• Anonym (varför)

    Varför är svenska tjejer så anti mot thailändska tjejer?

    Varför är svenska tjejer så anti mot thailändska tjejer?

    Svenska tjejers riktiga rasism dyker upp så fort hon ser en thailändsk tjej, är det för att hon känner sig hotad av den thailändska tjejen?

  • Svar på tråden Varför är svenska tjejer så anti mot thailändska tjejer?
  • Anonym (farang)

    Det är ju uppenbarligen en fråga som väcker känslor, kan man väl förstå av debatten här.

    Ingen rök utan eld sägs det ju. 60% av alla turister till Thailand är ju ensamresande män, jag tror inte de är där för att meditera eller rida elefanter :) 

  • Anonym (Micke)
    Anonym (farang) skrev 2016-02-11 08:06:02 följande:
    Det är ju uppenbarligen en fråga som väcker känslor, kan man väl förstå av debatten här.

    Ingen rök utan eld sägs det ju. 60% av alla turister till Thailand är ju ensamresande män, jag tror inte de är där för att meditera eller rida elefanter :) 
    nejdu det där går jag inte på.  Barnfamiljer, par och hemvändande/besökande Thailändare står för
    minst 80 % av resenärerna. Swedavia har statistik för sina flygplatser.

  • Anonym (olika saker)
    Anonym (V) skrev 2016-02-10 19:40:41 följande:
    Det är förstås inte hyckleri att ha fördomar och vara ärlig om dessa.

    Hyckleri är att ha dessa fördomar och spela spel och låtsas när man umgås med människor man har så här låga tankar om.
    Här hänger jag inte med. Vari består de låga tankarna? I att man är medveten om vilken social situation och vilka attityder som är vanliga i grupper man har viss kännedom om, och har det i bakhuvudet om man träffar någon med den bakgrunden man an inte känner sedan tidigare?

    Visst kan det bli fel på gissningarna (och när det är man själv som råkar ut för det kan det vara irriterande). Men förförståelsen stämmer tillräckligt ofta för att den ska fylla en funktion.

    En släktings polska fru, hennes syster och mamma kom från begränsade ekonomiska förhållanden och gifte sig på sjuttiotalet alla med svenska män (min släktings fru skilde sig från den förste innan de träffades). De är trevliga personer som jag gärna träffar, men ska jag därför i en allmän diskussion om fenomenet (givetvis är det inget jag kritiserar dessa nu tanter för) låtsas att den ekonomiska stabiliteten och i ett fall möjligheten att bidra ekonomiskt till tidigare barn saknade betydelse när de valde make? (Ja, detta är personer där jag känner till bakgrunden men fenomenet var liksom nu tjejer från Thailand  tillräckligt vanligt för en viss generalisering.)
  • Anonym (Mats)
    Anonym (Bo) skrev 2016-02-10 22:57:37 följande:
    Som små barn.. Usch
    Hellre det än att vara blek och fet med russinfejs.
  • Anonym (Jobbar kompis)

    Jag har en jobbarkompis från Filippinerna som berättade när hon bodde i Filippinerna så jobbade hon på ett lyxhotell där det bodde många singelmän som raggade på henne och hon va i 33 årsåldern när hon jobbade där och det kunde komma fram karlar som va i 65-70 års åldern och ragga på henne och det var bara inte bara svenska män utan dom kom från alla världens hörn

  • Anonym (Jobbar kompis)

    idag bor hon här i Sverige med en Karl som är 20 år äldre och han var en av dessa som bodde på "hennes" hotell och raggade på henne och gjorde henne gravid dessutom och då hadde dom känt varandra ca 3 månader

  • Pentra
    Anonym (varför) skrev 2016-02-08 23:14:53 följande:
    Precis, en thailändska ser 10-15 år yngre ut än vad hon är.

    Även de thailändska (och övriga asiatiska) killar ser yngre ut än vad de är.
  • Pentra

    TS, jag känner faktiskt inte alls igen mig. Enda gången jag skulle känna mig hotad av en thailändsk tjej är om hon avser att skada mig med någon form av vapen eller annat tillhygge, men det gäller vilken människa som helst och har inget med rasism att göra... /Pentra

  • Anonym (Bo)
    Anonym (Mats) skrev 2016-02-11 11:47:49 följande:

    Hellre det än att vara blek och fet med russinfejs.


    Hellre vara blek fet med russinfejs än att vara fullvuxen man med en asiatisk fru som ser ut som ett barn
  • Flygfotogen
    Anonym (Bo) skrev 2016-02-11 16:38:51 följande:
    Hellre vara blek fet med russinfejs än att vara fullvuxen man med en asiatisk fru som ser ut som ett barn
    Just så.
Svar på tråden Varför är svenska tjejer så anti mot thailändska tjejer?