• hundtok

    Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!

    Jag har bestämt mig för att äta nyttigare from nu. Ingen diet utan "vanlig" mat men nyttigare än det jag äter nu. Har ingen stor övervikt att bli av med men vill ner 2-3kg och blir mer tränad. Någon som vill vara med?

  • Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!
  • hundtok

    Dålig helg med ostbågar och godis.

    Idag är planen:
    Frukost: grov fralla med Philadelphia och grönsaker. Te.

    Lunch: köttfärslimpa, lite sås, en liten potatis. Massor av brysselkål, broccoli och morötter.

    Mellis: frukt och finncrisp

    Middag: pytt i panna med ägg. Inte världens bästa men gott

    Ikväll: Promenera milen!

  • Duckan

    Litet bakslag. Kom hem vrålhungrig så jag kastade i mig två hembakade kanelbullar!

    Annars okej dag.

    Frukost smoothie på kvarg, ett ägg

    6,2 km på bandet

    Lunch liten portion biff stroganoff med ris

    Mellanmål en banan

    Middag kycklingfilé och en liten sallad.

  • whattodowhattodo

    Två kanelbullar var väl inget :( 

    Själv så gick min dag rakt åt H*vete

    Åt frukost som vanligt (kvarg, musli, proteinmacka, kalkon etc.) och kände att jag var hungrig ganska tidigt på förmiddagen, men jag åt en morot och tänkte "jag ska hålla mig till lunch vid 12"
    När klockan var 12 gjorde jag proteinpannkakor men då var det redan försent, oxhungern var framme och dagen slutade med 3 bananer, oatmeal, en hel burk jordnötssmör (utan socker, men ajajaj dessa kalorier!!!) plus lite godis som fanns hemma :( ÅÅÅÅH!!!

    Försöker se det positivt, att jag i alla fall inte åt onyttigt i helgen mm. även om det är jäkligt svårt att vara pepp just nu...

    Nya tag imorgon, och komihåg till mig själv:


    Lyssna på kroppen, ät regelbudet och när kroppen säger till, inte när det är "försent" för då blir jag "aldrig mätt"

  • whattodowhattodo
    Duckan skrev 2016-11-14 20:12:57 följande:

    Aldrig sett tidigare. Gott? Specialbutik?


    Jag tycker det är gott :) Det finns även med morot och den är snäppet godare till och med!


    Nej finns både på willys och ICA, tror till och med att det finns det där billiga märket garant gjort liknande bröd, och det är nästan samma näringsinnehåll. 

  • Duckan

    Äter bröd så sällan, men ska kolla detta på Ica. På helgen brukar jag unna mig mjukt bröd.

    Började dagen med smoothie och ägg.
    Lunch, kycklingfilé med sallad
    Mellanmål banan, knäcke med kalkon
    Träna både Grit cardio 30 min och sen Absolution 30 min
    Middag oklart ännu

  • Duckan

    Hittade brödet på Ica Hötorget.

    Godisstoppet brakade ihop lite idag. Köpte en ask steviasötad läkerol. Redan proppat munnen full. Hoppsan.

Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!