• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Ewald01

    Sen är poströsterna inte inräknade i valresultatet.

    Hoppas att de Gröna hamnar över 4 % i det slutliga valresultatet!

  • Ewald01

    När det gäller Sverige så tycker jag att MP och FI borde gå ihop och skapa ett gemensamt parti. 

    TILLSAMMANS ligger de ju tydligt över 4 %. De kan d
    å kanske få 6 % ....

  • Bejje
    Ewald01 skrev 2017-10-16 15:11:12 följande:

    När det gäller Sverige så tycker jag att MP och FI borde gå ihop och skapa ett gemensamt parti. 

    TILLSAMMANS ligger de ju tydligt över 4 %. De kan då kanske få 6 % ....


    Ja om din önskan är att de båda ska försvinna helt så är det en bra idé.
    Jag gillar verkligen inte MP, men i jämförelse med F! så ser de underbara ut.

    F! har ingen verklighetsuppfattning överhuvudtaget. Deras budget kan ju få nästan vem som helst att skratta bara man har grundläggande mattekunskaper.

    OK, jag ska erkänna, jag har inte sett någon ny budget från dom, men den jag såg för något år sedan var ju en ren fantasibudget där förslagen däri skulle kosta så ofantligt mycket att vi skulle behöva fördubbla inkomstskatten grovt räknat.

    Nej F! kommer aldrig bli ett stort parti. Har vi riktigt otur så kommer de in i riksdagen någon gång i framtiden, men mer än så blir det knappast.
  • Anonym (mr happy)
    FDFMGA skrev 2017-10-15 23:46:55 följande:
    Det äger sin riktighet, lite beroende på hur man ser på riktningsangivelser.

    Skönt att den inte ligger under isen likt ett allt mer marginaliserat SD.
    Hur går det med din prognos att M ska hamna under 10% i valet. Hörde jag GAPSKRATT?
  • Anonym (mr happy)
    Ewald01 skrev 2017-10-16 15:11:12 följande:

    När det gäller Sverige så tycker jag att MP och FI borde gå ihop och skapa ett gemensamt parti. 

    TILLSAMMANS ligger de ju tydligt över 4 %. De kan då kanske få 6 % ....


    Ja, det kan vara bra att samla dårarna på ett ställe
  • K Markatta
    Bobby Clarke skrev 2017-10-15 19:51:41 följande:
    Intressant att även Österrikarna inser att socialdemokratisk bidragspolitik inte är framtiden!
    Kan vara intressant att titta på en opinionsundersökning med fördjupningsfrågor som gjordes på valdagen:

    www.sora.at/fileadmin/downloads/wahlen/2017_NRW_Grafiken-Wahltagsbefragung.pdf

    Vi ser då att S i Österrike, precis som i Sverige, har problem med att locka unga väljare medan de är förhållandevis starka i de äldsta åldersgrupperna:


    S brukar ju kalla sig för arbetarparti men de har ett lägre stöd bland arbetare än bland befolkningen som helhet:


    Det är återigen pensionärerna som räddar S från fullständiga katastrofsiffror. Arbetarväljare föredrar istället i hög grad det som vissa kallar för populistpartier. Nästan 60% av arbetarväljarna röstar på "populisterna" medan S samlar mindre än 20% bland de som borde vara deras kärnväljare.
  • FDFMGA
    Anonym (mr happy) skrev 2017-10-16 23:21:50 följande:
    Hur går det med din prognos att M ska hamna under 10% i valet. Hörde jag GAPSKRATT?
    Ja, visst kan man skratta åt att FL:s spjutspetstänkare har massutvandrat från Sverige i tankarna för att söka efter snuttefiltar broderade med minus-S - eller åtminstone småle en aning.

    Min prognos, nja jag är osäker på vilket av M eller SD som kommer att kannabalisera på det andra partiet, därför brukar jag ofta lägga ihop dessa partier när jag kommenterar opinionsundersökningar och kalla dem det brunblå blocket. För mig är det väsentligt att detta block fortsätter att minska, för närvarande är S ungefär lika stora som M och SD tillsammansSolig

    Du syftar på ett vad som någon föreslog, jag ändrade premisserna för vade till en symbolisk krona, i och med att FL inte är en spelsajt - och det jag främst ville slå vad om var att S kommer att ingå i regeringen efter valet 2018.

    Jag fick aldrig något svar av personen som ville slå vad om 10.000 kronor, ett inlägg som för övrigt blev borttaget. FL är ju ingen spelsajtSkrattande

    Hur går det egentligen för S i AndorraFlört
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta

    Här hemma var ju annars din favorit Mogert med i Aktuellt och gjorde bort sig även där för säkerhets skull ifall någon nu missat hans debattartikel Glad

  • Ewald01
    Kung Markatta skrev 2017-10-16 23:37:35 följande:
    Kan vara intressant att titta på en opinionsundersökning med fördjupningsfrågor som gjordes på valdagen:

    www.sora.at/fileadmin/downloads/wahlen/2017_NRW_Grafiken-Wahltagsbefragung.pdf

    Vi ser då att S i Österrike, precis som i Sverige, har problem med att locka unga väljare medan de är förhållandevis starka i de äldsta åldersgrupperna:

     


    S brukar ju kalla sig för arbetarparti men de har ett lägre stöd bland arbetare än bland befolkningen som helhet:

     


    Det är återigen pensionärerna som räddar S från fullständiga katastrofsiffror. Arbetarväljare föredrar istället i hög grad det som vissa kallar för populistpartier. Nästan 60% av arbetarväljarna röstar på "populisterna" medan S samlar mindre än 20% bland de som borde vara deras kärnväljare.
    Jag har tidigare röstat på SPÖ i Österrike, men det har tyvärr blivit omöjligt nu.

    Det kan till och med bli en koalition mellan SPÖ och FPÖ *katastrof*.
    Nej tack!

    Bättre att rösta p
    å NEOS eller de Gröna (Grünen) ... men hur det ser ut för tillfället kommer vi inte att se de Gröna i parlamentet längre .... 3,8 % räcker inte ....
  • Anonym (mr happy)
    FDFMGA skrev 2017-10-17 00:03:54 följande:
    Ja, visst kan man skratta åt att FL:s spjutspetstänkare har massutvandrat från Sverige i tankarna för att söka efter snuttefiltar broderade med minus-S - eller åtminstone småle en aning.

    Min prognos, nja jag är osäker på vilket av M eller SD som kommer att kannabalisera på det andra partiet, därför brukar jag ofta lägga ihop dessa partier när jag kommenterar opinionsundersökningar och kalla dem det brunblå blocket. För mig är det väsentligt att detta block fortsätter att minska, för närvarande är S ungefär lika stora som M och SD tillsammansSolig

    Du syftar på ett vad som någon föreslog, jag ändrade premisserna för vade till en symbolisk krona, i och med att FL inte är en spelsajt - och det jag främst ville slå vad om var att S kommer att ingå i regeringen efter valet 2018.

    Jag fick aldrig något svar av personen som ville slå vad om 10.000 kronor, ett inlägg som för övrigt blev borttaget. FL är ju ingen spelsajtSkrattande

    Hur går det egentligen för S i AndorraFlört
    Det intressanta är hur det går för Alliansen.
    De rödgröna finns inte längre verkar det som.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?