• Anonym (...)
    Äldre 1 Feb 14:18
    15949 visningar
    57 svar
    57
    15949

    Min pojkvän sa en sak som gjorde mig jätteledsen

    Jätteledsen kanske inte är rätt ord, snarare väldigt sårad.

    Min pojkvän var hemma hos mig igår och vi kollade runt lite på hans dator. Han gick in i nåt forum och såg att en person hade skrivit att den hade valt sin kärlek framför sina kompisar, alltså valt bort sina kompisar för sin kärlek.

    Jag sa då: "Jaja, jätteintressant. Kan vi kolla film nu?"

    Då sa han: "En sak vet jag i alla fall, om jag hade blivit tvungen att välja så hade jag valt bort dig framför mina kompisar."

    Jag blev väldigt sårad. Förstår inte hur han kan säga en sån sak, och på det sättet. Idag åkte han hem till sig, vilket var väldigt skönt. Behöver tid för mig själv att tänka.

    Hur hade ni reagerat på ett sånt här uttalande?!

  • Svar på tråden Min pojkvän sa en sak som gjorde mig jätteledsen
  • Anonym (jaha)
    Äldre 1 Feb 14:35
    #11

    Låter som en fullkomligt naturlig reaktion på en dum kommentar som
    "Jaja, jätteintressant. Kan vi kolla film nu?"

  • Anonym (Lina)
    Äldre 1 Feb 14:38
    #12
    Anonym (jaha) skrev 2017-02-01 14:35:21 följande:

    Låter som en fullkomligt naturlig reaktion på en dum kommentar som

    "Jaja, jätteintressant. Kan vi kolla film nu?"


    Det var ingen dum kommentar.

    Det enda som var dumt och lågbegåvat var hans uttalande.
  • Anonym (s)
    Äldre 1 Feb 14:50
    #13
    Anonym (Lina) skrev 2017-02-01 14:34:29 följande:

    För mig går det inte ihop att man hade valt bort den man älskar, sin partner alltså. Tur att jag och min pojkvän inte hade gjort det!

    Jag förstår helt klart ts om hon vill lämna denne kille. Han sa det från ingenstans dessutom. Hon frågade aldrig ens!! Omogen och dålig kille.


    Man kan ju älska sina kompisar också? så varför ska man vara med någon som tvingar en att välja mellan personerna man älskar? De är samma som att jag skulle välja bort min kompis om den tvingade mig att välja mellan den och min sambo, går liksom åt båda hållen för mig

    Ifrån ingen stans tycker jag inte att de va.. Eftersom dom läste om en som va i en sådan situation. Han kanske sa de på ett klumpig och sårande sätt och då är de ju bra om hon pratar med han om de omogen och dålig behöver han inte vara för att han vill välja sina egna val..
  • Anonym (Ha)
    Äldre 1 Feb 14:59
    #14

    Jag tänker att de som hade valt sina kompisar framför sin partner oftast är av den yngre generationen. Är ni tonåringar eller ungdomar? När man blir äldre så många att familjen är viktigast.

    Sen handlar det också om hur mycket han älskar dig. Ledsen att säga detta, men jag tror inte att han älskar dig. Man säger inte sånt då och jag är ganska säker på att om man ser en framtid med sin partner, en framtid som innebär familj, då hade man aldrig valt bort hen.

    Jag ser en framtid med min partner. En framtid som innebär hus, drömmar och barn. Jag hade aldrig valt bort honom, inte för någon kompis.

    Tycker det är konstigt att vissa påstår att kärlek kommer och går men kompisarna har man kvar livet ut?

    Hur många är ärligt kompisar livet ut? Man brukar ofta glida ifrån varandra på ett eller annat sätt, ofta när man börjar olika utbildningar och gymnasium och liknande.

    Nä, min partner kommer jag alltid prioritera först. Det är honom jag ska dela mitt liv med. Mina vänner är självklart viktiga, men inte alls lika viktiga. Jag ska inte ha ett liv med mina vänner.

  • Anonym (Ha)
    Äldre 1 Feb 15:02
    #15
    Anonym (s) skrev 2017-02-01 14:50:08 följande:

    Man kan ju älska sina kompisar också? så varför ska man vara med någon som tvingar en att välja mellan personerna man älskar? De är samma som att jag skulle välja bort min kompis om den tvingade mig att välja mellan den och min sambo, går liksom åt båda hållen för mig

    Ifrån ingen stans tycker jag inte att de va.. Eftersom dom läste om en som va i en sådan situation. Han kanske sa de på ett klumpig och sårande sätt och då är de ju bra om hon pratar med han om de omogen och dålig behöver han inte vara för att han vill välja sina egna val..


    Självklart ska man som partner (eller kompis) inte be sin partner/kompis välja. Men ibland uppstår situationer då man måste välja. Nu har ju dock inte ts frågat honom vem han hade valt, utan han läste en tråd och valde själv att häva ur sig en konstig kommentar. Han får väl ta konsekvenserna av det och inse att han kanske blir dumpad, precis som din partner hade fått ta konsekvenserna om han hade bett dig välja mellan dig och dina kompisar.
  • Anonym (Ha)
    Äldre 1 Feb 15:03
    #16
    Anonym (s) skrev 2017-02-01 14:50:08 följande:

    Man kan ju älska sina kompisar också? så varför ska man vara med någon som tvingar en att välja mellan personerna man älskar? De är samma som att jag skulle välja bort min kompis om den tvingade mig att välja mellan den och min sambo, går liksom åt båda hållen för mig

    Ifrån ingen stans tycker jag inte att de va.. Eftersom dom läste om en som va i en sådan situation. Han kanske sa de på ett klumpig och sårande sätt och då är de ju bra om hon pratar med han om de omogen och dålig behöver han inte vara för att han vill välja sina egna val..


    Mellan honom och dina kompisar*
  • Äldre 1 Feb 15:07
    #17

    Jag hade inte varit tillsammans med någon som inte ser mig som en prioritet i hans liv.

  • Anonym (Jo)
    Äldre 1 Feb 15:08
    #18

    Onödigt sagt av honom.

    Dock kan det vara så att hans kompisar betyder mycket för honom -att de finns kvar för honom även om det tar slut mellan er (vilket jag ej hoppas på)

  • Anonym (Ha)
    Äldre 1 Feb 15:17
    #19
    Anonym (Jo) skrev 2017-02-01 15:08:22 följande:

    Onödigt sagt av honom.

    Dock kan det vara så att hans kompisar betyder mycket för honom -att de finns kvar för honom även om det tar slut mellan er (vilket jag ej hoppas på)


    Men man har sällan kvar sina kompisar livet ut, så tänk ifall han skulle välja bort ts och sen glider ifrån sina kompisar. Då står han där ensam kvar.
  • Katten Lilla
    Äldre 1 Feb 15:20
    #20

    Back in the days valde jag min bästa vän framför min pojkvän. Det var ett val jag var "tvungen" att ta pga vissa omständigheter.

    Så jag valde bort min pojkvän och hade kvar min bästa vän i några månader tills jag fick reda på att hon hade snackat skit om mig till halva stan och gått bakom ryggen på mig.

    Jag ångrar grovt att jag gjorde det valet. Älskade inte min dåvarande pojkvän så mycket då, men jag skulle ändå ha valt honom. Idag har jag en sambo och två barn och det finns inte en chans att jag hade valt bort min partner nu. Mina vänner är fina och viktiga men min sambo är viktigare och så är det bara.

Svar på tråden Min pojkvän sa en sak som gjorde mig jätteledsen