• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • mini72

    Nu är det över för denna gång och imorgon ska jag till kliniken för ett samtal om vägen vidare. Med en 19-dagars biokemisk graviditet, och ett försök med bara ett ägg som inte delade sig, så känner jag mig redo för att pröva igjen. Kliniken ska ge besked om de räknar vårt andra försök som avbrutet eller ej, och så hoppas jag de kan ge mig en plan för tredje ivf-försöket. Kanske jag kan få starta vid nästa mens, i och med att det inte blev ET den här gången? Känner inte samma sorg som när vi misslyckades första gången, utan är mer taggad inför det som komma skall. Kram på er! :)

  • Sjöblomman
    CJ1 skrev 2016-04-10 08:17:03 följande:

    Rd 10 och BIM +3 så gjorde jag ett grav.test i morse och det visade det mest fantastiska, Gravid 2-3 veckor. Som nämnts i tråden så flitigt, det krävs bara ett Guldägg! Hoppas så att detta är mitt och att det stannar kvar nu.

    Önskar så av hela mitt hjärta att ni alla fantastiska, kämpande kvinnor i denna tråden snart får era guldägg!


    Åh grattis! Vad härligt! Så glad för er skull! <3
  • Sjöblomman
    CJ1 skrev 2016-04-10 09:02:11 följande:
    Tack :) Känns helt overkligt! Det var ju en femdagars i ostim FET. Jag har haft en molande värk hela veckan med lite olika stickningar och hugg på olika sidor och ställen som jag inte kännt innan så jag fick förhoppningar väldigt tidigt. Men vågade inte riktigt tro. Men det är ju väldigt inviduellt och många får ju inga symtom alls. När har du td? Hur känner du dig? Jag håller verkligen tummarna för dig! Stor kram
    Molande värk som mensvärk eller annan värk?
  • Sjöblomman
    mini72 skrev 2016-04-10 10:40:43 följande:

    Nu är det över för denna gång och imorgon ska jag till kliniken för ett samtal om vägen vidare. Med en 19-dagars biokemisk graviditet, och ett försök med bara ett ägg som inte delade sig, så känner jag mig redo för att pröva igjen. Kliniken ska ge besked om de räknar vårt andra försök som avbrutet eller ej, och så hoppas jag de kan ge mig en plan för tredje ivf-försöket. Kanske jag kan få starta vid nästa mens, i och med att det inte blev ET den här gången? Känner inte samma sorg som när vi misslyckades första gången, utan är mer taggad inför det som komma skall. Kram på er! :)


    Skönt att höra att du är taggad för nästa försök! Kram
  • CJ1
    Sjöblomman skrev 2016-04-10 10:52:34 följande:
    Molande värk som mensvärk eller annan värk?
    Tack Sjöblomma! Som ganska stark mensvärk, kom redan rd 2 eller 3.
  • BK1986
    mini72 skrev 2016-04-10 10:40:43 följande:

    Nu är det över för denna gång och imorgon ska jag till kliniken för ett samtal om vägen vidare. Med en 19-dagars biokemisk graviditet, och ett försök med bara ett ägg som inte delade sig, så känner jag mig redo för att pröva igjen. Kliniken ska ge besked om de räknar vårt andra försök som avbrutet eller ej, och så hoppas jag de kan ge mig en plan för tredje ivf-försöket. Kanske jag kan få starta vid nästa mens, i och med att det inte blev ET den här gången? Känner inte samma sorg som när vi misslyckades första gången, utan är mer taggad inför det som komma skall. Kram på er! :)


    Tråkigt att det inte blev ET, men skönt att du är OK. Man får vanligtvis inte börja på blödningen som kommer efter ÄP utan måste vänta till nästa. Det är för att kroppen måste få återhämta sig.

    Bara att blicka framåt! :)
  • linoa131
    CJ1 skrev 2016-04-10 08:17:03 följande:

    Rd 10 och BIM +3 så gjorde jag ett grav.test i morse och det visade det mest fantastiska, Gravid 2-3 veckor. Som nämnts i tråden så flitigt, det krävs bara ett Guldägg! Hoppas så att detta är mitt och att det stannar kvar nu.

    Önskar så av hela mitt hjärta att ni alla fantastiska, kämpande kvinnor i denna tråden snart får era guldägg!


    Så underbart det ger hopp igen att läsa detta. Kan inte du påminna om bakgrunden? Hur många befruktade ägg och hur många odlingsdagar?

    Jag har min transfer imorgon efter 5 daga . Kan inte sluta tänka.
  • CJ1
    linoa131 skrev 2016-04-10 11:47:39 följande:
    Så underbart det ger hopp igen att läsa detta. Kan inte du påminna om bakgrunden? Hur många befruktade ägg och hur många odlingsdagar?

    Jag har min transfer imorgon efter 5 daga . Kan inte sluta tänka.
    Tackar!  GladHoppas att det sprider hopp. Är ju 39 år fyllda. Har gjort en IVF, fick ut 5 ägg. Alla blev befruktade och på dag 5 på insättning hade 3 blivit blastocyster. Fick ett och 2 frystes ner. Detta var mitt första FET och nu är jag livrädd att något skall gå fel.

    Såklart att du är spänd inför morgondagen men det kommer gå strålande. Skall hålla tummarna hårt för dig imorgon och ser fram emot din uppdatering. Skrattande Stort Lycka till!


  • Regnbågsdröm
    CJ1 skrev 2016-04-10 12:13:15 följande:
    Tackar!  GladHoppas att det sprider hopp. Är ju 39 år fyllda. Har gjort en IVF, fick ut 5 ägg. Alla blev befruktade och på dag 5 på insättning hade 3 blivit blastocyster. Fick ett och 2 frystes ner. Detta var mitt första FET och nu är jag livrädd att något skall gå fel.

    Såklart att du är spänd inför morgondagen men det kommer gå strålande. Skall hålla tummarna hårt för dig imorgon och ser fram emot din uppdatering. Skrattande Stort Lycka till!


    Läskigt att de odlade vidare så många dagar när du inte hade så många ägg. Hur kommer det sig? Ser de direkt att de har bra chans till att klara sig? Stort lycka till!
  • Sjöblomman
    CJ1 skrev 2016-04-10 12:13:15 följande:
    Tackar!  GladHoppas att det sprider hopp. Är ju 39 år fyllda. Har gjort en IVF, fick ut 5 ägg. Alla blev befruktade och på dag 5 på insättning hade 3 blivit blastocyster. Fick ett och 2 frystes ner. Detta var mitt första FET och nu är jag livrädd att något skall gå fel.

    Såklart att du är spänd inför morgondagen men det kommer gå strålande. Skall hålla tummarna hårt för dig imorgon och ser fram emot din uppdatering. Skrattande Stort Lycka till!


    Men var det FET? Varför fick du inte sätta in ett färskt?
Svar på tråden IVF mars/april