• Redan47

    Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

    Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

    När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

    Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

  • Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

    Jag kände inga bröst då.... Och fortf kan det Mesta av symtom eller inte bero på mediciner. Vill du veta, ta blodprov imorgon. Och vila med treåring när den leker.... Jag brukar ligga på en golv Madrass o vila när barnet leker omkring mig, el läsa en bok. Kolla på någon film så du kan ligga....

  • weeme

    Jag kände brösten innan, men hoppas det är medicineringen som gör att det känns annorlunda nu. Har ingenstans jag kan ta blodprov tyvärr så jag får försöka hålla mig lugn. Behöver tyvärr laga mat och annat skoj, har haft en väldigt sjuk treåring med spyor och allt annat mysigt. Nu är jag en liggande mamma, haha. Det går det med. Inget blod i dag pust pust.

  • weeme
    MillaQ2 skrev 2015-05-09 22:25:40 följande:
    Weeme:Jag blödde supermycket!! Under flera veckor, klumpar och allt. Och tyckte inte det spände så mycket heller. Behöver inte betyda nånting. Vet dock precis hur det känns. Kram till dig!
    Tack för pepp kram!
  • Blomman701

    Weeme jag fick två "härliga" blödningar och efter att jag slutade äta Omega3 samt gravidvitaminer med väldigt högt e-vitamin innehåll var de puts väck borta. Kolla in vad du har för något i vitaminerna om du äter det.

    Grattis JZ79! :)

  • HRE

    12+0 idag;.)

    KUB-UL på onsdag! Tänkte först inte göra det eftersom äggen är unga men har hört att det är ett kul UL så jag kör på!

  • Redan47
    HRE skrev 2015-05-10 13:23:53 följande:

    12+0 idag;.)

    KUB-UL på onsdag! Tänkte först inte göra det eftersom äggen är unga men har hört att det är ett kul UL så jag kör på!


    Säger som du, får ett UL ! Fanns dock ingen tid förrän 27/5... Jag är idag 11+1.

    Spännande, då får du berätta din upplevelse. Hur mår du annars?

    Jag är så konstant trött att det är otäckt. Illamående upp o ner. Idag ska jag prova att inte äta kvällsmat, utan något lätt typ yougurt bara. Om det blir bättre för annars är hela kvällen förstörd bara går och vill kräkas, och magen så spänd.

    Ja, Man kan göra uppehåll med omega3 vid blödning då det är lätt förtunnande oxå , men sedan återuppta dem igen när blödning upphört. Det är viktigt för fostrets utveckling av hjärnan bl a.
  • TyckOmMig

    Redan och HRE-vad långt ni har kommit i era graviditeter.

    Klart ni ska gå på KUB-som nämts tidigare är ju mitt kök tapetserat med KUB RUL och senaste TUL!

    Jag längtar så till mitt andra TUL på onsdag!

  • bullenochgrisen

    Ja klart ni ska gå på kub/nupp! Underbart att få se bebis vid varje tillfälle! I vecka 12 är dom lite mer aktivare och ser mer ut som små mini bebisar än vul i v 9.

    Vi gjorde också kub/ nupp även fast jag är 25 och sambon 28, donatorn ett år äldre än mig :)

    Längtar till vårat TUL i vecka 33! Sista ul innan bebis kommer, shit tänk vad tiden går fort!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus