• Showergirl

    Vad tycker ni om flicknamnet Nova?

    Hej!

    Jag och sambon väntar en flicka, BF på skottdagen! Jag undrar vad ni tycker om namnet Nova?

    Alternativen i omröstningen är präglade av kommentarer jag fått av såväl släktingar, som vänner och bekanta. - Men vad tycker svenska folket i allmänhet? :)

    Rösta gärna och om ni orkar så får ni gärna skriva en kommentar i tråden. :)

    Andra namn jag gillar är Tindra, Engla, Lilo, Luna, Naomi, Lovelia. Fast favoritnamnet är Nova! :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om flicknamnet Nova?
  • Anonym (H)
    Anonym (Du frågade) skrev 2016-01-21 22:33:29 följande:

    Jag tänker Månen.

    Eller Svt serien Barnen på Luna.


    Ja eller den där gulliga tjejen i Harry Potter :)
  • Anonym (H)
    Showergirl skrev 2016-01-21 22:36:37 följande:

    Oj vilken diskussion det blev! Men tack för att ni engagerar er. :)

    Kan ni komma på förslag på fina namn som INTE är wt?

    Jag har nog bestämt mig för att tänka om. Är glad att jag startade den här tråden innan dottern kom ut och fick sitt namn. Hon kommer troligtvis inte att få något av namnen jag nämnde.

    Men kan man ha Nova som ett andranamn då eller är det också wt?


    :) det brukar finnas en del namnexperter här som brukar ge bra förslag efter personens smak. Du kommer nog få några listor! Jag tycker att ha Nova som andranamn är ett bra förslag för det är ju något som inte syns på en jobbintervju osv. Du gillar ju verkligen namnet så kör på det som andranamn?
  • Anonym (Du frågade)
    Showergirl skrev 2016-01-21 22:36:37 följande:

    Oj vilken diskussion det blev! Men tack för att ni engagerar er. :)

    Kan ni komma på förslag på fina namn som INTE är wt?

    Jag har nog bestämt mig för att tänka om. Är glad att jag startade den här tråden innan dottern kom ut och fick sitt namn. Hon kommer troligtvis inte att få något av namnen jag nämnde.

    Men kan man ha Nova som ett andranamn då eller är det också wt?


    Bara för att hjälpa ditt barn från att hamna i wt träsket.

    Namn som finns på min lista är bl a

    Karin

    Ingrid

    Linnea

    Liv

    Greta

    Stina

    Elsa

    Alva

    Kerstin

    Ylva

    Linn
  • Anonym (H)

    Om du gillar lite drömmiga och gulliga namn så kan du ju alltid googla på det

  • Showergirl
    Anonym (H) skrev 2016-01-21 22:39:48 följande:

    :) det brukar finnas en del namnexperter här som brukar ge bra förslag efter personens smak. Du kommer nog få några listor! Jag tycker att ha Nova som andranamn är ett bra förslag för det är ju något som inte syns på en jobbintervju osv. Du gillar ju verkligen namnet så kör på det som andranamn?


    Ja men så får det bli! Nova har vi sagt hela tiden så det skulle kännas konstigt att bara ta bort det.
    Anonym (Du frågade) skrev 2016-01-21 22:40:31 följande:

    Bara för att hjälpa ditt barn från att hamna i wt träsket.

    Namn som finns på min lista är bl a

    Karin

    Ingrid

    Linnea

    Liv

    Greta

    Stina

    Elsa

    Alva

    Kerstin

    Ylva

    Linn


    Första listan då eller? Tack!

    Jag har svårt för äldre namn så men jag gillade Linn, Elsa och Alva (är Alvina ett namn eller hittade jag på det nyss)?
  • grind
    Showergirl skrev 2016-01-21 21:55:10 följande:

    Hej!

    Jag och sambon väntar en flicka, BF på skottdagen! Jag undrar vad ni tycker om namnet Nova?

    Alternativen i omröstningen är präglade av kommentarer jag fått av såväl släktingar, som vänner och bekanta. - Men vad tycker svenska folket i allmänhet? :)

    Rösta gärna och om ni orkar så får ni gärna skriva en kommentar i tråden. :)

    Andra namn jag gillar är Tindra, Engla, Lilo, Luna, Naomi, Lovelia. Fast favoritnamnet är Nova! :)


    Jisses, stackars barn.

    Ta nu ditt förnuft till fånga och tänk på vad som kommer att gynna barnet, istället för att välja ett namn du tycker är fint
  • Gweny

    Jag gillar Nova. Tycker inte det är wt.

    Betydligt tråkigare med gamla tant/gubbnamn.

  • Anonym (Du frågade)
    Gweny skrev 2016-01-21 22:58:38 följande:

    Jag gillar Nova. Tycker inte det är wt.

    Betydligt tråkigare med gamla tant/gubbnamn.


    Fast vad du tycker och vad som ÄR, går inte hand i hand i det här fallet.
Svar på tråden Vad tycker ni om flicknamnet Nova?