• Treansresa

    BF Juli 2017 ny

    Här samlas vi som har bf juli 2017!

    Varmt välkommen

  • Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Majsannn

    Vi har inte gått ut på fb än, är i vecka 13 (12+4). Familj å nära vänner vet. Vill gärna vänta ett tag till,inget behov av att basunera ut för allt å alla än,många ytligt bekanta på fb. Syns inte alls att jag e gravid än heller så...

  • ciwny
    babydreams skrev 2017-01-11 12:07:20 följande:

    Varför vill ni dölja för omvärlden att ni är gravida? :)
    Bara en fråga!


    Just nu för att jag vill ta det i "rätt" ordning. Närmaste kollegorna och chef står näst på tur. Sedan vill jag inte dölja det egentligen, hade varit lättare om alla visste. Visar det gärna men helst inte via fb bara. Har dessutom en elevgrupp som tar förändringar ganska tufft så vill berätta själv för dem så de inte hör på annat håll. Just för dem väntar jag gärna lite till även om det bara är en tidsfråga innan inte lösa tröjor fungerar längre.
  • KaffeOchHybris
    babydreams skrev 2017-01-11 12:07:20 följande:

    Varför vill ni dölja för omvärlden att ni är gravida? :)
    Bara en fråga!


    Jag har inget behov att gå ut på FB om det. Jag postar sällan där ändå, och när jag gör det så är det oftast inget djupt eller personligt så det skulle kännas fel för mig att lägga ut något där. Men jag har en komplicerad relation med sociala medier, jag vill inte vara en människa som bryr sig om hur många nästintill-främlingar som klickar "like" eller kommenterar på en status, särskilt inte på innehåll som betyder mycket för mig... men det är svårt att inte fundera, och jämföra sig, så därför begränsar jag vad jag postar ö.h.t.

    De som jag vill ska få veta kommer jag berätta för personligen, så varför annonsera ut det på sociala medier lixom? Men jag har absolut inget emot att andra människor gör så med sina graviditer om det känns bra för dem. Alla har olika relationer till sociala medier. Min pojkvän får göra som han vill.
  • Delilah2001

    Då var kub ultraljudet avklarat!

    Fick bra siffror: 1: 20 000, så det känns jätteskönt!

    Eftersom jag är med i en studie så fick jag nipt test också, men det resultatet dröjer ett par veckor.

  • GrönaDruvan
    babydreams skrev 2017-01-11 12:07:20 följande:

    Varför vill ni dölja för omvärlden att ni är gravida? :)
    Bara en fråga!


    Jag döljer det inte längre, men jag vill inte att alla på Facebook ska veta denna gången. Det pga min riskgraviditet med tvillingar. Graviditeten kan sluta hur som helst och då vill jag inte att hela världen ska veta det.
  • babydreams

    Kul att höra era tankar angående det :)

    I min familj/släkt är vi lite galnare. Jag fick reda på från min egen syster att hon var med barn via Facebook! :'D liksom jaha? Varför får inte familjen veta först liksom? Men ja, det var ju deras val då. Lika med mina kusiner, men de känner jag ändå inte lika bra som min syster men ändå. Själv berättade jag för alla nära först, som familjerna och de bästa vännerna. Sen kollegor och chefer. Därefter alla andra :) vi vill att alla ska veta det så vi slipper massa spekulationer samt frågor. Jag har bara människor jag träffat/umgåtts med på Facebook så för mig kändes det självklart att lägga ut det! Sen äääälskar jag när andra lägger ut stora nyheter med. Kan sitta och rysa om någon förlovat sig eller gått ut med en graviditet eller om någon fått barn. Åh det är så mysigt att följa deras resor! :)

  • babydreams
    Vårivfresa skrev 2017-01-11 15:40:17 följande:

    Hej alla!

    Nu har jag inte lyckats behålla mat och knappt vätska på 2 dygn.. borde jag ringa 1177?


    Ett kort svar: JA!
  • Newbie84
    Vårivfresa skrev 2017-01-11 15:40:17 följande:

    Hej alla!

    Nu har jag inte lyckats behålla mat och knappt vätska på 2 dygn.. borde jag ringa 1177?


    Stackare åk till gynakuten och få dropp samt medicinering. Lider med dig och vet hur det är :( stor kram!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny