• Gert

    Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

    Själv kommer jag glädjas åt SD:s valframgångar och kan bara konstatera att alla som har skrivit här på familjeliv att SD aldrig kommer bli det största partiet har haft fel - som de brukar ha när det handlar om SD.

    Jag har hört några som har sagt att de kommer flytta från Sverige om SD får över 20%. Lycka till med det! Skrattande


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?
  • _smart_
    Nerfherder skrev 2015-07-08 15:10:24 följande:
    I vilket fall som helst, det har NADA med ts att göra, som sagt.
    Är du moderator på Familjeliv?
  • Ascendere
    Nerfherder skrev 2015-07-08 15:07:19 följande:
    Så du tycker det är ok att yttra sig så? Aha.
    Jag tycker inte det är "vidrigt" att påstå att Lövfens morfar var aktiv nazist OM det är så att det stämmer, däremot kan jag hålla med om att det är irrelevant. 
    Så själva yttrandet I SIG tycker jag inte är fel, men däremot borde det inte förekomma i den här debatten, men inte därför att det är vidrigt utan för att det är irrelevant, på samma sätt om någon skrivit att Löfvens mamma hade 41 i skonummer. 
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-08 15:10:24 följande:
    I vilket fall som helst, det har NADA med ts att göra, som sagt.
    Aaah, så nu har nämnda inlägg gått från att: "vräka ur sig vidriga saker" till att bara vara off topic. 

    Underbart !!!

    98 % av varenda förbannade tråd här på FAMILJELIV sneddar emellanåt, det gör inte tråden mindre intressant. Oftast tvärtom.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Nerfherder
    Ascendere skrev 2015-07-08 15:17:05 följande:
    Jag tycker inte det är "vidrigt" att påstå att Lövfens morfar var aktiv nazist OM det är så att det stämmer, däremot kan jag hålla med om att det är irrelevant. 
    Så själva yttrandet I SIG tycker jag inte är fel, men däremot borde det inte förekomma i den här debatten, men inte därför att det är vidrigt utan för att det är irrelevant, på samma sätt om någon skrivit att Löfvens mamma hade 41 i skonummer. 
    Inte riktigt samma sak, eller hur. Nej, att du inte tycker det är vidrigt har vi förstått. Min poäng är att om man yttrar sig negativt om SD:s partiledare, då blir det ett jävla liv. Det var flera inlägg som handlade om Jimmie som blev bortplockade, och enligt mig var de inte så farliga...
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-07-08 15:18:53 följande:
    Aaah, så nu har nämnda inlägg gått från att: "vräka ur sig vidriga saker" till att bara vara off topic. 

    Underbart !!!

    98 % av varenda förbannade tråd här på FAMILJELIV sneddar emellanåt, det gör inte tråden mindre intressant. Oftast tvärtom.
    Intressant tolkning.
  • Ascendere
    Nerfherder skrev 2015-07-08 15:10:24 följande:
    I vilket fall som helst, det har NADA med ts att göra, som sagt.
    Fast det skrevs som ett svar på ett inlägg av Drottningen70 om huruvida SD var ett fascistiskt och rasistiskt parti, vilket ändå kan betraktas som inom ramen för en diskussion kring SD och deras politik.
    Men visst, tolkar man TS bokstavligen så ska vi ju naturligtvis enbart diskutera vad man personligen kommer att göra i denna  situation och egentligen ingen politik alls.
  • FDFMGA
    _smart_ skrev 2015-07-08 15:14:16 följande:
    Då har du helt missat att det snarare är ett nyanserat sätt att kritisera det befintliga systemet, som varit mer fokuserat på rättigheter och desto mindre på skyldigheter. Samtidigt kan artikeln delvis tolkas som självkritik, då man på senare tid insett att väljarna irriterats över frånvaron av diskussion om integration, utanförskap och parallellsamhällen, i detalj.

    Hade Hökmarks punkter i slutet av artikeln presenterats av SD, hade de flesta avfärdat dem som nonsens. Förhoppningsvis kommer ökad politisk närvaro från de etablerade partierna leda till SD:s fall, men så länge folk förnekar de problem som finns i samhället, och uppenbarligen gör 15% av populationen irriterade, så kommer SD fortsätta att växa.
    Skulle jag inte påstå.

    Jag uppfattar det som Hökmark slår åt två håll - dels mot främlingsfientlighetens SD och dels mot den naiva idealismen. Han definierar inte vad han menar med den naiva idealismen, vilket innebär att artikeln inte blir särskilt kontroversiell inte i dess egen kontext åtminstone.

    Det finns väl en punkt som kan ses som lite uppseendeväckande, den första. Övriga punkter är antingen självklarheter eller gammal moderat skåpmat, som nedmontering av arbetsrätten med mera.


    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-07-08 15:18:53 följande:
    Aaah, så nu har nämnda inlägg gått från att: "vräka ur sig vidriga saker" till att bara vara off topic. 

    Underbart !!!

    98 % av varenda förbannade tråd här på FAMILJELIV sneddar emellanåt, det gör inte tråden mindre intressant. Oftast tvärtom.
    Nog tycker jag att det är rätt vidrigt att använda Löfvens morfars eventuella nazistsympatier som ett argument mot Löfven.

    Gert kanske inte förstår detta, men nog borde det vara begripligt för de flesta andraSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2015-07-08 15:26:27 följande:
    Nog tycker jag att det är rätt vidrigt att använda Löfvens morfars eventuella nazistsympatier som ett argument mot Löfven.

    Gert kanske inte förstår detta, men nog borde det vara begripligt för de flesta andraSkrattande
    Anser du det lika vidrigt när samma"argument/uttalande" används om Sverigedemokrater ???

    Bara undrar....!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?