• Gert

    Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

    Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

    Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • _smart_
    Hökmark (M): Vi måste kunna diskutera invandringen

    Det är dags att diskutera det nya Sverige utan att låta de främlingsfientliga förgifta debatten och utan att låta den naiva idealismen blockera den. Det måste vara rimligt att tala om hur många vi kan ta emot, och hur vi på rättsstatens grunder ska leva upp till skyddsbehovet, skriver Europaparlamentarikern Gunnar Hökmark (M).


    www.svd.se/hokmark-m-vi-maste-diskutera-antalet-flyktingar
  • Nerfherder
    _smart_ skrev 2015-07-08 13:42:23 följande:

    Hökmark (M): Vi måste kunna diskutera invandringen


    Det är dags att diskutera det nya Sverige utan att låta de främlingsfientliga förgifta debatten och utan att låta den naiva idealismen blockera den. Det måste vara rimligt att tala om hur många vi kan ta emot, och hur vi på rättsstatens grunder ska leva upp till skyddsbehovet, skriver Europaparlamentarikern Gunnar Hökmark (M).
    www.svd.se/hokmark-m-vi-maste-diskutera-antalet-flyktingar
    Diskutera invandringen gör vi ju. Dock inte i den här tråden ;)
  • _smart_
    Nerfherder skrev 2015-07-08 13:48:35 följande:
    Diskutera invandringen gör vi ju. Dock inte i den här tråden ;)
    Posten var mer ett komplement till Vinterstjärna1984:s post och inte ett direkt svar till dig. Skrattande
  • lintu
    Nerfherder skrev 2015-07-08 09:23:26 följande:

    Läs hela tråden, från början till slut så förstår du nog vad jag menar.


    Har följt tråden. Har även följt dina inlägg.
  • Nerfherder
    lintu skrev 2015-07-08 14:14:11 följande:
    Har följt tråden. Har även följt dina inlägg.
    Gert skrev 2015-07-05 18:52:22 följande:

    Glöm inte heller att Stefan Löfven morfar var aktiv nazist. Det finns mycket nazism inom Socialdemokraternas historia.


    #26


  • FDFMGA
    _smart_ skrev 2015-07-08 14:09:12 följande:
    Posten var mer ett komplement till Vinterstjärna1984:s post och inte ett direkt svar till dig. Skrattande
    Men om du ser den som ett komplement till Vinterstjärnas banala pamflett så har du med stor sannolikhet missförstått Hökmark.

    Det Hökmark förespråkar är väl att man ska diskutera invandringens för- och nackdelar utan att låta de främlingsfientliga (läs SD) förgifta debatten. I övrigt så avspeglar debattartikeln en moderat syn på vad som behövs för en god samhällsutveckling.


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Ascendere
    Nerfherder skrev 2015-07-08 14:22:59 följande:
    Gert skrev 2015-07-05 18:52:22 följande:

    Glöm inte heller att Stefan Löfven morfar var aktiv nazist. Det finns mycket nazism inom Socialdemokraternas historia.


    #26
    Så Gert har kommit med ett påstående i inlägg #26 som du länkar till. Om jag förstår dig rätt är det bla detta inlägg du avser när du säger att "gert vräker ur sig vidriga saker om s och stefan löfven". 

    Jag vet dock inte riktigt hur du vill att detta tolkas, vilket av dessa alternativ är den korrekta/av dig önskade tolkningen?

    1. Påståendet är fel, Löfvens morfar var inte aktiv nazist och det finns ingen nazism inom (den svenska) socialdemokratins historia.

    2. Om påståendet är korrekt eller inte är ointressant, det är irrelevant och fel att dra upp i detta kontext och att betrakta som smutskastning. 
  • Nerfherder
    Ascendere skrev 2015-07-08 14:31:17 följande:
    Så Gert har kommit med ett påstående i inlägg #26 som du länkar till. Om jag förstår dig rätt är det bla detta inlägg du avser när du säger att "gert vräker ur sig vidriga saker om s och stefan löfven". 

    Jag vet dock inte riktigt hur du vill att detta tolkas, vilket av dessa alternativ är den korrekta/av dig önskade tolkningen?

    1. Påståendet är fel, Löfvens morfar var inte aktiv nazist och det finns ingen nazism inom (den svenska) socialdemokratins historia.

    2. Om påståendet är korrekt eller inte är ointressant, det är irrelevant och fel att dra upp i detta kontext och att betrakta som smutskastning. 
    Jag förnekar inte att det är fel, det jag menar är att Gert tar upp saker som man omöjligt kan göra något åt. Eller menar du att man kan välja sin familj? Tom Rataxes tyckte det var trams, då vi inte har någon arvssynd i Sverige.
  • _smart_
    FDFMGA skrev 2015-07-08 14:28:25 följande:
    Men om du ser den som ett komplement till Vinterstjärnas banala pamflett så har du med stor sannolikhet missförstått Hökmark.

    Det Hökmark förespråkar är väl att man ska diskutera invandringens för- och nackdelar utan att låta de främlingsfientliga (läs SD) förgifta debatten. I övrigt så avspeglar debattartikeln en moderat syn på vad som behövs för en god samhällsutveckling.
    Vad du tycker får stå för dig. Själv tyckte jag inte att inlägget Vinterstjärna1984 citerade, var särskilt banalt. Och du behöver inte förklara för mig vad Hökmark menar. Min läsförståelse är alldeles utmärkt, och skulle den brista någonstans, så känner jag Hökmark personligen och kan fråga honom i så fall. Tack ändå. Skrattande
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?