• Nidingbane

    Tror du månlandningen kan ha varit en bluff?

    I år är det hela 46 år sedan människan satte sin fot på månen. De flesta här var inte ens födda då. Men tror du detta kan ha varit en bluff dvs. något som aldrig ha skett? Ja många här känner föga till maktspelet och de förhållandena som då var t ex mellan öst och väst mm och det i en värld som på många sätt såg helt annorlunda ut än idag. Vad det hela en jättelik konspiration, vad tror du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du månlandningen kan ha varit en bluff?
  • Aniiee
    offekoffe skrev 2015-06-21 20:49:22 följande:

    Nej jag tror inte det var bluff. Jag VET att det var bluff!

    De blinda väljer att inte se på fakta.


    Lägg gärna fram de bevis du har. Om du har bevis som häller så kommer i alla fall jag ändra åsikt (även om du inte tror på mig när jag säger det, men det är så jag funkar. Bevis/belägg styr mitt vetande.)
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • offekoffe
    Aniiee skrev 2015-06-21 21:02:50 följande:

    Lägg gärna fram de bevis du har. Om du har bevis som häller så kommer i alla fall jag ändra åsikt (även om du inte tror på mig när jag säger det, men det är så jag funkar. Bevis/belägg styr mitt vetande.)


    Jag tror du är som 98% av befolkningen! Dvs du styrs av andra.

    Även om jag lägger fram bevis kommer du inte tro på det tror jag!

    Dessutom är nästan all bevis Professionella gissningar.
  • Aniiee
    offekoffe skrev 2015-06-21 21:26:32 följande:
    Jag tror du är som 98% av befolkningen! Dvs du styrs av andra.

    Även om jag lägger fram bevis kommer du inte tro på det tror jag!

    Dessutom är nästan all bevis Professionella gissningar.
    Som sagt var. Vilket ovanligt svar jag fick av dig. Så oförutsägbart.

    Du hade alltså ingenting att komma med, och du visste det själv. 

    Om man faktiskt tror på sina bevis så vill man att andra också ska tro på dem. Då lägger man fram sina bevis och låter andra granska det. Man är inte rädd för att ingen ska tro på det, för man vet att de håller för granskning. Håller de däremot inte för granskning så använder man sig av svepande ord och undanflykter som "du skulle ändå inte tro på det".

    Jag kan inte granska något du inte lägger fram, alltså har jag ingen anledning att tro på det du säger. Däremot så lägger NASA fram evidens som kan granskas och därmed bekräftas eller kullkastas. Hittills bekräftar samtliga evidens tesen att tre  människor en gång på 1960-talet satte sina fötter på månens yta. Alla evidens som talar emot det har motbevisats och förkastats. 

    Sen måste jag fascineras av såna som dras med konspirationsteorier. Det vill aldrig gå ut med sina bevis, trots att de skulle tjäna storkovan på det och förändra verkligheten vi lever i. De tror att vetenskapen konspirerar eller skulle göra det om det kom någon och motbevisade gällande vetenskap, när det i själva verket är så att de skulle få Nobelpriset på sekunden.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • offekoffe

    Som sagt du är grundlurad!

    Orkar inte sitta och diskutera här.

    Du har potential att vakna till skillnad från många andra här.

    Du har drivit. Det är bra!

  • Dr Love
    offekoffe skrev 2015-06-21 22:04:25 följande:

    Som sagt du är grundlurad!

    Orkar inte sitta och diskutera här.

    Du har potential att vakna till skillnad från många andra här.

    Du har drivit. Det är bra!


    Om du inte kom hit för att diskutera, vad var då poängen? Att predika?
  • Mentat
    Aniiee skrev 2015-06-21 21:49:14 följande:
    Hittills bekräftar samtliga evidens tesen att tre  människor en gång på 1960-talet satte sina fötter på månens yta.
    12 faktiskt. 2 personer per framgångsrikt Apollouppdrag, 1 person fick ju vara kvar i rymdskeppet medan de övriga två for ner till månytan och alla uppdragen Apollo 11 - 17 lyckades med detta så när som på Apollo 13.

    Så det blir 12 personer som har gått på månens yta 1969 - 1972.
  • offekoffe
    Dr Love skrev 2015-06-22 02:26:36 följande:

    Om du inte kom hit för att diskutera, vad var då poängen? Att predika?


    Jag väljer vilka jag ska diskutera med :)
  • Jennie med ie
    Mentat skrev 2015-06-22 06:34:01 följande:
    12 faktiskt. 2 personer per framgångsrikt Apollouppdrag, 1 person fick ju vara kvar i rymdskeppet medan de övriga två for ner till månytan och alla uppdragen Apollo 11 - 17 lyckades med detta så när som på Apollo 13.

    Så det blir 12 personer som har gått på månens yta 1969 - 1972.
    Tror dock att flera gjorde det flera gånger, så antalet personer blir färre.
  • Mentat
    Jennie med ie skrev 2015-06-22 12:28:11 följande:
    Tror dock att flera gjorde det flera gånger, så antalet personer blir färre.
    Nej, det är det inte. Det finns ingen anledning att, likt konspirationsteoretikerna, blint tro en massa när det är så enkelt att kolla själv, t.ex. här: edition.cnn.com/2009/TECH/space/07/13/moon.astronauts/

    Det finns astronauter som gjort flera resor till rymden, ja, men tydligen är det ingen som har varit på månen mer än en gång.
  • Aniiee
    Mentat skrev 2015-06-22 06:34:01 följande:
    12 faktiskt. 2 personer per framgångsrikt Apollouppdrag, 1 person fick ju vara kvar i rymdskeppet medan de övriga två for ner till månytan och alla uppdragen Apollo 11 - 17 lyckades med detta så när som på Apollo 13.

    Så det blir 12 personer som har gått på månens yta 1969 - 1972.
    Felslag av mig, jag skulle skriva 2, och jag menade bara första gången. Resten är liksom resten....
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
Svar på tråden Tror du månlandningen kan ha varit en bluff?