• hundtok

    Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!

    Jag har bestämt mig för att äta nyttigare from nu. Ingen diet utan "vanlig" mat men nyttigare än det jag äter nu. Har ingen stor övervikt att bli av med men vill ner 2-3kg och blir mer tränad. Någon som vill vara med?

  • Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!
  • Aniiee
    Duckan skrev 2016-11-09 19:56:25 följande:

    Blir jag tjockare om det inte är grönsaker till? Idag hade jag bara lite paprika som jag åt.

    Nu en morot att gnaga på.


    Nä, dett handlar mest om att få i sig alla näringsämnen. Paprika till är toppen, eftersom det är c-vit-rikt, och det är just c-vit som saknas mest i en omelett. Äggen täcker upp för det mesta andra, och skinka är bra för k-vit.
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Aniiee
    Duckan skrev 2016-11-09 20:21:47 följande:

    Jag skojade lite Aniiee. Brukar ha mer sallad till, men latmasken var framme idag


    =P

    Latmasken behövs, han också.
    ________________________________

    Idag har jag ätit

    Frukost: Frukostsmoothie med havregryn, blåbär och banan

    Mellanmål: Japanskt körsbärste och norskt hälsobröd med salami, keso och ruccola

    Lunch.: Ingenting

    Mellanmål: Varm choklad, grahamsbullar direkt ur ugnen med smör och ost, och en kitkat med jordgubbs- och lönnsirapssmak.

    Middag: Kyckling med potatismos och gräddsås, och vitkålssallad. 
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Carabellis kusp

    Denna sorgens dag har i alla fall maten varit bra.

    Frukost: två ägg med majonnäs och gurka

    Lunch: chicken tikka masala med spenat

    Mellanmål: pumpafrön

    Middag: fläsklägg och smörstekt vitkål

  • hundtok

    Dagens mat:
    Frukost: grov fralla med Philadelphia, tomat och paprika. Te.

    Lunch: stekt fisk med potatismos och massor av ärtor

    Mellanmål: päron

    Middag: flygande Jakob med ris.

    Kvällssnack: några rutor mörk choklad.

    Ingen toppendag men ok ändå med redig mat som håller mig mätt länge.

  • Duckan

    Dagens schema blir:
    Frukost, gröt (torrt utan tillbehör)
    Lunch, linssoppa med fröknäcke och ost
    Mellanmål keso med kanel och havregryn
    Middag oklart

    En lunch-löp på det, 6 km.

  • Carabellis kusp
    Duckan skrev 2016-11-10 08:53:50 följande:

    Dagens schema blir:

    Frukost, gröt (torrt utan tillbehör)

    Lunch, linssoppa med fröknäcke och ost

    Mellanmål keso med kanel och havregryn

    Middag oklart

    En lunch-löp på det, 6 km.


    Det är smart att bestämma i förväg. Ska du inte unna dig lite bär på gröten?
  • Duckan

    Nej, jag föredrar gröten som den är. Ibland festar jag till det med en skvätt agave-sirap.
    Jag är för snål för att köpa färska bär och frysta har jag bara i smoothie. 

  • whattodowhattodo

    Idag:

    Frukost:
    250g naturell Kvarg + 50g musli (ICA's egna musli med frukt)
    Proteinbröd med smör (bregott mindre)

    Lunch:
    Sallad + 1 lammfärsbiff

    Mellis:
    Kvarg + Musli igen

    Middag:
    2 burkar tonfisk i vatten + 1 gurka (orkade inte fixa någonting annat haha)

    Kvällssnacks blir nog 1 proteinbröd med smör (bregott mindre)

    Min strategi nu är att äta större frukost och lunch för att förhoppningsvis undvika suget under dagen och speciellt kvällen då det ofta är under kvällen jag blir som hungrigast/ mest sugen och har svårt att stå emot. Har hört att det ska vara bra med bastanda frukostar och jag kände verkligen skillnad att jag inte alls var hungrig eller sugen på em utan stod mig på frukosten enda till 12, annars brukar jag vara hungrig redan vid 10.
    Så det jag egentligen gjort nu är faktiskt att äta större portioner än vanligt, men att det ska hjälpa att döda småätandet/sockersuget

Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!