• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2023-07-16 10:15:23 följande:

    Har det slagit dig att när du lyssnar på en Youtubekanal så bidrar du till trafik till kanalalen som kontoinnehavaren tjänar pengar på?

    Av det skälet lyssnar jag inte på extremistiska kanaler på Youtube och det gäller även om det de skulle sända ut intressant materiel. Det beror på att jag inte vill stödja sådan skit.

    Jag ifrågasätter också omdömet hos en person som låter sig intervjuas av extremister och kombinationen av dåligt omdöme hos den som intervjuas med bias från den extremist som intervjuar och klipper ihop programmet leder till att jag sätter lågt värde på en sådan intervju.


    Fråga till dig.  Skulle du kunna tänka dig att lyssna på (läs stödja) en intervju på en islamistisk kanal bara för att du var intresserad av den som intervjuades? Vad tycker du om de som ger sig i lag med islamister? Vad tänker du om objektiviteten hos den islamist som intervjuar och klipper ihop programmet?


    Finns det någon kanal som sprider budskap som går emot din ideologi och som du vill stödja?
  • klyban
    Tom Araya skrev 2023-07-16 17:12:26 följande:
    Finns det någon kanal som sprider budskap som går emot din ideologi och som du vill stödja?
    = fakta
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Tom Araya

    Markus Allard gästar Aron Flams podd och man samtalar om socialdemokratin... 
    Båda skarpt kritiska, men från två olika ideologiska håll.

    Här finns en hel del från Allards håll som man borde lyssna på som försöker att brunsmeta Allard, inte minst av det skäl att han har en program på YT-kanalen Riks.

    Men tror jag inte att så många av er kommer att orka lyssna i en och en halv timme. Vänsteråskådarna kommer nog inte ens att lyssna i fem minuter (då stödjer man ju Flam och det kan man ju inte göra Skrattande).


    Markus Allard Demagogi och politik

    "Markus Allard är ordförande för Örebropartiet. Om du tröttnat på våra politikers inkompetens kan jag varmt rekommendera att du tittar på hans youtube-videos från fullmäktige i Örebro. Där läser han lusen av de andra partiföreträdarna på ett befriande uppriktigt sätt. Det är något nästan katartiskt med att se en ? ursäkta språkbruket ? svensk ge utlopp för ilska."



  • KillBill
    Tom Araya skrev 2023-07-16 21:43:55 följande:

    Markus Allard gästar Aron Flams podd och man samtalar om socialdemokratin... 
    Båda skarpt kritiska, men från två olika ideologiska håll.

    Här finns en hel del från Allards håll som man borde lyssna på som försöker att brunsmeta Allard, inte minst av det skäl att han har en program på YT-kanalen Riks.

    Men tror jag inte att så många av er kommer att orka lyssna i en och en halv timme. Vänsteråskådarna kommer nog inte ens att lyssna i fem minuter (då stödjer man ju Flam och det kan man ju inte göra Skrattande).


    Markus Allard Demagogi och politik

    "Markus Allard är ordförande för Örebropartiet. Om du tröttnat på våra politikers inkompetens kan jag varmt rekommendera att du tittar på hans youtube-videos från fullmäktige i Örebro. Där läser han lusen av de andra partiföreträdarna på ett befriande uppriktigt sätt. Det är något nästan katartiskt med att se en ? ursäkta språkbruket ? svensk ge utlopp för ilska."

    Marcus Allard är känd för att ha spridit rysspropaganda och han avlönas av Sverigedemokraterna. Det är ungefär allt man behöver veta om den filuren..


    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2023-07-16 21:59:52 följande:

    Marcus Allard är känd för att ha spridit rysspropaganda och han avlönas av Sverigedemokraterna. Det är ungefär allt man behöver veta om den filuren..


    Det (understruket/fetstilat) ovan säger mer om dig än om Allard.

    Här berättar Allard om hela sin politiska karriär och delen om Vänsterpartiet/Ung vänster, inkl uteslutningen hör du under avsnittets 20-30 första minuter.




    Här är ett antal artiklar ur diverse vänstermedia om uteslutningen av Allard.
    affaren_markus_allard.pdf (marxistarkiv.se)
    KillBill skrev 2023-07-16 22:18:15 följande:
    Här finns mer fakta. 

    www.na.se/2020-05-13/lars-stroman-massmordaren-lenin-ar-foredome-for-orebropartiets-markus-allard
    Hur ska du ha det nu, är han Leninist eller Putinist/högerextremist... eller vill du hävda att det är samma sak/samma ideologiska planhalva?

    Detta hände 2013, när Markus var 19 år. Det hinner hända en del av personlig utveckling på de tio år som har passerat.
    Lenin-vurmare var förövrigt inget ovanligt i V.

  • nattuw
    KillBill skrev 2023-07-16 10:15:23 följande:
    Fråga till dig.  Skulle du kunna tänka dig att lyssna på (läs stödja) en intervju på en islamistisk kanal bara för att du var intresserad av den som intervjuades? Vad tycker du om de som ger sig i lag med islamister? Vad tänker du om objektiviteten hos den islamist som intervjuar och klipper ihop programmet?
    Nu var frågan inte ställd till mig men eftersom jag inte är rädd för andras åsikter så ser jag inget problem att lyssna på en intervju som kan få mig att förstå hur andra människor tänker om olika ämnen.

    Att ha en öppen inställning innebär även att man får lättare att sålla bort ren propaganda oavsett om det är skattesubventionerad media eller media som inte är beroende av staten som vinklar programmet.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2023-07-16 23:19:59 följande:
    Det (understruket/fetstilat) ovan säger mer om dig än om Allard.

    Här berättar Allard om hela sin politiska karriär och delen om Vänsterpartiet/Ung vänster, inkl uteslutningen hör du under avsnittets 20-30 första minuter.

    Här är ett antal artiklar ur diverse vänstermedia om uteslutningen av Allard.
    affaren_markus_allard.pdf (marxistarkiv.se)
    KillBill skrev 2023-07-16 22:18:15 följande:
    Här finns mer fakta. 

    www.na.se/2020-05-13/lars-stroman-massmordaren-lenin-ar-foredome-for-orebropartiets-markus-allard
    Hur ska du ha det nu, är han Leninist eller Putinist/högerextremist... eller vill du hävda att det är samma sak/samma ideologiska planhalva?

    Detta hände 2013, när Markus var 19 år. Det hinner hända en del av personlig utveckling på de tio år som har passerat.
    Lenin-vurmare var förövrigt inget ovanligt i V.

    Putin gillar väl Stalin, men inte Lenin. Putin gillar diktaturer, men inte kommunistiska diktaturer, eller i alla fall inte den sovjetkommunistiska diktaturen.

    Kanske är Allard den där kommunisten som blev högerextremist som du letade efter i en tidigare tråd ( nja, det var från kommunism till nazism du letade efter om jag kommer ihåg rätt). En del av SDs huvuden gillar Putin, de ber honom till och med att rädda Sverige från demokratin...

    Kommunism är inte på samma planhalva som högerextremism, däremot kan de dela på tron om att det auktoritära styret är rätt eller bra...
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2023-07-16 23:35:22 följande:
    Putin gillar väl Stalin, men inte Lenin. Putin gillar diktaturer, men inte kommunistiska diktaturer, eller i alla fall inte den sovjetkommunistiska diktaturen.

    Kanske är Allard den där kommunisten som blev högerextremist som du letade efter i en tidigare tråd ( nja, det var från kommunism till nazism du letade efter om jag kommer ihåg rätt). En del av SDs huvuden gillar Putin, de ber honom till och med att rädda Sverige från demokratin...

    Kommunism är inte på samma planhalva som högerextremism, däremot kan de dela på tron om att det auktoritära styret är rätt eller bra...
    Menar du att Lenin inte var diktator och Stalin inte var kommunist?

    Du vet inte vad du talar om om du kallar Allard för nazist eller ens höger.

    Att ett styre skulle vara icke-auktoritärt säger emot sig självt. Sedan kan det finnas grader av auktoritet.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2023-07-16 23:52:03 följande:
    Menar du att Lenin inte var diktator och Stalin inte var kommunist?

    Du vet inte vad du talar om om du kallar Allard för nazist eller ens höger.

    Att ett styre skulle vara icke-auktoritärt säger emot sig självt. Sedan kan det finnas grader av auktoritet.
    Hur får du mitt inlägg till att betyda att jag menar att Lenin inte var diktator och Stalin inte var kommunist?

    Jag skrev: 
    Putin gillar väl Stalin, men inte Lenin. Putin gillar diktaturer, men inte kommunistiska diktaturer, eller i alla fall inte den sovjetkommunistiska diktaturen

    Jag tror att du tittar lite för enögt på vad Putin gillar eller inte gillar utifrån egna begränsade föreställningar och premisser.

    Hur som helst, jag frågade dig om Allard var den politiskt aktiva du tidigare frågade efter... Han har väl beskrivits som både höger och vänster, själv kallar han sig populist, och rasismen finns representerad i hans parti... 

    Auktoritet ska inte förväxlas med auktoritärt...  

    En del tror att det i en demokrati är fullt rätt enligt ett demokratiskt styra att en majoritet förtrycker eller särbehandlar minoriteter, men riktigt så fungerar inte en modern liberal demokrati, däremot fungerar ett auktoritärt system på det sättet.

    Visst kan ett styre existera utan att vara auktoritärt, det är kanske inte ens en filosofisk fråga..
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?