt stiftelsen Expo har antimuslimer och personer med koppling till nyfascistiska Nordisk ungdom tidigare deltagit i manifestationer som avsändaren av "Folkets demonstration" arrangerat.
    Vid demonstrationen på lördagen fanns, enligt Expo, personer på plats med koppling till nordisk vit makt-mijö.
    - Svenska motståndsrörelsen, Nordisk ungdom, Motpol och tidigare profiler i Svenskarnas parti. Alltså i princip hela vidden av svensk vit makt-miljö på en demonstration som ordnats av en SD-politiker, säger Daniel Vergara, reporter på Expo."

    www.aftonbladet.se/nyheter/article22176992.ab
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-02-25 08:02:19 följande:
    "Enligt stiftelsen Expo har antimuslimer och personer med koppling till nyfascistiska Nordisk ungdom tidigare deltagit i manifestationer som avsändaren av "Folkets demonstration" arrangerat.
    Vid demonstrationen på lördagen fanns, enligt Expo, personer på plats med koppling till nordisk vit makt-mijö.
    - Svenska motståndsrörelsen, Nordisk ungdom, Motpol och tidigare profiler i Svenskarnas parti. Alltså i princip hela vidden av svensk vit makt-miljö på en demonstration som ordnats av en SD-politiker, säger Daniel Vergara, reporter på Expo."

    www.aftonbladet.se/nyheter/article22176992.ab
    Med tanke på att demonstrationer lockar allt från intresserade via likasinnade till motståndare säger det inte särskilt mycket om vad Folkets demonstration är för något. Har du inget mer konkret att komma med?

    Du har heller inte kunnat förklara sakfrågan Mona Sahlin kritiseras för.


  • Tom Araya
    Smecker skrev 2016-02-25 07:03:59 följande:
    Okunskap har alltid varit ett framgångsrikt argument att gömma sig bakom, eller hur?
    Det var inget argument i frågan. Jag anser att det helt saknar relevans.
    Smecker skrev 2016-02-25 07:03:59 följande:
    Framför allt krävs det en mer ingående förklaring hur en nationell samordnare för att värna demokratin och mot våldsbejakande extremism, som skriver en debattartikel och kritiserar en demonstration som stöds av högerextrema krafter och de facto utmynnade i våld, påverkar förtroendet för regeringen.
    Mona Sahlin företräder regeringen i frågan och regeringen ska inte ägna sig åt opinionsbildning i media.

  • Smecker
    Tom Araya skrev 2016-02-26 01:55:46 följande:

    Det var inget argument i frågan. Jag anser att det helt saknar relevans.Mona Sahlin företräder regeringen i frågan och regeringen ska inte ägna sig åt opinionsbildning i media.


    Jag är föga förvånad över att just du tycker att det saknar relevans. Förändrar inte det faktum att okunskap är oerhört behändigt att gömma sig bakom.

    Så den nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism ska inte skriva en debattartikel där våldsbejakande extremister pekas ut som våldsbejakande extremister? Vad är ditt nästa steg, att ge våldsbejakande extremister en frisedel att gå bärsärk på gatorna?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Mentat
    Tom Araya skrev 2016-02-26 01:55:46 följande:
    Det var inget argument i frågan. Jag anser att det helt saknar relevans.
    Smecker skrev 2016-02-25 07:03:59 följande:
    Framför allt krävs det en mer ingående förklaring hur en nationell samordnare för att värna demokratin och mot våldsbejakande extremism, som skriver en debattartikel och kritiserar en demonstration som stöds av högerextrema krafter och de facto utmynnade i våld, påverkar förtroendet för regeringen.
    Mona Sahlin företräder regeringen i frågan och regeringen ska inte ägna sig åt opinionsbildning i media.

    Vad man än kan säga om regeringen (och jag är ingen fan av den nuvarande) så har jag svårt att kritisera den för att den bedriver opinionsbildning...
  • Speakers Corner
    RödCirkel skrev 2016-02-24 10:06:40 följande:

    Så kul att se hur alla partier kopierar SD mer och mer. Tänk om de hade gjort så från början, då hade det kanske varit på väg åt rätt håll i Sverige idag.


    Fast det gör dom inte.
    Dom har bara visat att när det behövs kan dom också agera, däremot behöver dom inte rusa iväg i ren paranoia och hat som sd vill göra och gör där dom kan.
    Det är dessutom miltals skllnad i motiv.
    Jag vill ha en regering som agerar utifrån Sveriges och dess befolknings bästa för ögonen.
    Inte en regering som agerar utifrån hat och hämnd, som vissa sd-politiker i toppställning erkänt att dom gör. 
    Stor skillnad.
  • Speakers Corner
    Tom Araya skrev 2016-02-24 16:43:14 följande:
    Du menar att man inte kan kritisera någon för dess kritik och handlingar om man inte är en del av det den senare kritiken riktar sig mot?
    Det är inget jag håller med om.
    Nej, men man borde väga in vad dom som riktar kritiken står för när man bedömer den, det har med avsändarens trovärdighet att göra. 
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2016-02-26 07:30:23 följande:
    Vad man än kan säga om regeringen (och jag är ingen fan av den nuvarande) så har jag svårt att kritisera den för att den bedriver opinionsbildning...
    Dessutom var det Alliansen som utsåg Mona Sahlin.

    Någon nationell samordnare mot galopperande okunnighet och enfald har vi dessvärre inte, vilket är märkligt då behovet av en sådan är skriande.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?