• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • K Markatta

    Annika Strandhäll: Dessutom är jag arbetarklass och skäms inte det minsta för det, tvärtom....

    twitter.com/strandhall/status/1027670709886242816

    Också Strandhäll: Hmm... Det drar lite här på uteplatsen till lyxvillan i flotta området när vi äter gåslever och dricker champagne... vi kanske skulle bygga en veranda? Eller, jag menar, vi anlitar naturligtvis någon som bygger den. En glasveranda ska det vara! Och arkitektritad! Det borde vara en ära för vilken simpel arkitekt som helst att få rita en veranda åt en societetsdam så inte kan de förvänta sig att få betalt inte. En faktura? Hmpf! Den lägger vi i papperskorgen. Vad nu då? Har jag blivit stämd? Dubbel-Hmpf! Jaså, har en murvel fått nys om det också? Ja, ja, jag betalar väl då de där småsmulorna som det kostade. 20 000 eller vad det var. Fnyyys!

    www.expressen.se/nyheter/arkitekt-fick-inte-betalt-for-ministerns-veranda/

  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-01-23 14:47:44 följande:

    Annika Strandhäll: Dessutom är jag arbetarklass och skäms inte det minsta för det, tvärtom....

    twitter.com/strandhall/status/1027670709886242816

    Också Strandhäll: Hmm... Det drar lite här på uteplatsen till lyxvillan i flotta området när vi äter gåslever och dricker champagne... vi kanske skulle bygga en veranda? Eller, jag menar, vi anlitar naturligtvis någon som bygger den. En glasveranda ska det vara! Och arkitektritad! Det borde vara en ära för vilken simpel arkitekt som helst att få rita en veranda åt en societetsdam så inte kan de förvänta sig att få betalt inte. En faktura? Hmpf! Den lägger vi i papperskorgen. Vad nu då? Har jag blivit stämd? Dubbel-Hmpf! Jaså, har en murvel fått nys om det också? Ja, ja, jag betalar väl då de där småsmulorna som det kostade. 20 000 eller vad det var. Fnyyys!

    www.expressen.se/nyheter/arkitekt-fick-inte-betalt-for-ministerns-veranda/


    Hm, läser man artikeln så verkar det vara Strandhälls sambo som var beställaren. Och så påstår man ändå att vi svenskar saknar klankulturSkrattande

    Men man skulle kanske ha satsat på arkitektyrket, 20.000 kronor för att rita ett uterum på 30 kvadrat. Telepatiskrået däremot tycks redan ha drabbats av överetablering från personer som vurmar för SD-samarbete.

    Är du säker på att du hade kopplat parabolen rätt så att de tankar du redogör för verkligen är Standhälls och inte bara ett uttryck för en klantänkesättsrelaterad pseudoeffektSkrattande
  • K Markatta

    Dina paraboler, telepati mm får du diskutera med någon annan.

    Under tiden tittar vi på hur regeringens twitterexpert återigen aningslöst retweetade desinformation från ett troll:

    www.dn.se/nyheter/politik/ministrar-spred-falskt-twitterkonto-som-pastods-tillhora-ministerkollega/

    Ministrar spred falskt Twitterkonto som påstods tillhöra ministerkollega

    Under onsdagen välkomnade socialförsäkringsminister Annika Strandhäll Hans Dahlgren, nytillträdd EU-minister, till Twitter. Men kontot tillhör inte alls Dahlgren utan en person som utgav sig för att vara kulturminister Amanda Lind (MP) bara två dagar tidigare. Ett inlägg från det falska kontot delades även av utrikesminister Margot Wallström.

    Japp, även Wallström grundlurad alltså.

  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-01-23 17:41:53 följande:

    Dina paraboler, telepati mm får du diskutera med någon annan.

    Under tiden tittar vi på hur regeringens twitterexpert återigen aningslöst retweetade desinformation från ett troll:

    www.dn.se/nyheter/politik/ministrar-spred-falskt-twitterkonto-som-pastods-tillhora-ministerkollega/

    Ministrar spred falskt Twitterkonto som påstods tillhöra ministerkollega

    Under onsdagen välkomnade socialförsäkringsminister Annika Strandhäll Hans Dahlgren, nytillträdd EU-minister, till Twitter. Men kontot tillhör inte alls Dahlgren utan en person som utgav sig för att vara kulturminister Amanda Lind (MP) bara två dagar tidigare. Ett inlägg från det falska kontot delades även av utrikesminister Margot Wallström.

    Japp, även Wallström grundlurad alltså.


    Nja, även om du inte citerar mitt inlägg så är det ju mig du riktar dig tillSkrattande

    Och du gav ju dels uttryck för uppfattningen att Strandhäll är ansvarig för vad hennes sambo gör (ett ganska vanligt fenomen bland högerdebattörer och enligt min uppfattning inte överensstämmande med en individorienterad syn på ansvar utan mer förankrad i klanmentalitet) och dels beskrev du hur hon tänkte när hon enligt dig resonerade kring fakturan från arkitekten.

    Jag använder mig av citatfunktionen, det blir så pubertalt annars
    K Markatta skrev 2019-01-23 14:47:44 följande:

    Annika Strandhäll: Dessutom är jag arbetarklass och skäms inte det minsta för det, tvärtom....

    twitter.com/strandhall/status/1027670709886242816

    Också Strandhäll: Hmm... Det drar lite här på uteplatsen till lyxvillan i flotta området när vi äter gåslever och dricker champagne... vi kanske skulle bygga en veranda? Eller, jag menar, vi anlitar naturligtvis någon som bygger den. En glasveranda ska det vara! Och arkitektritad! Det borde vara en ära för vilken simpel arkitekt som helst att få rita en veranda åt en societetsdam så inte kan de förvänta sig att få betalt inte. En faktura? Hmpf! Den lägger vi i papperskorgen. Vad nu då? Har jag blivit stämd? Dubbel-Hmpf! Jaså, har en murvel fått nys om det också? Ja, ja, jag betalar väl då de där småsmulorna som det kostade. 20 000 eller vad det var. Fnyyys!

    www.expressen.se/nyheter/arkitekt-fick-inte-betalt-for-ministerns-veranda/



    Jag har fetmarkerat avsnittet där du beskriver hennes tankar, det som avslutas med att hon tänker "Fnyys". Notera gärna att du i sätter ett fullständigt likhetstecken mellan Strandhäll och hennes sambo. Hoppas att det synsättet inte eskalerar och blir alltför vanligt i Sverige.

    Men hursomhelst - själv blir jag ofta på gott humör när jag får ta del av din föreställningsvärldSolig
  • plasmafysik
    FDFMGA skrev 2019-01-23 18:50:59 följande:
    Nja, även om du inte citerar mitt inlägg så är det ju mig du riktar dig tillSkrattande

    Och du gav ju dels uttryck för uppfattningen att Strandhäll är ansvarig för vad hennes sambo gör (ett ganska vanligt fenomen bland högerdebattörer och enligt min uppfattning inte överensstämmande med en individorienterad syn på ansvar utan mer förankrad i klanmentalitet) och dels beskrev du hur hon tänkte när hon enligt dig resonerade kring fakturan från arkitekten.

    Jag använder mig av citatfunktionen, det blir så pubertalt annars
    K Markatta skrev 2019-01-23 14:47:44 följande:

    Annika Strandhäll: Dessutom är jag arbetarklass och skäms inte det minsta för det, tvärtom....

    twitter.com/strandhall/status/1027670709886242816

    Också Strandhäll: Hmm... Det drar lite här på uteplatsen till lyxvillan i flotta området när vi äter gåslever och dricker champagne... vi kanske skulle bygga en veranda? Eller, jag menar, vi anlitar naturligtvis någon som bygger den. En glasveranda ska det vara! Och arkitektritad! Det borde vara en ära för vilken simpel arkitekt som helst att få rita en veranda åt en societetsdam så inte kan de förvänta sig att få betalt inte. En faktura? Hmpf! Den lägger vi i papperskorgen. Vad nu då? Har jag blivit stämd? Dubbel-Hmpf! Jaså, har en murvel fått nys om det också? Ja, ja, jag betalar väl då de där småsmulorna som det kostade. 20 000 eller vad det var. Fnyyys!

    www.expressen.se/nyheter/arkitekt-fick-inte-betalt-for-ministerns-veranda/



    Jag har fetmarkerat avsnittet där du beskriver hennes tankar, det som avslutas med att hon tänker "Fnyys". Notera gärna att du i sätter ett fullständigt likhetstecken mellan Strandhäll och hennes sambo. Hoppas att det synsättet inte eskalerar och blir alltför vanligt i Sverige.

    Men hursomhelst - själv blir jag ofta på gott humör när jag får ta del av din föreställningsvärldSolig
    Tycker nog att man som minister borde vara kompetent nog att göra rätt för sig. Att blåsa en stackars hantverkare? Var är det för översittarfasoner? Jo, precis sånt trash vill vi ska regera landet tillsammans med en och annan galen islamist.
  • Anonym (Guttaperka)

    Löfven har lyckats över förväntan med sitt regeringsbygge. Skönt att slippa alla dessa unga typer som saknar kompetens, erfarenhet och omdöme!

    Nu hoppas jag att han kan få L att ramla ur riksdagen och att kväsa både C och V. Det vore storartat! (Bäst av allt om V splittrades i en vänsterextrem falang och en mer sansad, båda utan reellt inflytande - och att inget av C:s förslag i överenskommelsen genomförs).

    Det är dock väldigt synd att S har fallit till föga beträffande anhöriginvandringen och migrationspolitiken. Tror jag kan straffa sig på mer än en front... (Kan tillägga att jag inte alls är emot invandring, men välfärdsstaten klarar inte den typen av öppna gränser som vi såg 2015).

  • plasmafysik
    Anonym (Guttaperka) skrev 2019-01-23 21:36:08 följande:

    Löfven har lyckats över förväntan med sitt regeringsbygge. Skönt att slippa alla dessa unga typer som saknar kompetens, erfarenhet och omdöme!

    Nu hoppas jag att han kan få L att ramla ur riksdagen och att kväsa både C och V. Det vore storartat! (Bäst av allt om V splittrades i en vänsterextrem falang och en mer sansad, båda utan reellt inflytande - och att inget av C:s förslag i överenskommelsen genomförs).

    Det är dock väldigt synd att S har fallit till föga beträffande anhöriginvandringen och migrationspolitiken. Tror jag kan straffa sig på mer än en front... (Kan tillägga att jag inte alls är emot invandring, men välfärdsstaten klarar inte den typen av öppna gränser som vi såg 2015).


    Jag hoppas invandringen ökar till samma nivåer som 2015. Jag hoppas att C och L inte får igenom ett enda förslag. Höjd bensinskatt, höjd pensionsskatt och att man på alla andra sätt gör det sämre för vanligt folk.

    Det är viktigt att folk får det de valt.
  • Flash Gordon
    K Markatta skrev 2019-01-23 14:47:44 följande:
    Annika Strandhäll: Dessutom är jag arbetarklass och skäms inte det minsta för det, tvärtom....

    twitter.com/strandhall/status/102767070988624...

    Också Strandhäll: Hmm... Det drar lite här på uteplatsen till lyxvillan i flotta området när vi äter gåslever och dricker champagne... vi kanske skulle bygga en veranda? Eller, jag menar, vi anlitar naturligtvis någon som bygger den. En glasveranda ska det vara! Och arkitektritad! Det borde vara en ära för vilken simpel arkitekt som helst att få rita en veranda åt en societetsdam så inte kan de förvänta sig att få betalt inte. En faktura? Hmpf! Den lägger vi i papperskorgen. Vad nu då? Har jag blivit stämd? Dubbel-Hmpf! Jaså, har en murvel fått nys om det också? Ja, ja, jag betalar väl då de där småsmulorna som det kostade. 20 000 eller vad det var. Fnyyys!

    www.expressen.se/nyheter/arkitekt-fick-inte-b.../
    Det fascinerande är att det är piss-pengar för henne och ÄNDÅ klarar de inte av att betala. Hon VET ju att hon kommer att vara påpassad. Det tog bara någon dag(?) efter att stämningsansökan lämnades in i rätten innan det var ute i media.

    Och hon ska alltså vara medlem av smartaste bästa tjejgänget ...
  • plasmafysik
    Flash Gordon skrev 2019-01-23 21:50:11 följande:
    Det fascinerande är att det är piss-pengar för henne och ÄNDÅ klarar de inte av att betala. Hon VET ju att hon kommer att vara påpassad. Det tog bara någon dag(?) efter att stämningsansökan lämnades in i rätten innan det var ute i media.

    Och hon ska alltså vara medlem av smartaste bästa tjejgänget ...
    Det är vida känt i hantverkarkretsar att det är hart när omöjligt att få överklassen att betala fakturor efter att jobbet är avslutat.

    Smart av arkitekten att skicka stämningsansökan i samband med regeringsbildningen. Hens enda chans att få betalt för utfört arbete. Vidrigt av ministern.
  • nattuw
    K Markatta skrev 2019-01-23 14:47:44 följande:

    Annika Strandhäll: Dessutom är jag arbetarklass och skäms inte det minsta för det, tvärtom....


    Det var, om inte annat, en rätt intressant tolkning av begreppet arbetarklass. Fast kanske behövs det en omtolkning av begreppet om inte partiet skall behöva byta namn då de numera bara arbetar för sin egen partitopp.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?