• malintherese01

    Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?

    Ligger på BB efter att ha fått akut kejsarsnitt med tvillingar. Förlorade 2,6 liter blod så det har dom fått ge mig nytt, plus att jag fått krampanfall utav att stora luftbubblor i mina tarmar. Ingen höjdarsituation med andra ord..

    Nu till min fråga..

    Första natten var personalen inne och erbjöd sig att ta barnen över natten eftersom jag inte ens kunde röra mig i sängen pga smärta. (Pappa behöver sova hemma med våra andra barn) men andra natten hade jag en ny sköterska som inte alls verkade villig att hjälpa till med detta. Jag fick i princip tjata mig till att dom kunde ha barnen. Nu är det tredje natten och samma sköterska kommer in när jag plingar . Fick dumma kommentarer som:

    "Men varför vill du inte ha dina barn hos dig?" Jag förklarar att jag kommer ju inte åt dom när dom spyr, piper, tappar nappen mm.. Vilket sker typ hela tiden. Bara dumma kommentarer från henne och slutar i princip med att hon säger "vi får väl se sen då".

    Ingår det i deras jobb att ha barnen över natt om mamman inte kan eller "får dom lov" att säga nej?

    Nu har jag bunkrat upp dom provisoriskt i min säng för att se om jag kan klara av de själv, för vill inte ens att den bitterfi**an ska ha mina söner.

    Vore otroligt tacksam för svar!

  • Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?
  • M1rella
    Oscarsmamma84 skrev 2016-07-31 22:54:42 följande:

    Ja asså har du inte förstått det nu så känns det inte lönt o förklara det för dig heller. Läs tråden o trådstarten en gång till så kanske bara kanske förstår du varför. O gör du inte det så e det lika bra att lämna tråden för då lär du aldrig förstå det.


    Ja, jag har läst trådstarten och drog en felaktig slutsats. Så därför undrar jag varför ts kräver att personalen ska ta barnen?
  • M1rella
    modsey skrev 2016-07-31 22:58:50 följande:

    Du har inte svarat på hur barnet ska skötas, matas o bytas på om mamman är så dålig att hon inte kan ?

    När jag låg på iva eller när min man inte fick vara kvar en natt till med tvillingarna o mig o jag gick på maxdos morfin o var helt väck?

    Menar du på allvar att barnet får ligga i sina slitigt blöjor och skrika då?


    Om man inte kan ta hand om barnen eller har svårigheter med det så får man stöttning och hjälp. Det innebär dock inte att någon Anna ska ta hand om ens barn.

    Vart har jag skrivit/uttryckt att barnen ska ligga i skitiga blöjor och skrika?
  • M1rella
    Frostros skrev 2016-07-31 23:00:57 följande:

    Ja eller hur. 1966 föddes alla svenska barn i hemmet, det vet ju alla....


    Sa jag det? Många födde hemma, men inte alla. Några födde på olika hem.

    För 100 års sedan var det inte vanligt att man födde på sjukhus.
  • M1rella
    niiilla skrev 2016-07-31 23:09:33 följande:

    Sover barnen nu ts?


    Enligt ts sover man inte på natten, så varför skule de göra det?!
  • modsey
    M1rella skrev 2016-07-31 23:07:04 följande:

    Om man inte kan ta hand om barnen eller har svårigheter med det så får man stöttning och hjälp. Det innebär dock inte att någon Anna ska ta hand om ens barn.

    Vart har jag skrivit/uttryckt att barnen ska ligga i skitiga blöjor och skrika?


    Gud är du på riktigt. ...jo ts behöver stöttning som i mycket stöttning pga medicinska komplikationer.

    När jag låg på iva så såg jag inte mitt barn fören på förmiddagen efter. Så mycket hjälp behövde jag.
  • malintherese01
    M1rella skrev 2016-07-31 22:51:14 följande:

    Jag mår alldeles utmärkt inombords och jag klarar att ta hand om mina barn själv.


    Ja du är säkert Mother of The year. Kul för dig
  • malintherese01
    M1rella skrev 2016-07-31 22:53:09 följande:

    Du behöver de inte sova, inte avlastning och inte hjälp. Så varför i herrans namns ska andra ta hand om dina barn?!


    Du har tydligen både läs svårigheter så ger upp att förklara nåt för dig
  • M1rella
    modsey skrev 2016-07-31 23:11:25 följande:

    Gud är du på riktigt. ...jo ts behöver stöttning som i mycket stöttning pga medicinska komplikationer.

    När jag låg på iva så såg jag inte mitt barn fören på förmiddagen efter. Så mycket hjälp behövde jag.


    Ts ligger inte på iva enligt henne själv iallafall fall så det är irrlevant hur det är där
  • M1rella
    malintherese01 skrev 2016-07-31 23:14:47 följande:

    Ja du är säkert Mother of The year. Kul för dig


    Nej, det tror jag inte.
Svar på tråden Nån som har koll på BB-personalens "skyldigheter"?