• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Rataxes

    Till och med MP har en gräns för vilka tokstollar man väljer in.


    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-19 22:42:27 följande:
    Alltså inget med flyktingar att göra öht.
    För det första så räknas inte alla som får uppehållstillstånd som flyktingar. Långt ifrån. Det finns även andra asylskäl.

    Har du läst Anna Dahlbergs ledare? Den har ingenting alls att göra med huruvida någon är flykting eller inte; den kritiserar ett system där Som regeringen planerar att införa där ett anställningskontrakt ger möjlighet till permanent uppehållstillstånd. Eftersom handel med anställningskontrakt redan sker, och inga andra krav ställs n att visa upp ett sådant kontrakt, finns det skäl att se över systemet.
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-19 22:55:08 följande:
    Föreslå på du. Jag tänker inte sitta och leta upp alla inlägg där du begagnar dig av högerextremistisk retorik utan du får komma ihåg S j ä l v när du får det påpekat för dig.
    Du har alltså inget att backa upp din anklagelse med?
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-19 22:47:28 följande:
    Generell lögn eller generell undanflykt?
    Menar du att du inte kan se skillnaden mellan olika grader av generalisering? Om inte så får vi helt enkelt utgå från det du ser; en lögn eller en undanflykt alltså? Från vad? Vad är det du menar att jag ljuger om eller vill undfly?
  • SmalaSara
    nihka skrev 2016-04-19 22:49:33 följande:
    Lägg till valfri "utbrodering" så får du nog ihop kopplingen rent generellt Skrattande
    Jag tror du har missuppfattat mitt inlägg som var riktat till Digestive. Det har absolut ingenting med diskussionen om brottsstatistik att göra.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-04-19 23:02:05 följande:
    Hon verkar ha gjort en Sara av S a m m a n h a n g e t smile2.gif
    Så här skriver Expressen om Romson

    Har Åsa Romson bara en väldig otur när hon pratar eller säger hennes språkval något om kulturen och värderingarna inom Miljöpartiet?

    Det gäller ju inte bara Romson och miljöpartister utan även skribenter här på FL.

    Jag måste erkänna att trots att Romson inte tillhörde mina favoriter så är jag besviken på hennes egen oförmåga att förstå vad hennes ordval ställer till med, hur hon kan eller snarare bör uppfattas.

    Men det gäller ju inte bara Romson och  miljöpartister utan även skribenter här på FL.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-04-20 15:54:48 följande:
    Jag tror du har missuppfattat mitt inlägg som var riktat till Digestive. Det har absolut ingenting med diskussionen om brottsstatistik att göra.
    Apropå ordval, så verkar även Linus Bylund dela din faiblesse för benämningen "syltryggar".

    I hans fall är det nationens fiender "journalisterna" som kallas syltryggar.Förvånad

    twitter.com/LinusBylund/status/722296523061653505
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • SmalaSara
    FDFMGA skrev 2016-04-20 17:44:01 följande:
    Apropå ordval, så verkar även Linus Bylund dela din faiblesse för benämningen "syltryggar".

    I hans fall är det nationens fiender "journalisterna" som kallas syltryggar.Förvånad

    twitter.com/LinusBylund/status/722296523061653505
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Det inlägg du citerar har inget med ordval att göra. Alls.

    Men angående din anmärkning;

    Jag ser att han även skriver "journalistkår", ""maktmissbrukande" "navelskådande" mm. Anser du att alla ord som någonsin använts av en sverigedemokrat är ord non grata? Oavsett vad de betyder? Eller hur många ggr ska en sverigedemokrat använda ett ord för att det - alldeles oavkortat sin betydelse -ska bli ett fall för... Ja vadå?

    Personligen anser jag att det är hans grovt generaliserande och ganska märkliga omdöme om svenska journalister som är problemet. Inte ordet "syltrygg". Men jag har förstått att du är av en annan åsikt.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?