• Charlizee

    BIM 20-28 Februari

    Eftersom det inte tog sig denna månad tänkte jag starta en tråd för oss med BIM i slutet av februari:)

    Jag har beräknad ÄL 8 Feb och BIM 23:e Feb :)

    När har ni andra ÄL och BIM?

  • Svar på tråden BIM 20-28 Februari
  • 26anonym2326

    Behöver lite åsikter!!

    Jag är mittemellan ÄL och BIM. Har rikliga flytningar och idag fått svarta prickar i flytningarna. Enligt mina googlingar betyder det kuagolerat blod... varför får nan det? Och vad kan det betyda? :) så tacksam för några svar!!

  • Milou3
    Ebbajohannake skrev 2017-02-24 21:31:17 följande:

    Hej alla!

    Jag och min man försöker bli gravida. Har försökt sen oktober 2016. Hade ÄL (enligt appen) 14:e februari. Hade sex fyra gånger den veckan. Detta är första gången vi har kollat när ÄL är och sedan försökt ha sex under den perioden varannan dag enligt rekommendation. Sex dagar senare började jag få symptom i form av kraftigt ömmande bröst som också var svullna. Senaste fyra dagarna därefter har jag av och till, alltså inte hela tiden, haft besvär av illamående, nedsatt aptit, molande känsla i nedre medel av magen, svårt att sova, frusen ena stunden och svettig nästa. Svettas en del nattetid nu. Svullna och ömma bröst har jag konstant. I min värld är det klassiska graviditetstecken, också enligt Google. Har även blivit betydligt med känslig i humöret. Började gråta utan anledning idag på jobbet... Tog graviditetstest imorse som visade negativt. Har BIM 28/2. Någon som har några tips. Är jag skengravid? Självklart kommer jag ta graviditetstest 28/2 eller 1/3 samt en vecka senare eftersom oddsen att det ger utslag är högre då. Vill så gärna vara gravid! Vore så glad för era tankar kring detta


    Alltså dina symptom kan vara både graviditet och "skengraviditet"/pms/villhabarn/kännerefterförmycket.

    Vet exakt hur mycket man vill och hur mycket man tolkar in och vet exakt hur en del riktiga graviditetssymptom känns. Varit gravid 8 ggr.

    Det goa rådet är att vänta. Fortsätta testa om du inte får mens såklart. Önskar dig all lycka och hoppas på ett plus snart!

    Det vanligaste dock är att om man är gravid så brukar det visa på gravtest vid bim!
  • Maliin90

    Hej tjejer! Jag har följt er länge men har inte skrivit nått. Hade bim 20/2 och testade då negativt på eftermiddagen med RFSU graviditetstest. Nu är jag på bim+5? Och skulle ÄNTLIGEN testa med cb digital, som visar (ej gravid)... dock tappade jag koppen i toan när jag skulle ta kiss, kan det påverka resultatet??

    Jag har en väldigt lång menscykel som kan variera mellan 32-44 dagar, väldigt oregelbunden. Men inte såhär oregelbunden. Senaste mensens första dag var 11/1-17.

    Vad tror ni? Ska jag köpa ett nytt test eller invänta mensen?

  • Ebbajohannake

    Det är nog möjligt att det kan påverka resultatet. Jag skulle nog göra om testet igen. Osis att tappa koppen! Haha jag skulle börjat gråta, ja, något känslig nu. Håller tummarna för ett +

    Jag längtar till tisdag när jag får veta om jag är mentalt knäpp (alltså skengravid/känner efter för mycket) eller om jag faktiskt är gravid

  • Maliin90
    Ebbajohannake skrev 2017-02-25 10:25:28 följande:

    Det är nog möjligt att det kan påverka resultatet. Jag skulle nog göra om testet igen. Osis att tappa koppen! Haha jag skulle börjat gråta, ja, något känslig nu. Håller tummarna för ett +

    Jag längtar till tisdag när jag får veta om jag är mentalt knäpp (alltså skengravid/känner efter för mycket) eller om jag faktiskt är gravid


    Ja så himla dumt att tappa koppen! Får nog ta och köpa ett nytt test och prova igen! Hoppas verkligen att det blev nått fel! Jag är också jättekänslig nu och har varit det i över en vecka och det har jag inte varit tidigare.

    Håller tummarna för att du får ett + på tisdag!
  • lisohl

    Bim +4 idag och fortfarande ingen mens. Har molvärk till och från och tidigare dagar har jag även mått illa men inte hittills idag. Det enda som funkar för att få veta är ju att testa men jag är skitskraj för att få Inte Gravid upptryckt i ansiktet. Jag använder bara cb digital för att få ett säkert resultat och slippa analyserande. Känner mig sjukt ogravid, inga ömma bröst eller mycket flytningar och därför känns det korkat att testa. Vet ju att äl kan hoppa över en månad men då brukar man få mens ändå som jag förstått det. Nåja, får se om jag tar mod till mig att testa imorgon bitti.

  • julu

    Jag har en lutealfas på cirka 16 dagar och nu är jag inne på den 18 dagen och ingen mens har kommit. Graviditetstesterna som jag tagit har varit solklart negativa. Har dock använt mig av billiga-testers stickor, och har ingen aning om hur pålitliga dom är?  


    Någon annan som haft en varierande lutealfas? Är det vanligt? Någon som vet.. ?

  • Mikeylaa

    Ååhh!! Har verkligen haft det på känn för jag har haft så många symtom men herregud vilken känsla att ha det bekräftat! Känner mig nästan lite elak och lägga ut det här när vi lyckas på första försöket (så länge inget dumt händer) när ni är så många som försökt så himla länge :/ Jag hoppas VERKLIGEN att ni alla lyckas snart! <3



    Avslöjade för pappsen nyss som knappt trodde det var sant ????

  • Mikeylaa
    Mikeylaa skrev 2017-02-26 07:16:41 följande:

    Ååhh!! Har verkligen haft det på känn för jag har haft så många symtom men herregud vilken känsla att ha det bekräftat! Känner mig nästan lite elak och lägga ut det här när vi lyckas på första försöket (så länge inget dumt händer) när ni är så många som försökt så himla länge :/ Jag hoppas VERKLIGEN att ni alla lyckas snart! <3

    Avslöjade för pappsen nyss som knappt trodde det var sant ????


    Haha knäppt det blev med massa frågetecken ovanför andra bilden, tog ju bara in en glad emoji men det fungerade visst inte
Svar på tråden BIM 20-28 Februari