BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Är också sjukt svullen nu! Får inte på mig några byxor alls längre förutom leggings. Blir att handla mammabyxor snart då xD men allt som finns är ju så tråkigt.. någon som har tips på någon sida där de har snygga mammakläder? Lite mer som vanliga kläder och inte just gravidkläder. Skulle vilja ha ett par svarta stuprörsjeans i mamma-modell men hittar ingenstans :(
Fina magar ni har! Jag tycker att det är så coolt att det syns så väl när man redan fört barn. Jag önskar att min såg ut som era magar för jag ser mest pluffsig ut. Har inte den där fina formen som gravidmagar har haha
11+2 andra barnet :)

V 15+3 kvällsmage. Andra barnet. Har faktiskt lagt sig lite svullnaden. Hade mycket mage innan med men mer platt men mjukt innan :)

Jag hade mycket mage sen tidigare, men den har blivit mer rund och fått mer gravidform nu. Mina vanliga byxor börjar sitta åt, trots resår i midjan. Är bara i vecka 13.
Med ettan och tvåan kunde jag ha mina vanliga tighta jeans till vecka 18-19.
Hmm, vet inte riktigt om jag ska ändra i mina gravid appar. På kub ultraljudet i förrgår ändrades bf till 20 juli istället för 22. Men samtidigt sa bm att det inte skulle läggas så stor vikt vid det, eftersom det kan ändras igen på rul.
22 juli var både enligt sista mens och tidigt ultraljud i vecka 8. Men nu mätte dr alltså till 20 istället.
Hur hade ni gjort?
Ingen stor grej alls, men känns konstigt eftersom man håller ju stenkoll på veckor och dagar.
Jag byter ju vecka på söndagar, inte på fredagar!
Hmm, vet inte riktigt om jag ska ändra i mina gravid appar. På kub ultraljudet i förrgår ändrades bf till 20 juli istället för 22. Men samtidigt sa bm att det inte skulle läggas så stor vikt vid det, eftersom det kan ändras igen på rul.
22 juli var både enligt sista mens och tidigt ultraljud i vecka 8. Men nu mätte dr alltså till 20 istället.
Hur hade ni gjort?
Ingen stor grej alls, men känns konstigt eftersom man håller ju stenkoll på veckor och dagar.
Jag byter ju vecka på söndagar, inte på fredagar!
Hej.
Jag hoppar in här BF 9 juli
29 år och första barnet.
Har klarat mig ifrån illamående men haft riktigt jobbiga problem med huvudvärk till och från v 6.
Är nu i v 15 har bokat tid imorgon hos BM. För blodprov för att kolla järnvärdet. Det såg bra ut sist jag var däri v 12. hoppas ändå att det är det så jag kan få svar och behandling.
Någon mer som lider av huvudvärk.?
Hej.
Jag hoppar in här BF 9 juli
29 år och första barnet.
Har klarat mig ifrån illamående men haft riktigt jobbiga problem med huvudvärk till och från v 6.
Är nu i v 15 har bokat tid imorgon hos BM. För blodprov för att kolla järnvärdet. Det såg bra ut sist jag var däri v 12. hoppas ändå att det är det så jag kan få svar och behandling.
Någon mer som lider av huvudvärk.?
Hello! En fråga till er som haft uvi under graviditeten, eller kan något om det. Jag har fått för mig att jag har det. Har haft ont i nedre delen av magen plus mycket sammandragningar i ett par dagar nu + svid/ obehag vid urinröret. Gick till vårdcentralen idag. Läkaren sa att "på Stickan" var det något minimalt utslag men inte värt att skriva ut antibiotika för. Men att de skulle skicka en odling som jah får svar på nästa vecka. Vad innebär detta? Är det inte farligt att gå omkring med uvi i flera dagar, om så skulle vara fallet?