• LV2

    Aldrig mera tjock och sjuk!

    Jag började min viktresa i juni detta året 124,8 kilo BMI 44,9 168 cm lång idag väger jag 97,3 kilo mitt BMI ligger idag på 34,4 jag är väldigt tacksam Att jag orkade fortsätta tidigare försök har jag tröttnat tappat motivationen men nu ville jag för min hälsas skull mina barn och man. Jag var trött på högt blodtryck orolig läkare och smärtan i kroppen dagligen och tröttheten jag hade varje Dag. Man kan lyckas bara man vill jag ville många gånger skita i det speciellt när det blev motigt men jag fortsatte hela sommaren och efter. Jag har lärt mig mycket ändrad kost och daglig motion jag har fått ändra mitt tankesätt och förhållningssätt till mat. Jag kämpar på att bli av med övervikten aldrig mera tjock och sjuk för min och min familjs skull.

  • Svar på tråden Aldrig mera tjock och sjuk!
  • Gryntroll

    Verkligen starkt!

    Du kommer nå ditt mål - låter som om du har hittat ditt sätt och motivationen är uppenbarligen på plats

  • LV2
    Gryntroll skrev 2016-11-14 16:34:07 följande:

    Verkligen starkt!

    Du kommer nå ditt mål - låter som om du har hittat ditt sätt och motivationen är uppenbarligen på plats


    Tack så mycket motivationen är på topp jag mår bra och trivs med träning och kosten. Allt minus är toppen det får mig att fortsätta med träning och kosten för mig och min familj.
  • LV2

    Jag är så glad fortsatt minus på vågen vikt idag 96 kilo står vågen på nu promenader och träning har det blivit. Snart under 90 kilo jag är väldigt glad att jag har lyckats komma under 100 kilo och nu under 100 kilo det har varit tufft vissa gånger det har känts som jag vill ge upp speciellt under platåer när vågen stod still ca 14 dagar då tappade man hoppet. När barnen varit sjuka mycket då har man vissa gånger velat slänga in handduken och skita i allt men jag bet i hop och fortsatte kämpa trots motgångar och sjukdomar! Jag har läst om människor som fått komplikationer av magsäcksoperationer deras liv har blivit helt förstörda det är inget ovanligt det kan hända det har skrämt mig jag tänker inte operera mig jag ska kämpa tänkte jag när jag startade viktresan. Jag har även läst om andra som gått ner kraftigt i vikt hur de kämpade och idag fått ett bättre liv de gick ner utan operation med bättre kost motion m,m det har fått mig att tänka kan de kan jag jag fortsätter med promenader och träning bättre kost mitt mål är nu 90 kilo sedan under ner till 80 kilo först börjar vi med 90 kilo.

  • LV2

    Nu har jag kämpat mig till 93,8 kilo snart under 90 kilo jag längtar till nyår kommer jag köpa något snyggt klädesplagg . Jag kommer ha något fint som jag inte haft på länge innan har har jag mått dåligt och inte velat satsa på mig själv .

  • CatMan

    Inspiererande läsning och bilder. Bra jobbat Solig
    Jag är överviktig och behandlas mot högt blodtryck.
    Vågen visar 120kg och BMI på rejäl övervikt.
    Kommer få hjälp från min husläkare med kostvanor och träning.
    Nu kämmar vi på.

    Gott Nytt År Tomte

  • LV2
    kattpappan skrev 2016-12-31 15:31:04 följande:

    Inspiererande läsning och bilder. Bra jobbat 

    Jag är överviktig och behandlas mot högt blodtryck.

    Vågen visar 120kg och BMI på rejäl övervikt.

    Kommer få hjälp från min husläkare med kostvanor och träning.

    Nu kämmar vi på.

    Gott Nytt År 


    Hej vad kul att du hittade till min tidigare tråd har till ute . Vad bra att du ska få hjälp av läkaren det är tufft att vara överviktig . Jag behandlas forfarande mot högt blodtryck låg dos men blodtrycket har blivit bättre! Jag väger idag 91 kilo nästa år fortsätter kampen nu kämpar vi på . Nytagen bild Gott nytt år

  • LV2

    Ett nytt år 2017 detta året kommer jag kämpa med kosten ,träningen. Jag har börjat med stavgång igen promenader så skönt det är avkopplande . Jag kommer kämpa för att lyckas att gå ner mer i vikt till er andra som kämpar säger jag nu kör vi!

  • LV2

    Detta året kommer innebära mera träning för mig på gymmet verkligen skönt! Jag kommer kämpa för att uppnå mitt mål.

  • Anton Chigurh
    LV2 skrev 2017-01-02 12:23:31 följande:

    Detta året kommer innebära mera träning för mig på gymmet verkligen skönt! Jag kommer kämpa för att uppnå mitt mål.


    Underbart LV, riktigt bra jobbat, jag gillar din inställning, tummen upp och ALL lycka till i fortsättningen.

    Mvh//Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • LV2
    Anton Chigurh skrev 2017-01-02 14:39:54 följande:

    Underbart LV, riktigt bra jobbat, jag gillar din inställning, tummen upp och ALL lycka till i fortsättningen.

    Mvh//Anton


    Tack så mycket Anton
Svar på tråden Aldrig mera tjock och sjuk!