• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • Lixom

    CJ1 > stort grattis! Vad kul att plussa så tidigt :)

    Känner du mkt symptom också?

    Själv på ruvardag 7, känner inga symptom.

  • CAM86

    CJ1 - GRATTIS!!!! <3 Själv är jag inne på RD 8-9 beror på hur Man räknar.. Vågar inte ta ett test innan test dag... Är jätte nervös dessa dagar framöver.. Lixom- då ligger vi rätt nära varandra, jag har inte heller några symtom, ömma bröst men det beror nog på biverkningarna, sen får jag som

    Lite mensvärk då och då så är så rädd att mensen är på väg..

  • CJ1
    Lixom skrev 2016-04-10 08:29:54 följande:

    CJ1 > stort grattis! Vad kul att plussa så tidigt :)

    Känner du mkt symptom också?

    Själv på ruvardag 7, känner inga symptom.


    Tack :) Känns helt overkligt! Det var ju en femdagars i ostim FET. Jag har haft en molande värk hela veckan med lite olika stickningar och hugg på olika sidor och ställen som jag inte kännt innan så jag fick förhoppningar väldigt tidigt. Men vågade inte riktigt tro. Men det är ju väldigt inviduellt och många får ju inga symtom alls. När har du td? Hur känner du dig? Jag håller verkligen tummarna för dig! Stor kram
  • CJ1
    CAM86 skrev 2016-04-10 08:57:48 följande:

    CJ1 - GRATTIS!!!! <3 Själv är jag inne på RD 8-9 beror på hur Man räknar.. Vågar inte ta ett test innan test dag... Är jätte nervös dessa dagar framöver.. Lixom- då ligger vi rätt nära varandra, jag har inte heller några symtom, ömma bröst men det beror nog på biverkningarna, sen får jag som

    Lite mensvärk då och då så är så rädd att mensen är på väg..


    Tack! Ja Gud vad nervöst det är. Jag visste ju att jag skulle ha fått mens i onsdags/torsdags. Var säkert inne på toa 25 gånger på jobbet för att kolla. Men det enda symtomet jag har haft är ju typ mensvärk. Håller alla tummar för att det skall bli ett fint plus!
  • celavie1
    Andje skrev 2016-04-09 15:58:09 följande:

    Ja verkligen,vi har mycket gemensamt Grattis i efterskott! Då har du testdag dagen före mig då antar jag. Vi får hoppas att vi får våra bästa 40-årspresent nånsin. Jag hade min första testdag på min 39-årsdag efter första IVF:en och då fick jag världens sämsta födelsedagspresent, hoppas verkligen att denna födelsedag blir bättre

    Är det din första IVF? Du kanske har skrivit det men det är så himla många i tråden att hålla reda på.


    Jag har gjort ett tidigare försök men då blev inget ägg befruktat. Så detta kan man väl se som första gång som ruvare.
  • celavie1
    Lillajag86 skrev 2016-04-09 16:19:27 följande:

    Gjorde mitt första äggplock igår. Fick lugnande innan, vilket jag tror gjorde mig extra känslosam för bröt ihop två gånger där. Började gråta inne på äggplocket, och det var inte för att det gjorde ont (kändes en del men ändå överkomlig smärta). Tror mer jag började gråta av att allting blev för mycket helt enkelt.

    Sen bröt jag ihop efteråt när jag fick höra att vi "bara" fick sju ägg. Jag hade ju 22 äggblåsor i bra storlek så blev väldigt besviken och ledsen när jag fick höra antalet ägg. Som jag skrivit innan så gör vi IVF med PGD vilket innebär att äggen ska analyseras för att se om de är friska eller inte (det är 50% risk på varje ägg att det är sjukt). Detta gör att mycket av mitt hopp försvann igår. För nu ska äggen först vara mogna, sen klara befruktning, sen dela sig och så dessutom vara friska och av bra kvalité.

    Antar att jag inte kan göra så mycket mer än att försöka koppla bort alla tankar under helgen och hoppas på positiva besked i nästa vecka. Skulle det finnas något friskt ägg av bra kvalité så blir det återföring på onsdag.


    Jag håller tummarna för dig. Kram
  • celavie1
    CJ1 skrev 2016-04-10 08:17:03 följande:

    Rd 10 och BIM +3 så gjorde jag ett grav.test i morse och det visade det mest fantastiska, Gravid 2-3 veckor. Som nämnts i tråden så flitigt, det krävs bara ett Guldägg! Hoppas så att detta är mitt och att det stannar kvar nu.

    Önskar så av hela mitt hjärta att ni alla fantastiska, kämpande kvinnor i denna tråden snart får era guldägg!


    Grattis i massor!!!
  • celavie1

    Hur räknar man ut när mensen ska komma då man haft hormonstimulering. Räknar man lutealfasens längd från äggplock?

  • BK1986
    celavie1 skrev 2016-04-10 09:25:43 följande:

    Hur räknar man ut när mensen ska komma då man haft hormonstimulering. Räknar man lutealfasens längd från äggplock?


    För mig var det prick så. ÄL/ÄP + 15 dagar (min vanliga lutealfas). Men en del får inte mens förrän de slutar med Lutinus. Så det är olika.
  • BK1986
    CJ1 skrev 2016-04-10 08:17:03 följande:

    Rd 10 och BIM +3 så gjorde jag ett grav.test i morse och det visade det mest fantastiska, Gravid 2-3 veckor. Som nämnts i tråden så flitigt, det krävs bara ett Guldägg! Hoppas så att detta är mitt och att det stannar kvar nu.

    Önskar så av hela mitt hjärta att ni alla fantastiska, kämpande kvinnor i denna tråden snart får era guldägg!


    Stort grattis! Hoppas att det fortsätter gå bra. <3
Svar på tråden IVF mars/april