• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-06-28 22:33:10 följande:
    Om det är en enklare mening och inte på utrikiska så kan säkert Stefan själv skriva!
    Möjligt.

    Han kommer ju inte från den klass där det är självklart att man skolas in så att man får en snudd på perfekt engelska. Även Fälldins engelska brukade kritiseras. 

    Personligen anser jag inte att vi bara ska representeras av politiker med ursprung i över- eller medelklass och jag uppfattar det som att Löfvens engelska blivit avsevärt bättre under hans tid som statsminister. Förmodligen får han lektionerSolig 

    Att klaga på att en medarbetare råkar trycka på m-tangenten i stället för m-varianten är bara skitnödigt, särskilt om man själv inte klarar av att skilja mellan de och dem.

    Jag är helt övertygad om att Löfven fixar denna lilla grammatiska test på småskolenivå.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-06-29 03:00:59 följande:

    Vi får se vilket förtroende regeringen kan inge i denna fråga...


    27 juni 2016

    Vindkraftsföretag är särintressen. Det är inte landets säkerhet

    annickaengblom.blogspot.se/2016/06/vindkraftsforetag-ar-ett-sarintresse.html

    Vindkraft är en viktig fråga för de flesta politiska partier och en stor utbyggnad av vindkraften skedde av Alliansen. Jag tycker därför inte  att frågan om vindkraft är kopplad just till den nuvarande regeringen.


    I Sorsele har  Moderaterna,  Kristdemokraterna,  Centerpartiet och Vänsterpartiet för några dagar sedan beslutat sig för att bygga en vindkraftspark trots att en lokal folkomröstning sagt nej till mer vindkraft i Sorsele. Dessa partier väljer altså att nonchalera resultatet i folkomröstningen.


     



    www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/trots-folkets-nej-klart-for-vindkraft-i-sorsele


     


     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2016-06-29 00:21:07 följande:
    Anna Dahlberg När välfärden knäar och skatterna höjs Publicerad 18 jun 2016 kl 20.26

    Vad händer när välfärden inte längre räcker för att möta människors behov? Samhällskontraktet kommer att hamna under hård press framöver.

    www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/nar-val.../


    Med tanke på hur många miljarder som Alliansen dränerat vår gemensamma skattekassa med, pengar som bara delades ut till de redan välbeställda, och som aldrig blev återinvesterade, det som var tanken enligt Alliansen.
    Ja då finns det rejält med utrymme att höja skatterna, höjningar som ö.h.t inte kommer att påverka någon negativt, eftersom dessa pengar fortfarande bara ligger och samlar damm i någon rikemans skattekista., hög tid att dessa pengar börjar arbeta och kommer vår gemensamma välfärd till nytta.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-06-29 12:07:15 följande:

    Al Gore, miljödebattör och tidigare vicepresident i USA, kritiserar regeringen Löfven och ber Sverige att inte sälja Vattenfalls smutsiga brunkolsverksamhet:

    www.svd.se/al-gore-sverige-sag-nej-till-brunkolsaffaren/om/vattenfall-saljer-tyska-brunkolen


    Jag vet att Alliansen är för att Vattenfall får sälja brunkolen men vad tycker du?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-06-29 08:44:15 följande:

    Vindkraft är en viktig fråga för de flesta politiska partier och en stor utbyggnad av vindkraften skedde av Alliansen. Jag tycker därför inte  att frågan om vindkraft är kopplad just till den nuvarande regeringen.


    I Sorsele har  Moderaterna,  Kristdemokraterna,  Centerpartiet och Vänsterpartiet för några dagar sedan beslutat sig för att bygga en vindkraftspark trots att en lokal folkomröstning sagt nej till mer vindkraft i Sorsele. Dessa partier väljer altså att nonchalera resultatet i folkomröstningen.


     


    www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/trots-folkets-nej-klart-for-vindkraft-i-sorsele


     


     


    Jag kan hålla med dig i generella fall, men som i just det jag länkade till så blir det snarare ett regeringsärende när det krockar med andra statliga myndigheters behov och detta fall är det nuvarande regering som kommer att hantera.
  • Tom Araya
    Världsmedborgare skrev 2016-06-29 09:08:26 följande:
    Med tanke på hur många miljarder som Alliansen dränerat vår gemensamma skattekassa med, pengar som bara delades ut till de redan välbeställda, och som aldrig blev återinvesterade, det som var tanken enligt Alliansen.
    Ja då finns det rejält med utrymme att höja skatterna, höjningar som ö.h.t inte kommer att påverka någon negativt, eftersom dessa pengar fortfarande bara ligger och samlar damm i någon rikemans skattekista., hög tid att dessa pengar börjar arbeta och kommer vår gemensamma välfärd till nytta.
    Nu är det inte bara rika som drabbas av högre skatter och högre skatter hjälper inte om man brister i prioriteringarna om vad pengarna ska användas till. Slösas de bort så måste det kompenseras med åter höjda skatter...
  • Digestive
    KillBill skrev 2016-06-29 12:53:10 följande:
    Jag vet att Alliansen är för att Vattenfall får sälja brunkolen men vad tycker du?
    Ett kvitto på att fler borde ha röstat på Vänsterpartiet 2014 - när Sverige ändå hade tänkt ta en vänstersväng.

    Det är nog en del väljare som ångrar sig, inte minst på den här punkten.

    Regeringen har varit vad i klimatfrågan utanför Sverige, både i praktiska beslutsärenden (som detta) och i förhandlingsärenden (som COP21).

    Sverige kunde ha gjort så mycket mer och kunnat sparkat en del av industrin framför sig på köpet.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?