• Anonym (Freja)

    Varför är biljettkontrollanter snällare mot barn?

    Jag upplever det generellt sett att västtrafiks kontrollanter är snällare mot barn än vuxna. Västtrafik säger själva att kontrollanterna inte ska särbehandla folk. Men bland annat idag var jag med om en incident där det var ett barn i ca 8-9-årsåldern och hade ingen biljett. Barnet åkte ensamt. Kontrollanten frågade vart barnet skulle och barnet svarade till "hållplats E". Kontrollanten sa bara att ungen skulle ha biljett nästa gång. Hallå! Att åka utan biljett är ett brott! Och vilken annan som helst hade fått en tilläggsavgift på 1200 kr! Varför är man snällare mot barn? Biljettkontrollanten ska ju bötfälla SAMTLIGA som inte har biljett..SUCK.

  • Svar på tråden Varför är biljettkontrollanter snällare mot barn?
  • Anonym (Tyuio)
    takontakt skrev 2017-08-15 22:13:47 följande:

    De börjar tidigt, nu får dom tjuvåka kasta sten på polis osv osv sen blir de mord och våldtäkter osv, en mycket farlig utveckling vi behöver ett samhälle som har nolltolerans mot ALLA brott specielt i tidig ålder då är de som viktigast 


    Och allt börjar med att barnen får ketchup på snabbmakaroner och frysta färdigköttbullar!
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Tyuio) skrev 2017-08-15 22:13:12 följande:

    "Bedrägligt beteende"? Att fisa i hissen är bedrägligt beteende, ska man börja ringa polisen för det också?


    Läs gärna detta;

    lawline.se/answers/4317
  • takontakt
    Regndamen skrev 2017-08-15 22:15:35 följande:
    Ringa polisen på en 9-åring? Skulle du hålla fadt ungen så den inte skulle kunna smita också?
    Om han gör motstånd föår man självfallet koppla ett grepp och lägga ner barnet tills polisen anländer,envarsingrippande 
  • Regndamen
    takontakt skrev 2017-08-15 22:08:07 följande:

    Så brott är ok om man är barn? var går gränsen enligt dig? tycker du det är ok om barn mördar och våldtar också? Ett brott är ett brott ta man inte tag i det kraftfull i tidig ålder kan det bli värre 


    Det är en jävla skillnad mot ett barn som åker utan biljett på bussen och ett barn som mördar ett annat barn. Sen tror jag inte många 9-åringar våldtar folk.

    Hur långt ner i åldrarna sträcker du dig?
  • Anonym (Freja)
    Regndamen skrev 2017-08-15 22:15:35 följande:

    Ringa polisen på en 9-åring? Skulle du hålla fadt ungen så den inte skulle kunna smita också?


    Jag är inte biljettkontrollant så jag vet inte, men skulle absolut skriva ut 1200 kr i tilläggsavgift.
  • Anonym (Freja)
    Regndamen skrev 2017-08-15 22:17:47 följande:

    Det är en jävla skillnad mot ett barn som åker utan biljett på bussen och ett barn som mördar ett annat barn. Sen tror jag inte många 9-åringar våldtar folk.

    Hur långt ner i åldrarna sträcker du dig?


    Att åka buss utan biljett är likförbannat ett brott.
  • Regndamen
    takontakt skrev 2017-08-15 22:17:19 följande:

    Om han gör motstånd föår man självfallet koppla ett grepp och lägga ner barnet tills polisen anländer,envarsingrippande 


    Ah, sandlådan. Jag fattar. Då tycker jag vi avlivar dem på plats. De förtjänar inte att leva, de små smutsiga brottslingarna.
  • takontakt
    Regndamen skrev 2017-08-15 22:17:47 följande:
    Det är en jävla skillnad mot ett barn som åker utan biljett på bussen och ett barn som mördar ett annat barn. Sen tror jag inte många 9-åringar våldtar folk.

    Hur långt ner i åldrarna sträcker du dig?
    Fast att låta detta barn tjuvåka är ju att säga att hans beteende är ok, då kanske barnet kommer börja med lite större saker samhället gör ju endå inget så varför ska han följa lagarna,farligt tänkande då är det bättre med ett väldigt hårt straff då barnet lär sig att han gärning inte accepteras och de kommer bli kosekvens 

    Hur långt ner? Svårt att svara på nån som är mer kunnig i ämnet kanske kan avgöra sånt, men typ 5 år och uppåt 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Freja) skrev 2017-08-15 22:18:49 följande:

    Jag är inte biljettkontrollant så jag vet inte, men skulle absolut skriva ut 1200 kr i tilläggsavgift.


    Hur känns det att vara arbetslös OCH ha svårt att förstå sin omvärld?
  • Anonym (Freja)
    Regndamen skrev 2017-08-15 22:20:10 följande:

    Ah, sandlådan. Jag fattar. Då tycker jag vi avlivar dem på plats. De förtjänar inte att leva, de små smutsiga brottslingarna.


    Jag är seriös med min åsikt. Att man knte får tycka så får stå för FL. patetiskt.
Svar på tråden Varför är biljettkontrollanter snällare mot barn?