• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Strudel
    babydreams skrev 2017-01-12 18:00:06 följande:

Är också sjukt svullen nu! Får inte på mig några byxor alls längre förutom leggings. Blir att handla mammabyxor snart då xD men allt som finns är ju så tråkigt.. någon som har tips på någon sida där de har snygga mammakläder? Lite mer som vanliga kläder och inte just gravidkläder. Skulle vilja ha ett par svarta stuprörsjeans i mamma-modell men hittar ingenstans :(

Jag var handla mina första mammabyxor häromdagen (leggings började göra ont) och jag tyckte de hade jätte bra utbud på HM!
    Köpte 1 par "boyfriend jeans" och 2 par skinny jeans (heja vinterrea) som sitter exakt lika tajt och fint som vanliga skinny jeans på benen o rumpan. Men, de är ju extremt låga och har sen den där tygdelen som går hela vägen över magen -  helt fantastiskt bekväma samtidigt som det inte alls syns att det inte är "vanliga" jeans :) Så jag är sjukt nöjd!
  • FrökenJo
    FrökenMp skrev 2017-01-12 15:47:09 följande:

Fina magar ni har! Jag tycker att det är så coolt att det syns så väl när man redan fört barn. Jag önskar att min såg ut som era magar för jag ser mest pluffsig ut. Har inte den där fina formen som gravidmagar har haha

Jag väntar andra barnet och när svullnaden från de första veckorna gick tillbaka så syns nu ingen mage längre. Är i v.13 och kan utan problem ha mina vanliga jeans. Lite lätt pluffsig bara, så jag förstår hur du känner :) Men rätt skönt att man fortfarande inte har några problem att dölja graviditeten. Har ännu inte berättat på jobbet. Ska göra det på måndag om allt ser bra ut på UL imorgon.
  • Haiduchi

V 15+3 kvällsmage. Andra barnet. Har faktiskt lagt sig lite svullnaden. Hade mycket mage innan med men mer platt men mjukt innan :)

• Delilah2001

Jag hade mycket mage sen tidigare, men den har blivit mer rund och fått mer gravidform nu. Mina vanliga byxor börjar sitta åt, trots resår i midjan. Är bara i vecka 13.

Med ettan och tvåan kunde jag ha mina vanliga tighta jeans till vecka 18-19.

• Delilah2001

Hmm, vet inte riktigt om jag ska ändra i mina gravid appar. På kub ultraljudet i förrgår ändrades bf till 20 juli istället för 22. Men samtidigt sa bm att det inte skulle läggas så stor vikt vid det, eftersom det kan ändras igen på rul.

22 juli var både enligt sista mens och tidigt ultraljud i vecka 8. Men nu mätte dr alltså till 20 istället.

Hur hade ni gjort?

Ingen stor grej alls, men känns konstigt eftersom man håller ju stenkoll på veckor och dagar.

Jag byter ju vecka på söndagar, inte på fredagar!

• Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-01-12 21:06:10 följande:

Hmm, vet inte riktigt om jag ska ändra i mina gravid appar. På kub ultraljudet i förrgår ändrades bf till 20 juli istället för 22. Men samtidigt sa bm att det inte skulle läggas så stor vikt vid det, eftersom det kan ändras igen på rul.

22 juli var både enligt sista mens och tidigt ultraljud i vecka 8. Men nu mätte dr alltså till 20 istället.

Hur hade ni gjort?

Ingen stor grej alls, men känns konstigt eftersom man håller ju stenkoll på veckor och dagar.

Jag byter ju vecka på söndagar, inte på fredagar!

Jag hade behålla den förra till rul:)
  • Nagy87

Hej.

Jag hoppar in här BF 9 juli

29 år och första barnet.

Har klarat mig ifrån illamående men haft riktigt jobbiga problem med huvudvärk till och från v 6.

Är nu i v 15 har bokat tid imorgon hos BM. För blodprov för att kolla järnvärdet. Det såg bra ut sist jag var däri v 12. hoppas ändå att det är det så jag kan få svar och behandling.

Någon mer som lider av huvudvärk.?

Huvudvärk v 15
  • Wooden
    Nagy87 skrev 2017-01-12 21:40:19 följande:

Hej.

Jag hoppar in här BF 9 juli

29 år och första barnet.

Har klarat mig ifrån illamående men haft riktigt jobbiga problem med huvudvärk till och från v 6.

Är nu i v 15 har bokat tid imorgon hos BM. För blodprov för att kolla järnvärdet. Det såg bra ut sist jag var däri v 12. hoppas ändå att det är det så jag kan få svar och behandling.

Någon mer som lider av huvudvärk.?

Jag hade mycket huvudvärk för några veckor sen! Var ev rätt mycket pga stress. Det slutade typ samtidigt som jag var på ul i v10. Men det kanske återkommer. Sambon säger att jag hade mycket huvudvärk förra graviditeten också. Har nog förträngt det :p
  • Sosozo

Hello! En fråga till er som haft uvi under graviditeten, eller kan något om det. Jag har fått för mig att jag har det. Har haft ont i nedre delen av magen plus mycket sammandragningar i ett par dagar nu + svid/ obehag vid urinröret. Gick till vårdcentralen idag. Läkaren sa att "på Stickan" var det något minimalt utslag men inte värt att skriva ut antibiotika för. Men att de skulle skicka en odling som jah får svar på nästa vecka. Vad innebär detta? Är det inte farligt att gå omkring med uvi i flera dagar, om så skulle vara fallet?

Svar på tråden BF Juli 2017 ny