• Nandez

    Vad läser ni just nu?

    Just nu läser jag Blomsterkronan av Minette Walters.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-12-01 17:16
    Berätta gärna lite kortfattat om bokens intrig.

  • Svar på tråden Vad läser ni just nu?
  • Eurydike
    Tobben skrev 2024-03-16 16:50:49 följande:

    Det går an.
    Carl Jonas Love Almqvist. 
    Vilken man!


    Den har jag velat läsa länge, men aldrig kommit mig för 🤩
  • Eurydike
    Nandez skrev 2024-03-16 16:19:19 följande:

    Läste klart Folk som sår i snö av Tina Harnesk tidigare i veckan. En alldeles underbar bok, vackert språk och intressant om samisk kultur. Underbara karaktärer. Allvar, humor, vemod och sorg, önskar att boken hade varit längre.

    Bland det bästa jag läst😀


    Det tar jag som ett riktigt experttips! Du som läser så mycket och ändå är den bland det bästa du läst 😀
  • Nandez
    Tobben skrev 2024-03-16 16:50:49 följande:

    Det går an.
    Carl Jonas Love Almqvist. 
    Vilken man!


    Hört att den är svårläst
  • Nandez
    Eurydike skrev 2024-03-16 17:30:13 följande:
    Det tar jag som ett riktigt experttips! Du som läser så mycket och ändå är den bland det bästa du läst 😀
    Rekommenderar varmt

    Experttips😁
  • Nandez

    Läst ytterligare böcker bl. a. 

    Lögnaren i skafferiet av Kristina Appelqvist. Lättsam roman om livslögner, vänskap och drömmar. Lite beige ibland men på slutet händer massor

  • Nandez

    Läst Järnmärkt av Helen Wigh som utspelar sig i de värmländska skogarna i mitten på 1800-talet, tycket att den var mycket bra. Det är den andra bocken jag har läst av henne

  • Tobben
    Nandez skrev 2024-03-18 21:38:58 följande:
    Hört att den är svårläst
    Det är inte särskilt modernt språkbruk -vilket är förståeligt- så det går långsammare än vanligt att läsa. Men historierna är fantastiska och karaktärerna helt otroliga, så det är ändå värt det.
  • Eurydike
    Tobben skrev 2024-03-30 11:30:09 följande:
    Det är inte särskilt modernt språkbruk -vilket är förståeligt- så det går långsammare än vanligt att läsa. Men historierna är fantastiska och karaktärerna helt otroliga, så det är ändå värt det.
    Det står ju på din presentation att du är 111 år gammal, så det omoderna språkbruket borde väl passa dig bra 😉
  • Tobben
    Eurydike skrev 2024-03-30 13:16:01 följande:
    Det står ju på din presentation att du är 111 år gammal, så det omoderna språkbruket borde väl passa dig bra 😉
    Jag är egentligen mycket äldre än så. Men eftersom även mitt språkbruk utvecklas så känns Almqvists prosa något svårläst.
Svar på tråden Vad läser ni just nu?