• Smeagoul

    Är min bror pedofil??? SNÄLLA NÅN HJÄLP OSS!!!

    För ungefär ett år sen så satt vi och åt mat och då helt utan förvarning så kläcker brorsan ur sig att han är förmodligen en pedofil 
    Då höll jag på o sätta köttbullen i halsen och funderade på och sa FAN VAD SÄGER DU?? och en smäll på käften höll det på att bli där.
     Men jag härskade mig för min bror har Grav autism och i skicket han var i så ville jag det inte.

    Ja ni kan förstå hur det blev , Alla satt tyst och visste inte hur dom skulle svara och min bror grät hektiskt, och och blev mer mer mer nedbruten och hinkade i sig sprit (som hans snott trots att vi sa åt han att han ABSOLUT inte dricka våran sprit!)

    Min bror har grav Autism och Svåra tvångstankar vilket jag kommer gå in på senare i inlägget.

    När han satt och berättade allt så sa han något i stil med att det är tankar som kommer upp i huvudet hela tiden och jag kan inte bli av med dom och han måste göra vissa ritualer som t.ex gå in och ut ur köket 3 ggr för att hämta vatten !!! 
    släcka lampan 10 ggr , kan inte sova innan tagit bort alla sängkläder först för att sedan sätta tillbaka samma sängkläder.
    och så fick han ett utbrott och slog sönder lite och sen samlade han sig. 


    Just för som han säger så är det ju bara tankar än så länge , Han skulle aldrig skada ett barn det svor han på sin döda farmors grav om.

    Han säger och lovar och svär att han inte vill ge sig på nå barn och han grinade här med när han sa det.

    Han sa även i ILSKAN ATT JAG HATAR PEDOFILER JAG SKULLE KUNNA MÖRDA DOM och varför har det här hänt mig???????? 


    Sen blev han hysterisk igen och började skrika: MIN HJÄRNA ÄR SJUK OCH DET FINNS INGEN SOM KAN HJÄLPA MIG OCH JAG TÄNKER INTE LEVA MED DET HÄR

    Sen dess har han försökt tagit livet av sig 5 ggr , Polisen fick klippa ner han när han skulle hänga sig , Tagit extrema doser som han skulle kunna dö av , Sen låg han på tågrälsen och väntade på tåget men då såg lokföraren detta och hann bromsa.
    , Han försökte medvetet bli påkörd , Sprungit mot polisen med kniv för att vilja bli skuten.

    Tills slut så är jag död för jag tänker inte leva med den här sjuka hjärnan och det har jag bestämt mig för , Ingen kan förstå hur det här känns , Jag blev själv utsatt när jag var liten. '
    Nu finns det inte en enda som kan ändra på det , Inte frågan om det ska hända utan mer när det kommer hända , till slut lyckas jag


    Och just nu har han börjat Knarka lite allt möjligt , Dricker kopiösa mängder alkohol , och det har han gjort i 1 års tid , Det är det enda som gör att han inte får tillbaka dom där hemska tvångstankarna säger han. Då blir det lugnt i huvudet för honom och det fungerar som en medicin säger han.

    Vi har spekulerat lite hemma och...

    Han mår ju väldigt dåligt av det här t,om att han har gjort flertalet dödsförsök
    och borde inte en RIKTIG PEDOFIL må riktigt bra av såna här tankar ? Och sen går dom ut och letar offer och utför det dom vill göra
    Jag tror knappast en RIKTIG PEDOFIL skulle ens i minsta möjliga mån nämna något om att han är pedofil , det har jag svårt att tro.

    Våra spekulationer är att han inte kan släppa tankarna och att det förmodligen alldrig kommer leda till utövande För vi tror att det kan vara nån väldigt konstig tvängstanke han har. Han har dock erkänt att tvångstanken har övergått till en tvångshandling att han måste titta på bilder på barn på datorn. (OBS EJ BARN PORR) 

    Jag tror att han inte förstår skillnaden på Verkligheten och vad  som faktist är 

    Jag har kollat igenom hans dator och usb och jag hittar inget olagligt

    Så vad i helvete ska man göra? Hur går vi vidare med detta?

    Det har varit så svårt för oss att veta hur vi ska hantera en sån här grejj , Vi vågar ju inte berätta sånt här för läkare , Vi vet inte vart vi ska vända oss för att prata om sånna här hemska saker , VI SKÄMS av bara tanken att sitta och berätta detta ..

    Snäll nån hjälp oss..
  • Svar på tråden Är min bror pedofil??? SNÄLLA NÅN HJÄLP OSS!!!
  • Lilit

    Din bror är antagligen INTE pedofil utan lider med stor sannolikhet av sexuella tvångstankar. Att tro och/eller vara rädd för att vara en pedofil är faktiskt en ganska vanlig tvångstanke men många vill så klart inte tala om det. Inom psykiatrin är denna typ av tvångstankar välkända och det skulle inte innebära några som helst problem för din bror om han tar upp det med vården och de skulle förstå att det handlar om tvångstankar och att han inte är en pedofil. Frågan om sexuella tvångstankar gällande barn finns faktiskt med på skattningsformulär för OCD.

    Skickar med några länkar om du är intresserad:

    www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx

    viss.nu/Handlaggning/Vardprogram/Psykisk-ohalsa/Tvangssyndrom-OCD/

  • Muffins2017

    Håller också med att det låter som han inte alls är pedofil utan har tvångstankar kring detta.

    Stackars stackars människa, han måste plågas oerhört..

  • Maria 434

    Räckte inte trådem du skapade på flashback där du fick råd att kontakta din brors läkare (vilket du aldrig svarade på)

  • Smeagoul

    Till maria så ville jag ha lite olika åsikter då det befinner sig olika personer på flashback som här då detta är ett familjeliv forum.

    Sen det där med självmordstankar det har han hela tiden tror jag , Förra helgen så hittade jag honom med en sladd runt halsen som han hade fäst i dörrhandtaget , var tur att jag hann dit i tid

  • Gina43

    Han håller på att försöka olika sätt att ta livet av sig och du fokuserar på om han är pedofil eller inte? Ja, han kanske gar en vanföreställning eller så har han en sexuell dragning till barn, men det är inte det som är mest akut här?

    Vården lyssnar inte på om han försöker dricka ihjäl sig. Det är fritt fram att missbruka och leva i misär i det svenska samhället om man vill det. Suicidförsöken däremot - kan ni inte få honom inlagd? Det är ju där ni måste börja. Hur det ligger till med ev pedofili är väl sekundärt? Och ni kan inte resonera med honom om pedofilin eftersom han är för sjuk just nu. Han kan få hjälp med sina tankar men främst gäller det att bryta den här nedåtgående spiralen med suicidförsök?

  • Klickerträna
    Smeagoul skrev 2016-11-04 14:05:30 följande:

    Till maria så ville jag ha lite olika åsikter då det befinner sig olika personer på flashback som här då detta är ett familjeliv forum.

    Sen det där med självmordstankar det har han hela tiden tror jag , Förra helgen så hittade jag honom med en sladd runt halsen som han hade fäst i dörrhandtaget , var tur att jag hann dit i tid


    Och ändå är han inte tvångsinlagd på psyk?
    Du fokuserar på fel saker, som föregående säger. Om han är eller inte är pedofil kan kvitta. Just nu måste ni först säkra hans liv!
    En soc-anmälan ska göras OMEDELBART så att de kan lägga in honom snabbt! Och det gör de om han har så många suicidförsök.
    AGERA!!!!
  • Smeagoul
    Jo han är tvångsinlagd på psyk nu! Vi åkte in med honom igår! Och dom la in han direkt.

    Vi åkte även dit förra helgen när han hade haft snaran runt halsen , Då sa dom där att det var överbelastat och frågade om han kunde bo hos sin mamma , så dom tog inte in honom då
  • Smeagoul

    Har pratat med läkaren idag och dom har gett han 1 sobril mot ångest , Är inte 1 tablett väldigt lite med tanke på den extrema ångest han borde känna?

    Sen händer det inte så mycket nu sa dom , Dom riktiga läkarna kommer på måndag , Så dom skulle ha koll på honom dygnet runt nu , och det känns väldigt tryggt för oss , nu kan man sova tryggt utan att oroa sig

  • Gina43

    Vad bra att han blev inlagd! Hoppas att han får stanna tills läget är mer stabilt.

    Ni får nog lita på att han får medicinering mot ångesten. Sobril är en potent medicin. Att det går inflation i användningen generellt (bland folk) förändrar inte det.

  • Klickerträna
    Smeagoul skrev 2016-11-05 11:03:22 följande:

    Har pratat med läkaren idag och dom har gett han 1 sobril mot ångest , Är inte 1 tablett väldigt lite med tanke på den extrema ångest han borde känna?

    Sen händer det inte så mycket nu sa dom , Dom riktiga läkarna kommer på måndag , Så dom skulle ha koll på honom dygnet runt nu , och det känns väldigt tryggt för oss , nu kan man sova tryggt utan att oroa sig


    Skönt att han blev inlagd.
    Hoppas detta inte är i Malmö.
  • Klickerträna
    Smeagoul skrev 2016-11-05 20:57:34 följande:

    Nej han blev inlagd i uppsala :) Och där är det väl bra?


    Jag vet inget om Uppsala, men Malmös har ju varit under all kritik.
    Det är säkert bra i Uppsala. Han får nog det han behöver. Förhoppningsvis får han även långsiktig hjälp efter detta, och kan må bättre.

    Lycka till!
  • alissss

    Hej, nej han är inte pedofil. Det du beskriver nu är OCD, som även jag har! Det är inget farligt och dom tankarna han har är inte verkliga! Det är hjärnan som lurar dig! Det är alltså inte han som tänker detta utan hjärnan som spökar! Inte verkligt!

Svar på tråden Är min bror pedofil??? SNÄLLA NÅN HJÄLP OSS!!!