• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • theotherone
    En blå väljare skrev 2021-08-01 14:38:11 följande:
    Ja när vi har en vänsterregering så rapporteras både om dåliga saker som regeringen gör, men också om det de gör bra. När vi hade en Alliansregering var rapporteringen oerhört mycket mer kritisk mot regeringen. Man grävde fram allt möjligt och vinklade det till regeringens nackdel. Skillnaden är påtaglig.
    Källa på det? Jag tror du helt enkelt är förblindad av din egen partiskhet i frågan.
  • klyban
    En blå väljare skrev 2021-08-01 15:07:33 följande:
    Det vore bra om du tar till dig av motargumenten så man slipper bemöta samma sak gång på gång.

    Jag har inte ens påstått att SVT bedriver "systematisk vänsterpropaganda". Jag tror inte de är kapabla till att göa något systematiskt överhuvudtaget.

    Det jag påstår är att de som jobbar där är så mycket vänster att enda möjlig output kommer vara vänstervinklad.

    Att du inte är kapabel att ta in exempel och undersäkningar som påvisar vänstervridningen är ju mer ditt problem än mitt.
    Du fortsätter stödjer jan´s observation.
    theotherone skrev 2021-08-01 15:54:20 följande:
    Källa på det? Jag tror du helt enkelt är förblindad av din egen partiskhet i frågan.

    Tveklöst är det så.
    För påvisa nån partiskhet försöker de knappt göra, och när de gör så glömmer de av det mesta om inte allt som berättar de har fel.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • En blå väljare
    klyban skrev 2021-08-01 16:32:26 följande:
    Du fortsätter stödjer jan´s observation.
    theotherone skrev 2021-08-01 15:54:20 följande:
    Källa på det? Jag tror du helt enkelt är förblindad av din egen partiskhet i frågan.

    Tveklöst är det så.
    För påvisa nån partiskhet försöker de knappt göra, och när de gör så glömmer de av det mesta om inte allt som berättar de har fel.


    Det enda du förmedlar är din egen oförmåga.
  • En blå väljare
    theotherone skrev 2021-08-01 15:54:20 följande:
    Källa på det? Jag tror du helt enkelt är förblindad av din egen partiskhet i frågan.
    Källan till det är ju SVT helt enkelt.

    Minns bl.a hur många repotage SVT hade om att Reinfeldt var "Trött".

    Hur många repotage ser du nu om Löfvéns okunnighet? Att han säger oaceptabelt och återgår till hängmattan? Att han saknar egen politik? Att han bara bryr sig om sin egen maktposition presenteras som att han är en mästare på förhandlingar.
  • KingsCrown
    En blå väljare skrev 2021-08-01 17:36:11 följande:
    Källan till det är ju SVT helt enkelt.

    Minns bl.a hur många repotage SVT hade om att Reinfeldt var "Trött".

    Hur många repotage ser du nu om Löfvéns okunnighet? Att han säger oaceptabelt och återgår till hängmattan? Att han saknar egen politik? Att han bara bryr sig om sin egen maktposition presenteras som att han är en mästare på förhandlingar.
    Anklaga någon för att vara okunnig, lat och maktgalen skulle jag kalla personangrepp.
  • klyban
    En blå väljare skrev 2021-08-01 17:33:15 följande:
    Det enda du förmedlar är din egen oförmåga.
    Det jag förmedlar är en observation av Jan som du bekräftar varje gång du svarar mig.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • En blå väljare
    klyban skrev 2021-08-01 18:18:16 följande:
    Det jag förmedlar är en observation av Jan som du bekräftar varje gång du svarar mig.
    Bara det att förmedla information från en kommunist som arbetat för KGB säger väl allt.
  • En blå väljare
    KingsCrown skrev 2021-08-01 17:49:41 följande:
    Anklaga någon för att vara okunnig, lat och maktgalen skulle jag kalla personangrepp.
    Haha, det är ett angrepp på Sveriges statsminister, inte ett personangrepp.

    Men du kanske tycker att vår store ledare inte får kritiseras.

    Har S förresten någon fråga som man brinner för? Vilka samhällsproblem vill man lösa? Svara gärna med något som inte ger mig en skrattattack!
  • klyban
    En blå väljare skrev 2021-08-01 18:32:46 följande:
    Bara det att förmedla information från en kommunist som arbetat för KGB säger väl allt.

    Och igen bekräftar du Jan´s observation, och det verkar störa dig extremt mycket.


     


    Din enda chans är saklighet, men det vet både du och jag aldrig kommer ske här.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • En blå väljare
    klyban skrev 2021-08-01 18:42:13 följande:

    Och igen bekräftar du Jan´s observation, och det verkar störa dig extremt mycket.


     


    Din enda chans är saklighet, men det vet både du och jag aldrig kommer ske här.


    Du förstår inte bättre än att sympatisera med en kommunist. Hahaha.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?