• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-02-14 17:36:58 följande:
    Haha smile2.gif ja det såg jag ju inte själv.

    Du är ursäktad smile1.gif
    TackarGlad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    Abegayle70 skrev 2017-02-14 14:05:05 följande:
    Märkligt att Sverige och majoriteten av övriga världen har så ont av Mellanösterns enda demokrati så man har överseende med missgynna tyrrannier. Jag är inte så värst intresserad av bibelort men det där om att se grader i grannens öga men inte bjälken i sitt eget är ganska passande för svenska israel politiken under den feministiska regimen i sverige.
    Det är inte märkligare än att omvärlden inte längre ser Israel som nån demokrati i ett vidare perspektiv.
    Inte så konstigt när Israel, (dess nuvarande regim) ser sig själva som ofelbara och att alla andra har fel och är emot dom.
    Dom (Israels regim) är helt enkelt inte mottagliga för kritik, samtal eller lösningar som inte till 100% är vad dom vill, klart som fan då att omvärlden ledsnar och ger upp.

    Det är precis som i smått, i vår ardag, inte möjligt att bedriva nån som helst dialog med en motpart som motsätter sig precis allt, och som enbart skyller alla problem på motparten.
    Så gör du och så gör jag i vår vardag, och så gör man även här, inte ens medling är tänkbart i nuläget.
    ----------------

    Och vem vet, det kanske blir som "nån" (minns inte vem) spår, att palestinierna kommer att ta över med tiden.
    Inte genom våld, utan för att dom föder långt långt fler barn än israelerna.
    Att palestinierna i framtiden blir i en sån överväldigande majoritet i antal, att israelerna blir överkörda av sin egen sk demokrati.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Abegayle70
    Världsmedborgare skrev 2017-02-15 13:29:12 följande:
    Det är inte märkligare än att omvärlden inte längre ser Israel som nån demokrati i ett vidare perspektiv.
    Inte så konstigt när Israel, (dess nuvarande regim) ser sig själva som ofelbara och att alla andra har fel och är emot dom.
    Dom (Israels regim) är helt enkelt inte mottagliga för kritik, samtal eller lösningar som inte till 100% är vad dom vill, klart som fan då att omvärlden ledsnar och ger upp.

    Det är precis som i smått, i vår ardag, inte möjligt att bedriva nån som helst dialog med en motpart som motsätter sig precis allt, och som enbart skyller alla problem på motparten.
    Så gör du och så gör jag i vår vardag, och så gör man även här, inte ens medling är tänkbart i nuläget.
    ----------------

    Och vem vet, det kanske blir som "nån" (minns inte vem) spår, att palestinierna kommer att ta över med tiden.
    Inte genom våld, utan för att dom föder långt långt fler barn än israelerna.
    Att palestinierna i framtiden blir i en sån överväldigande majoritet i antal, att israelerna blir överkörda av sin egen sk demokrati.
    Vilket resonemang...
    Nu vet jag int om det v ar du som skrev, men kontentan av ursäkterna för  iranbesöket var väl att Iran inte kommer att ha denna regering för all framtid?
    Skillnaden mellan Iran och Israel är att vid nästa val kan folket i Israel rösta bort Netanyhu och hans regering. Vid nästa val i Iran kan de välja, ja vad kan de välja egentligen?

    Under tiden naiva svenskar ursäktar tyranniet i Iran, där homosexuella hängs från lyftkranar, så kommer jag att fortsätta resa till mellanösterns enda demokrati, där jag oavsett vem som styr kan gå i Tel Avivs pridetåg, kyssa min flickvän offentligt utan att bli mördad, där kvinnor och män, oavsett religion, tillsammans tjänstgör i försvarsmakten, där alla medborgare har rösträtt.

    Fortsätt du med att bit för bit avslöja din antisemitism, jag har genomskådat dig iallafall.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Hararochkaniner
    KarlssonsKalle skrev 2017-02-14 13:23:55 följande:
    På vilket sätt demolerade dom välfärden?
    Tja, sjukvården, skolan, äldreomsorgen, hemtjänsten, säljer ut bolag, osv. osv. osv
  • Flash Gordon

    Förtroende för en regering som medvetet plundrar biståndet på mer än den behöver ... för att istället täcka ... vadå?

     http://www.dn.se/debatt/regeringen-tvingade-fram-storre-bistandsavrakning/ 

    Migrationsverket publicerade den 7 februari en ny prognos för regeringen med väsentligt lägre kostnader för att ta emot asylsökande. Det betydde att regeringen, med stöd av den officiella prognosen, bara kunde överföra 4,0 i stället för 7,4 miljarder kronor från biståndet för att finansiera asylmottagningen.

    Regeringskansliet kontaktade omedelbart Migrationsverket och uppmanade dem att använda en äldre modell för sina beräkningar, en modell som verket tidigare hade bytt ut för att de ansåg att den var ”missvisande”. Migrationsverket lydde regeringen och bytte inom några timmar tillbaka till den ”missvisande” beräkningsmodellen, en modell som kraftigt överskattar kostnaderna för de personer som söker asyl i år och som sannolikt också strider mot OECD:s regelverk.



    Mer om saken här:

    http://staffanlandin.se/2017/01/16/regeringen-missleder-om-flyktingavrakningarna/

    Om nu inte pengarna behövs för det som de påstås användas till - vilka hål använder regering dem till att täppa igen då?

  • nattuw
    Abegayle70 skrev 2017-02-15 15:38:21 följande:
    Under tiden naiva svenskar ursäktar tyranniet i Iran, där homosexuella hängs från lyftkranar, så kommer jag att fortsätta resa till mellanösterns enda demokrati, där jag oavsett vem som styr kan gå i Tel Avivs pridetåg, kyssa min flickvän offentligt utan att bli mördad, där kvinnor och män, oavsett religion, tillsammans tjänstgör i försvarsmakten, där alla medborgare har rösträtt.
    Givet att de som styr inte bestämmer sig för att ändra lagen. Vilket är en reell möjlighet i en demokrati om en majoritet anser att det är dags för en förändring.
  • K Markatta

    Margot Wallström (S) tycker tydligen att hon är rätt person att lösa Israel-Palestinakonflikten enligt ett uttalande nyligen. Detta sas ungefär samtidigt som hon jämförde ordningsregler för en synagoga där kippa påbjuds med Irans lagar om slöja överallt utomhus och där den som inte lyder kan dömas till piskning.

    Israeliska UD verkar inte jätteimponerade av följande ironiska text som twittrades ut att döma:

    www.timesofisrael.com/sweden-announces-special-envoy-to-israeli-palestinian-conflict/

    Given the extraordinary successes of this Swedish government in peace making all over the world, we are deeply grateful for the decision to finally solve this region’s illnesses. Why couldn’t they come sooner?

  • KarlssonsKalle
    Hararochkaniner skrev 2017-02-15 16:54:18 följande:
    Tja, sjukvården, skolan, äldreomsorgen, hemtjänsten, säljer ut bolag, osv. osv. osv
    Vad har blivit sämre där än innan? Tycker du att vården tex blivit bättre det 2.5 senaste åren?
    När det gäller att sälja ut bolag så är det inget nytt som alliansen börjat med utan det började under S-styre i början av 2000-talet. Staten anser helt rätt att man inte skall äga bolag som håller på med saker som staten inte behöver styra.
  • FDFMGA
    KarlssonsKalle skrev 2017-02-16 07:57:29 följande:
    Vad har blivit sämre där än innan? Tycker du att vården tex blivit bättre det 2.5 senaste åren?
    När det gäller att sälja ut bolag så är det inget nytt som alliansen börjat med utan det började under S-styre i början av 2000-talet. Staten anser helt rätt att man inte skall äga bolag som håller på med saker som staten inte behöver styra.
    Haha, sjukvården, skolan, äldreomsorgen, hemtjänsten.

    Inget av dessa sorterar under staten utan under kommuner och landsting.

    Är du sverigedemokrat månne. Jag har noterat att många sådana inte har förmåga att förstå uppdelningen mellan stat, landsting och kommun.

    Mitt förtroende för regeringen skulle öka om man inledde en satsning på att försöka bringa kunskap till de allra mest okunniga i det svenska samhållet. Detta skulle också kunna motverka högerpopulism som ju i stor utsträckning bottnar i okunnighet och oförmåga.

    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?