• idakatten

    BF Augusti 2016

    Hej

    Jag är i v.5 + 4 dagar fick beskedet på julafton. Detta är min första graviditet och jag är 40. Någon som vill följas åt?

  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Lillalilly

    Håller med att det är jobbigt att vänta och att tänka positivt är inte alltid lätt men de allra flesta barn som föds är trots allt friska och ta ut oro i förväg vinner man inget på, intalar jag mig.. Hur mår ni andra ?, själv har jag kommit in i en period där jag gränslöst trött, och små sugen på mat hela tiden ..

  • nisselisa

    Jag testade positivt igår 26/1-16.
    Känns lite overkligt. Vi har försökt i 1,5 år och jag hade nog inte väntat mig att det skulle gå vägen.
    Känns overkligt och vi är glada. Känns som jag vill berätta för hela världen!
    Men man får hejda sig lite.... skall till mvc 2/2.
    Jag är i vecka 5 eller början av v 6. Har ömma bröst och och lite mol i magen, något illamående om jag inte har ätit på ett tag.
    Har en dotter på 6,5 år och jag är 42 år
    Kul att jag hittade denna tråd :)

  • havsblomman

    Nu är jag inskriven på MVC, ett första steg... men fick inte göra någon undersökning. Nu väntar jag på kallelse till MKP, nervöst....

  • havsblomman
    nisselisa skrev 2016-01-27 13:53:35 följande:

    Jag testade positivt igår 26/1-16.
    Känns lite overkligt. Vi har försökt i 1,5 år och jag hade nog inte väntat mig att det skulle gå vägen.
    Känns overkligt och vi är glada. Känns som jag vill berätta för hela världen!
    Men man får hejda sig lite.... skall till mvc 2/2.
    Jag är i vecka 5 eller början av v 6. Har ömma bröst och och lite mol i magen, något illamående om jag inte har ätit på ett tag.
    Har en dotter på 6,5 år och jag är 42 år
    Kul att jag hittade denna tråd :)


    Grattis vad roligt!!
  • havsblomman
    Lillalilly skrev 2016-01-26 15:28:14 följande:

    Håller med att det är jobbigt att vänta och att tänka positivt är inte alltid lätt men de allra flesta barn som föds är trots allt friska och ta ut oro i förväg vinner man inget på, intalar jag mig.. Hur mår ni andra ?, själv har jag kommit in i en period där jag gränslöst trött, och små sugen på mat hela tiden ..


    Jo, jag vet... men samtidigt tänker jag att det kanske blir ännu svårare att ta beslut efter ett negativt besked om jag inte alls är beredd. Vissa kromosomavvikelser, 13 och 18 gör ju att barnet dör vid förlossningen, då avbryter jag hellre även om det också skulle vara fruktansvärt att gå igenom... ibland tänker jag ändå positivt, fantiserar om en bebis jag tror att jag börjar känna mig något lite mindre trött nu och en aning mindre illamående, men är besatt av mat
  • Lillalilly

    Hej lämnar denna tråd idag efter att jag fått konstanterat att fostret inte utvecklat sig som det ska och dött för några veckor sedan, riktigt jobbigt ,, lycka till alla ni andra tjejer styrkekramar till er .

  • Yogurt76

    Hej.. Får jag vara med här?? Är strax fyllda 40 och väntar mitt 4:e barn ( en sladdis) i slutet av augusti.. En oplanerad men ändå välkommen graviditet.. Är enl tidigt ul i v 14+0 idag.. Planerar fostervattenprov om en månad.. Där efter tänker vi berätta för resten av familjen.. I övrigt mår jag nu äntligen lite bättre efter någon månad med illamående men har klarat mig utan kräkningar.. Nu mest sötsugen..

  • havsblomman
    Yogurt76 skrev 2016-02-16 16:17:23 följande:

    Hej.. Får jag vara med här?? Är strax fyllda 40 och väntar mitt 4:e barn ( en sladdis) i slutet av augusti.. En oplanerad men ändå välkommen graviditet.. Är enl tidigt ul i v 14+0 idag.. Planerar fostervattenprov om en månad.. Där efter tänker vi berätta för resten av familjen.. I övrigt mår jag nu äntligen lite bättre efter någon månad med illamående men har klarat mig utan kräkningar.. Nu mest sötsugen..


    Grattis, vad kul! Måste du vänta en hel månad på fvp om du är i v 14? Jag trodde det var möjligt fr v 15... själv gör jag moderkaksprov snart, så nervös...
  • idakatten

    Jag ska göra kub-test på fredag håller tummarna att det går väl.

    Ni som ska göra fostervatten och moderkaka prov är det för att ni själva bett om det för att vara på den säkra sidan eller har ni blivit erbjudna det?

  • havsblomman
    idakatten skrev 2016-02-24 19:27:50 följande:

    Jag ska göra kub-test på fredag håller tummarna att det går väl.

    Ni som ska göra fostervatten och moderkaka prov är det för att ni själva bett om det för att vara på den säkra sidan eller har ni blivit erbjudna det?


    Jag bad om det pga min ålder för att vara säker...
Svar på tråden BF Augusti 2016