• 999

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • MariaC
    Popetot skrev 2015-11-22 00:10:24 följande:

    Hej på er allihopa! Nu är det lite tyst här. Hur går det? Vi har ännu så länge ingen tid för inledande ivf-samtal. MariaC, när är det dax för er? 999, Har ni fått någon tid? Tänker på er alla. Det måste bli ett bra på 2016. Året vi ska lyckad! - ellerhur? Kr


    Ja, jag hoppas att 2016 är allas vårt år då vi lyckas!!!

    Vi ska på planeringssamtal inför IVF 17/12, så det går vi och väntar på nu....

    Popetot, har ni fått nån "hint" om när första samtal kan tänkas bli?

    Kram till er alla!!
  • MariaC
    Tevira skrev 2015-11-18 22:05:08 följande:

    Tack för svar 999. Det verkar stämma att först måste biopsi och allt annat vara klart innan donation kan bli aktuellt. Sambon har fått lämna nya prover, för kromosomtest. Efter att svar kommit om ca sex veckor kan han få tid för biopsi. Det verkar som att det kan vara så att de inte vill frysa ner spermierna om de hittar några eftersom de kanske inte klarar en nedfrysning utan IVF bör då ske direkt..

    Tänker också på alla andra som är i denna situationen och hoppas att turen vänder snart!


    Så blev det för oss ang spermierna. De ville inte chansa och frysa ner utan att de ska va färska vid IVF i februari. De sa att chansen att det ska lyckas ökar mkt om de är färska..
  • GoC

    Vi var också ner till calanderska på ett konsultationssamtal men bestämde oss efter det att gå vidare med donerade spermier då vi kände att det var så liten chans och för mycket pengar. När vi kom hem gjorde vi en insemination och idag är jag gravid i 5:e veckan:) Det känns helt overkligt efter allt vi gått igenom men nu väntar ultraljud och inskrivningssamtal:) Nu hoppas vi bara att den lill* vill stanna kvar så vi kan få träffa henne/honom till sommaren=) 

  • Hopplos120

    Hej allihopa! Vi, eller min man gjorde pesa/Tesa i torsdags. Dem hittade inga spermier i bitestikeln men i testikeln. Dock är dem inte så pigga så kommer mest troligt inte överleva en upptining. Det innebär att min man ska göra Tesa igen i februari för att ha en chans att ta dem färska. Det finns frysta som back-up. Jag är väldigt lättad över resultaten men förstår att det är en lång väg kvar och mycket tur behövs. Nästa tid får vi tidigast i februari. Ska nästan bli skönt att ta en paus. Har varit dem absolut jobbigaste månaderna känslomässigt nu så är helt färdig. Om dem nu hittar "färska, pigga" spermier nästa gång så antar jag att man plockar mina ägg samtidigt. Får nog mer information när det närmar sig. Jag hoppas ni alla har det bra och det kommer vända! 2016 är det vår tur!! Kram på er

  • Hopplos120
    GoC skrev 2015-11-22 14:23:55 följande:

    Vi var också ner till calanderska på ett konsultationssamtal men bestämde oss efter det att gå vidare med donerade spermier då vi kände att det var så liten chans och för mycket pengar. När vi kom hem gjorde vi en insemination och idag är jag gravid i 5:e veckan:) Det känns helt overkligt efter allt vi gått igenom men nu väntar ultraljud och inskrivningssamtal:) Nu hoppas vi bara att den lill* vill stanna kvar så vi kan få träffa henne/honom till sommaren=) 


    Va roligt att höra. Stort grattis!!
  • Popetot
    MariaC skrev 2015-11-22 13:40:57 följande:

    Ja, jag hoppas att 2016 är allas vårt år då vi lyckas!!!

    Vi ska på planeringssamtal inför IVF 17/12, så det går vi och väntar på nu....

    Popetot, har ni fått nån "hint" om när första samtal kan tänkas bli?

    Kram till er alla!!


    Åh, vad skönt att ni kommer igång snart. Vi har inte hört ett ljud än men bör vara igång innan januaris slut om det ska klara vårdgarantin. Tänkte ringa dem innan jul om vi inte hört något.
  • MariaC
    GoC skrev 2015-11-22 14:23:55 följande:

    Vi var också ner till calanderska på ett konsultationssamtal men bestämde oss efter det att gå vidare med donerade spermier då vi kände att det var så liten chans och för mycket pengar. När vi kom hem gjorde vi en insemination och idag är jag gravid i 5:e veckan:) Det känns helt overkligt efter allt vi gått igenom men nu väntar ultraljud och inskrivningssamtal:) Nu hoppas vi bara att den lill* vill stanna kvar så vi kan få träffa henne/honom till sommaren=) 


    Men så roligt för er!!!! Grattis!!!! =) Det tog sig på första försöket alltså? =)
  • MariaC
    Hopplos120 skrev 2015-11-22 17:30:59 följande:

    Hej allihopa! Vi, eller min man gjorde pesa/Tesa i torsdags. Dem hittade inga spermier i bitestikeln men i testikeln. Dock är dem inte så pigga så kommer mest troligt inte överleva en upptining. Det innebär att min man ska göra Tesa igen i februari för att ha en chans att ta dem färska. Det finns frysta som back-up. Jag är väldigt lättad över resultaten men förstår att det är en lång väg kvar och mycket tur behövs. Nästa tid får vi tidigast i februari. Ska nästan bli skönt att ta en paus. Har varit dem absolut jobbigaste månaderna känslomässigt nu så är helt färdig. Om dem nu hittar "färska, pigga" spermier nästa gång så antar jag att man plockar mina ägg samtidigt. Får nog mer information när det närmar sig. Jag hoppas ni alla har det bra och det kommer vända! 2016 är det vår tur!! Kram på er


    Grattis till spermierna =)
  • MariaC
    Hopplos120 skrev 2015-11-22 17:30:59 följande:

    Hej allihopa! Vi, eller min man gjorde pesa/Tesa i torsdags. Dem hittade inga spermier i bitestikeln men i testikeln. Dock är dem inte så pigga så kommer mest troligt inte överleva en upptining. Det innebär att min man ska göra Tesa igen i februari för att ha en chans att ta dem färska. Det finns frysta som back-up. Jag är väldigt lättad över resultaten men förstår att det är en lång väg kvar och mycket tur behövs. Nästa tid får vi tidigast i februari. Ska nästan bli skönt att ta en paus. Har varit dem absolut jobbigaste månaderna känslomässigt nu så är helt färdig. Om dem nu hittar "färska, pigga" spermier nästa gång så antar jag att man plockar mina ägg samtidigt. Får nog mer information när det närmar sig. Jag hoppas ni alla har det bra och det kommer vända! 2016 är det vår tur!! Kram på er


    Grattis till spermierna =)
  • MariaC
    Popetot skrev 2015-11-24 11:46:37 följande:

    Åh, vad skönt att ni kommer igång snart. Vi har inte hört ett ljud än men bör vara igång innan januaris slut om det ska klara vårdgarantin. Tänkte ringa dem innan jul om vi inte hört något.


    Hoppas ni snart hör av dem så att ni vet när fortsättningen blir!
Svar på tråden Avsaknad av spermier