• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • GrönaDruvan

Någon mer som fått klåda?
    Jag har fått utslag runt brösten och det kliar på ryggen så jag blir knäpp emellanåt.

• copycat

Ah, det extreeeema kräkillmåendet jag hade varade bara tre dagar, lör-sön-mån! Mår nu toppen igen och äter som en häst. Så fantastiskt skönt. Kanske fan var magsjuka rent av. Nåväl, nu njuuuuter jag!

• Wooden
    GrönaDruvan skrev 2017-01-12 08:59:45 följande:
    Det där löser sig! Det kommer naturligt!
    För oss var det viktigt med rutiner!
    Du ska väl inte ha hand om både barn och hund själv på kvällarna?

Jag minns så väl när yngsta var ca 3 månader, då började jag vänja honom att sova när storebror sov!
    Det var jobbigt, men tillslut funkade det. Annars sov lillebror typ 8-11 och så sov storebror 12-14 och sen somnade lillebror igen..
    Jag lyckades tillslut hålla lillebror vaken så de sov några timmar ihop och det är guld värt!
    Då vilar man själv och laddar batterierna lite!

Det är helt normala tankar du har, men du fixar det. Sänk kraven runt omkring bara.
    Tack för ditt svar! Klart att det ordnar sig, det finns ju väldigt många andra som har fler än ett barn och får ihop det, haha. 

Det är tur att bebis kommer på sommaren kan jag säga. Min sambo dömer nämligen ishockey (på relativt hög nivå) och är borta mycket när det är säsong, dvs typ från oktober-mars. Dock en extrainkomst som är grymt värd och han tycker att det är så himla roligt. Men visst är det inte alltid så roligt för en annan. Vår son är född i mitten på september och när pappan var borta typ 9 av 12 kvällar (inte kvällstid på helgerna oftast) var det inte så himla roligt kan jag säga. Men har fantastisk hjälp av mina föräldrar, och även hans familj om jag vill, så det löser sig. Men när man är mitt uppe i det är det inte alltid så lätt. Nu har han 18 matcher fram till 24 februari... Dvs ca varannan dag i snitt.
  • KaffeOchHybris
    Newbie84 skrev 2017-01-12 08:41:08 följande:

Känner också av ligamenten nu samt att jag det börjar klia ovanför höfterna. Fick inga hudbristningar sist men känns som att jag kanske får nu ????Köpte bio-oil för att smörja med hoppas det lindrar lite. Känns som att kroppen suger åt sig all näring nu när jag har börjat kunna äta och magen börjar växa, är i v 16 nu och undrar om jag snart behöver ha gravidbyxor.

Gravidbyxor är ju jättebekväma. Jag har börjat använda ett par nu i vecka 16 fast jag bara gått upp ett kilo. Hittade en hel del på Zalando som ser ut som vanliga jeans, förutsatt att man har en normallång tröja på sig. Både snyggt och bekvämt.
  • Wooden
    KaffeOchHybris skrev 2017-01-12 10:01:41 följande:
    Gravidbyxor är ju jättebekväma. Jag har börjat använda ett par nu i vecka 16 fast jag bara gått upp ett kilo. Hittade en hel del på Zalando som ser ut som vanliga jeans, förutsatt att man har en normallång tröja på sig. Både snyggt och bekvämt.
    Vill typ aldrig använda vanliga byxor igen. Haha. Jag hade mina ett tag efter förra graviditeten också. Man blir ju inte av med magen direkt tyvärr... Är bara i v 13 och köpte mina för flera veckor sen!
  • Haiduchi
    copycat skrev 2017-01-12 09:39:31 följande:

Ah, det extreeeema kräkillmåendet jag hade varade bara tre dagar, lör-sön-mån! Mår nu toppen igen och äter som en häst. Så fantastiskt skönt. Kanske fan var magsjuka rent av. Nåväl, nu njuuuuter jag!

Gud vad skönt! Satt igår och tänkte att du aldrig skrev hur det gått för dig och var orolig. Njuta gör du rätt i :)
  • Haiduchi
    KaffeOchHybris skrev 2017-01-12 10:01:41 följande:

Är på väg för att handla gravid byxor :) denna graviditeten ska inte levas i bara leggings som förra.
  • Vårivfresa

Hej alla!

Tack för ert fina stöd :)

Vi åkte in igår och kom hem imorse. Vi har 10mil till sjukhuset.
    Efter provtagning och flera timmars väntan så trodde doktorn att jag åkt på ett virus.. Där sitter jag och förklarar hur jag inte kunnat behålla något i över 2 dygn.. Han tyckte att vi skulle ringa hälsocentralen dagen efter..

Kommer hem, spyr som en gnu, lyckats sova 4h, vaknar, dricker lite vatten och sen spyr som en gnu igen :(

Såå less på detta!

• copycat
    Haiduchi skrev 2017-01-12 10:15:44 följande:
    Gud vad skönt! Satt igår och tänkte att du aldrig skrev hur det gått för dig och var orolig. Njuta gör du rätt i :)
    Åh tack för din omtanke <3 ja jag njuter är fullt :)
  • Leeandra
    Wooden skrev 2017-01-12 08:19:43 följande:

Senaste dagarna har jag funderat mycket över det här med att bli flerbarnsförälder. Är inte orolig eller nervös över det här med att älska två barn, det känner jag att det kommer ordna upp sig, haha. Men att räcka till?! Vi har hund också, som kommer vara drygt ett år när bebis kommer, och om kvällarna när jag lägger sonen (som kommer vara 22 månader när bebis kommer) funderar jag över hur jag ska hinna finnas till för fler barn. 

Hur gör ni med två barn eller fler? Herregud, hur klarar man ens fler än två? Blir helt svettig bara jag tänker på det, haha, 

Jag har ju 5 barn ( hjälp, snart 6! ) och det går. Det är ju lite så att när man har ett barn så tänker man oj, hur ska jag klara två? Och när man får tre tänker man att två barn, det var ju lätt, . Det är ju inte bara jobbigt att få fler barn, det är ju också en oerhörd gåva att få ha syskon och se dem växa upp tillsammans. Jag är ensambarn och drömde alltid om syskon, tyckte att allt hängde på mig. Hade gärna delat min barndom med ett syskon. Det är klart att det är tufft ibland, men jag tror att barnen i slutändan mår bra av att stötas och blötas lite med varandra. Att de får lära sig att vänta på sin tur, att dela med sig, att lösa konflikter etc. Du kommer absolut att räcka till även om det ibland inte kommer kännas så.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny