• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Eva Marie
    2013januari skrev 2015-09-16 12:14:05 följande:

Hur låg temp kan man ha? Ser att min graf har gjort ännu en linje förutom baslinjen och under där hamnade jag idag med 36,2.. Kan det va dåligt att ha FÖR lågt?

Är det dåligt? Jag har själv legat på 36.01 / 36.02 fyra dagar i rad.. :|
  • 2013januari
    Eva Marie skrev 2015-09-16 12:41:35 följande:
    Säkert inte, bara en fundering jag fick på vad linjen betydde längst ner...
  • halo83

Innan får en implantationsdipp , hur många dagar efter bör man få ett plus då? Är på bim+1 ingen mens. Hade dipp 9 dagar efter äl som idag blir för 7 dagar sen. Neg test idag..

• du_är_en_saga
    halo83 skrev 2015-09-16 10:42:12 följande:

Om den inte dyker upp idag åker jag å köper ett från loyds i morgon bitti :)

Håller tummarna för dig! Jag tycker det är hemskt den tiden innan man vet säkert, jag har sådan hemsk PMS också så när menen väl kommit (har ju varit så för mig) så gråter jag som ett barn.

Men nu har jag tagit nya tag och börjar idag med den omtalade munkpepparn och bidrottninggelen. 
  • halo83

Bag körde borago kapslar denna månad..

du_är_en_saga skrev 2015-09-16 15:48:21 följande:

Håller tummarna för dig! Jag tycker det är hemskt den tiden innan man vet säkert, jag har sådan hemsk PMS också så när menen väl kommit (har ju varit så för mig) så gråter jag som ett barn.

Men nu har jag tagit nya tag och börjar idag med den omtalade munkpepparn och bidrottninggelen. 

• Emsaflisaan

Behöver lite råd från er nu känner jag. Jag va igår och gjorde cellprov och så sa barnmorskan att hon såg att jag har ägglossning.

Jag är eller blir dock osäker på min graf då. Vaknade idag 07.30 typ tempa låg på 36.10 men sovit så dåligt o inte 4 timmar i följd. Somnade om o tempade 11.40 ca låg då på 36.45. Vet inte riktigt vilken jag ska gå på.

Lägger in två olika grafer så kanske ni vill kolla o ge lite råd eller va ni tror :) :)

• Emsaflisaan

Behöver lite råd från er nu känner jag. Jag va igår och gjorde cellprov och så sa barnmorskan att hon såg att jag har ägglossning.

Jag är eller blir dock osäker på min graf då. Vaknade idag 07.30 typ tempa låg på 36.10 men sovit så dåligt o inte 4 timmar i följd. Somnade om o tempade 11.40 ca låg då på 36.45. Vet inte riktigt vilken jag ska gå på. 

Lägger in två olika grafer så kanske ni vill kolla o ge lite råd eller va ni tror :) :)

• Woodwick
    2013januari skrev 2015-09-16 12:14:05 följande:

Hur låg temp kan man ha? Ser att min graf har gjort ännu en linje förutom baslinjen och under där hamnade jag idag med 36,2.. Kan det va dåligt att ha FÖR lågt?

Hej tror inte du behöver oroa dig. Jag är gravid i vecka 9 och så här ser min NC ut

Follikerfa 35,85

Medellinje 36,05

Lutealfas 36,26

Graviditet 36,46

Så tror verkligen inte du behöver vara orolig, som du ser har jag vanligtvis väldigt låg temp.
  • Woodwick
    Eva Marie skrev 2015-09-16 12:41:35 följande:

Läs mitt svar ovanför :)
  • EmmaElisabeth2

Jag är också i v.9 och har i princip samma temp som dig i de olika faserna! :) Lite roligt

Woodwick skrev 2015-09-16 20:22:47 följande:

Hej tror inte du behöver oroa dig. Jag är gravid i vecka 9 och så här ser min NC ut

Follikerfa 35,85

Medellinje 36,05

Lutealfas 36,26

Graviditet 36,46

Så tror verkligen inte du behöver vara orolig, som du ser har jag vanligtvis väldigt låg temp.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles