• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2017-01-17 00:05:41 följande:
    Nyheten om den planerade kursen i "bilförlossning" har fått Sundsvallsläkaren Alfred Jansson att gå i taket. Ren skrämselpropaganda, menar Jansson. "Bland det eländigaste jag läst", menar han.

    www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/ren-...

    Det är två av de "drabbade" barnmorskorna som ligger bakom kursen, och som jag förstått det, så var kursen först tänkt att bli ett politiskt debattinlägg, i.o.m den splittring som nedläggningen av BB i Solefteå har lett till, främst inom S.

    Det är alltså ingen kurs som efterfrågats, barnmorskorna, som även tänkt leda kursen själva, dom vet inte ens om det blir nån kurs, för ingen har kollat om nåt intresse finns.

    Det har länge varit ett jävla liv kring sjukhuset i Sollefteå, mycket politiskt bråk och "konstigheter" har förekommit under åren. 
    För det är inte direkt nån ny fråga Sollefteå:s sjukhus vara eller icke vara är, utan den har pågått under flera år och ibland under rent tumultartade former.

    Och trots att jag "tillhör" samma landsting, så har jag inte orkat följa med i alla turer och alla bråk kring Sollefteå sjukhus, det har helt enkelt blivit för mycket, så jag ledsnade.
    Dessutom finns det många orter i Sverige, som har det betydligt sämre ställt med vården och avståndet till den.

    Om jag inte minns fel, så var det SD som avgjorde frågan till Sollefteå Sjukhus nackdel, då dom la ner sin röst.
    Varför rminns jag inte..,dom kanske bara villa jävlas lite med "Röda Ådalen".
    -----------------

    Men vem vet, kanske kursen blir populär och efterfrågad i hela Sverige., och då finns ju pengar att tjäna för både barnmorskorna och ABF.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • KillBill
    Världsmedborgare skrev 2017-01-17 07:52:34 följande:

    Det är två av de "drabbade" barnmorskorna som ligger bakom kursen, och som jag förstått det, så var kursen först tänkt att bli ett politiskt debattinlägg, i.o.m den splittring som nedläggningen av BB i Solefteå har lett till, främst inom S.

    Det är alltså ingen kurs som efterfrågats, barnmorskorna, som även tänkt leda kursen själva, dom vet inte ens om det blir nån kurs, för ingen har kollat om nåt intresse finns.

    Det har länge varit ett jävla liv kring sjukhuset i Sollefteå, mycket politiskt bråk och "konstigheter" har förekommit under åren. 
    För det är inte direkt nån ny fråga Sollefteå:s sjukhus vara eller icke vara är, utan den har pågått under flera år och ibland under rent tumultartade former.

    Och trots att jag "tillhör" samma landsting, så har jag inte orkat följa med i alla turer och alla bråk kring Sollefteå sjukhus, det har helt enkelt blivit för mycket, så jag ledsnade.
    Dessutom finns det många orter i Sverige, som har det betydligt sämre ställt med vården och avståndet till den.

    Om jag inte minns fel, så var det SD som avgjorde frågan till Sollefteå Sjukhus nackdel, då dom la ner sin röst.
    Varför rminns jag inte..,dom kanske bara villa jävlas lite med "Röda Ådalen".
    -----------------

    Men vem vet, kanske kursen blir populär och efterfrågad i hela Sverige., och då finns ju pengar att tjäna för både barnmorskorna och ABF.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
    Javisst stod SD bakom beslutet att lägga ner Sollefteå sjukhus:

    www.allehanda.se/allmant/angermanland/sd-vill-ocksa-lagga-ner-solleftea-sjukhus

    SD levererar just nu den ena käftsmällen efter den andra mot vår gemensamma välfärd!
  • Dorian Ertymexx
    KillBill skrev 2017-01-17 08:12:09 följande:
    Javisst stod SD bakom beslutet att lägga ner Sollefteå sjukhus:

    www.allehanda.se/allmant/angermanland/sd-vill...

    SD levererar just nu den ena käftsmällen efter den andra mot vår gemensamma välfärd!
    Just nu?? De gör ju inget annat! De har under sin tid i riksdagen konstant velat ösa pengar över banker, storföretag och redan rika, och vägrat hjälpa fattiga, gamla och sjuka.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-01-17 08:12:09 följande:
    Javisst stod SD bakom beslutet att lägga ner Sollefteå sjukhus:

    www.allehanda.se/allmant/angermanland/sd-vill...

    SD levererar just nu den ena käftsmällen efter den andra mot vår gemensamma välfärd!
    Men ska verkligen Sollefteå sjukhus läggas ner, hela alltså?

    Om jag minns rätt så var det bara SD som ansåg att man kunde lägga ner rubbet.

    Kanske att de där daglediga sverigedemokraterna som numer häckar utanför Sveriges sjukhus för att räkna invandrare tyckt att sjukhusets fasad varit för mörk eller nå´t sån´t och rappoeterat den analysen vidare uppåt i organisationden.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta
    KillBill skrev 2017-01-17 00:05:41 följande:
    Nyheten om den planerade kursen i "bilförlossning" har fått Sundsvallsläkaren Alfred Jansson att gå i taket. Ren skrämselpropaganda, menar Jansson. "Bland det eländigaste jag läst", menar han.

    www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/ren-...
    Det här har blivit en nyhet utomlands:

    www.bbc.com/news/blogs-news-from-elsewhere-38638416

    Sweden midwives offer training for car births


    Expectant parents in a town in Sweden are being offered training on how to deliver a baby in a car after the local maternity ward was earmarked for closure.
  • K Kalle
    Flash Gordon skrev 2017-01-16 22:24:53 följande:
    Nädå, de hade kunat skickas tillbaka om man så önskade. Eftersom Sverige inte var deras ankomstland inom Unionen.

    De enda som man inte kunde skicka tillbaka var de som redan hade familj i Sverige eller hade visum/uppehållstillstånd i Sverige.

    Därtill hade man långt tidigare kunnat justerat sina egna lagar och regler som man till slut ändå blev tvungen till att göra. För att minska mängden invandrare som sökte sig till Sverige.
    Precis!

    Det är VÄLDIGT svårt att komma till Sverige som första land. Finns många länder innan man kommer till Sverige och alla utan krig.
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-01-17 10:54:46 följande:
    Det här har blivit en nyhet utomlands:

    www.bbc.com/news/blogs-news-from-elsewhere-38638416

    Sweden midwives offer training for car births

    Expectant parents in a town in Sweden are being offered training on how to deliver a baby in a car after the local maternity ward was earmarked for closure.
    Har utländsk media observerat att kursen har kommit till stånd pga att bla Sverigedemokraterna har röstat för att lägga ner det aktuella sjukhuset?
  • KillBill
    K Kalle skrev 2017-01-17 11:07:22 följande:
    Precis!

    Det är VÄLDIGT svårt att komma till Sverige som första land. Finns många länder innan man kommer till Sverige och alla utan krig.
    Ja det kan du tycka men Dublinförordningen ger inte Sverige rätt att skicka tillbaka flyktingar till Danmark och Tyskland för fortsatt hantering.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-01-17 00:02:49 följande:
    Du säger att du läser texten som jag länkar till men uppenbarligen förstår du inte innehållet.

    "Att en asylsökande endast rest igenom ett land knutet till Dublinförordningen innebär alltså inte att landet blir ansvarigt för att pröva ansökan"

    "I klartext: om en person rest igenom Danmark utan att ansöka om asyl och sen kommer till Sverige och här söker asyl så spelar det ingen roll att vi vet att personen har rest igenom Danmark"

    Jag tycker att det är ganska tydligt..

    Jodå, jag förstår vad hon vil påstå, men ansvaret faller på Damnark och Tyskland eftersom de bryter mot Schengenreglerna, vilka i sin tur skulle göra dem ansvariga enligt Dublin.

  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-01-17 00:05:41 följande:
    Nyheten om den planerade kursen i "bilförlossning" har fått Sundsvallsläkaren Alfred Jansson att gå i taket. Ren skrämselpropaganda, menar Jansson. "Bland det eländigaste jag läst", menar han.

    www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/ren-...
    Den goda välfärden.

    Ingen kris i sikte.

    Precis enligt trådstarten.

    Jag misstänker att folk börjar tycka annorlunda.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna