• Lars E

    Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?

    EU upplever sin värsta flyktingkris sedan krigen i Balkan och till Sverige och Tyskland har nästan alla kompasen inställd på. Men finns det en gräns och var går den isf? Att övriga EU inte ställer upp solidariskt hur mycket Melker och Löfven så önskar gör inte situationen lättare heller precis. Så hur solidarisk känner du dig när kostnaderna skenar och vår välfärd hotas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-24 13:37:45 följande:
    Jag tycker däremot inte det är märkligt att lagen ska gälla så lika för alla.

    Och jag tycker att det luktar populism när man försöker skapa uppmärksamhet för en fråga som kanske inte ens är en fråga. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-06-24 14:46:40 följande:

    Och jag tycker att det luktar populism när man försöker skapa uppmärksamhet för en fråga som kanske inte ens är en fråga. 


    Jag tycker att när det framkommer att Pierre Schori och en mängd andra framstående sossar var informatörer till Warzawapakten så är det värt att lyfta fram.
  • Flash Gordon

    Fel tråd.


    Flash Gordon skrev 2017-06-24 15:09:18 följande:
    Jag tycker att när det framkommer att Pierre Schori och en mängd andra framstående sossar var informatörer till Warzawapakten så är det värt att lyfta fram.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-06-24 14:46:40 följande:

    Och jag tycker att det luktar populism när man försöker skapa uppmärksamhet för en fråga som kanske inte ens är en fråga. 


    Medan jag tycker det är rättsvidrigt coh samhällsfarligt att låta vissa komma undan lagen bara för att "de rä ju baaaarn och det är ju så syyyynd om dem"


    De utlänningar som ljugit om sin ålder skall självklart dömas för de brott denna lögn innebär.

    Sossarna i Mariestad menar att det är en taskig intällning för "de haaaar ju varit med om så mycket hemskt".

  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-24 15:09:18 följande:
    Jag tycker att när det framkommer att Pierre Schori och en mängd andra framstående sossar var informatörer till Warzawapakten så är det värt att lyfta fram.

    Tja det ska bli intressant att se om ditt påstående tål granskning eller om det visar sig att det håller samma kvalitet som påståenden från en viss kommunkonsult.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-06-24 15:21:28 följande:

    Tja det ska bli intressant att se om ditt påstående tål granskning eller om det visar sig att det håller samma kvalitet som påståenden från en viss kommunkonsult.


    Du får köpa boken och läsa om det.

    Socialdekmokratiska partiet i skönt samarbete med Warzawapakten. Våra fiender.

    Jag ser fram emot att någon plockar upp tråden och nystar vidare i det.

    Du kan bara inte leva med att den socaldemokratiske nationalekonomen visade sig ha rätt när du skulle försöka motbevisa honom?

    Du har fortfarande inte visat de siffror från 60-talet som du skulle räkna på.

    ---

    Bägge dessa kan med fördel fortsättas i tråden om sossarna eftersom denna sträng startade med en post i fel tråd.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-06-23 10:25:38 följande:
    Om du kollar upp situationen så ser du att Hultsfred har tagit emot mångdubbelt så många flyktingar som rika moderatkommuner har gjort. Det centerpartiet i Hultsfred vill visa är att det nu är dags för moderatledda kommuner att ta ansvar. Hultsfred kommer ta emot alla flyktingar som Migrationsverket anvisar dem. Det är antal flyktingar som själv bestämmer sig för att flytta till Hultsfred som C vill begränsa.
    Detta är helt i sin ordning enligt massinvandringsförespråkarna, man ska kompensera för de som inte vill, oavsett konsekvenser.
  • K Kalle
    Flash Gordon skrev 2017-06-22 21:47:06 följande:

    I Mariestad har man slutat ha råd.

    Nu kommer man att polisanmäla alla invandrade män som ljugit om sin ålder och fått den uppskriven vid medicinsk undersökning. Brott mot bidragslagen:

    http://mariestadstidningen.se/mariestad/2017/06/22/asylsokande-ska-polisanmalas

    ?Asylsökande som har ljugit om sin ålder kostar skattebetalarna stora pengar? säger den moderata kommunstyrelseordförande.

     Det är M+C som driver genom detta.

    S-kvinnan som intervjuas är förfärad och börjar prata känslo-argument i stil med det klassiska "tänk på baaaarnen!" 


    Det är ju bara rättvist. Andra som ljugit sig till bidrag blir ju också anmälda.
Svar på tråden Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?