• LitenBlomma

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Linnnn

    Rolig idé med flaskan Litenblomma. Inte konstigt att du blir irriterad. Hur går det att hitta boende för pappan?

    Jag tror att Js första tand är på väg. Tycker mig ha sett en vit liten prick. Märks ingen skillnad på vare sig humör eller dregelmängd, men så har han ju dreglat fruktansvärt i flera månader. Har aldrig sett några andra bebisar som dreglar så mycket som mina...

  • erijon

    Har någon av er provat används kanel i mat/dessert åt era små?

    Googlat recept på äpple/päronpure med kanel som smaksättning. Vill testa och ha i lite havregryn för mer mättande mellanmål.

    Docl läste lite om att undvika kanel till såhär små. Blir tokig på all dubbelinformation.

  • Musetti
    erijon skrev 2018-06-08 09:35:03 följande:

    Har någon av er provat används kanel i mat/dessert åt era små?

    Googlat recept på äpple/päronpure med kanel som smaksättning. Vill testa och ha i lite havregryn för mer mättande mellanmål.

    Docl läste lite om att undvika kanel till såhär små. Blir tokig på all dubbelinformation.


    Jag har inte provat men Semper har ju klämmisar med kanelsmak som är från 6 månader så jag skulle känna mig lugn att ha i en liten gnutta.

    Här har vi gått från magsjuka till förkylning... Ilse hostar och snorar som bara den. Ringde 1177 som tyckte att vi skulle åka in och kolla öronen men vi avvaktar lite till här, tycker det mesta verkar sitta i hals och näsa. Vill ju inte ut och dra med henne i onödan och åka in och bli smittad av något än värre. Hon snarkar som en hel karl stackaren, haha! Har lutat sängen iaf, hoppas det hjälper lite.
  • erijon
    Musetti skrev 2018-06-08 09:44:52 följande:

    Jag har inte provat men Semper har ju klämmisar med kanelsmak som är från 6 månader så jag skulle känna mig lugn att ha i en liten gnutta.

    Här har vi gått från magsjuka till förkylning... Ilse hostar och snorar som bara den. Ringde 1177 som tyckte att vi skulle åka in och kolla öronen men vi avvaktar lite till här, tycker det mesta verkar sitta i hals och näsa. Vill ju inte ut och dra med henne i onödan och åka in och bli smittad av något än värre. Hon snarkar som en hel karl stackaren, haha! Har lutat sängen iaf, hoppas det hjälper lite.


    Jag har missat den, tror jag! Men dåså. En knivudd i en hel sats borde ju funka då. Då ska jah prova det, vad kul! Alltid är det någon klok som kan ge en svar.

    Stackars liten. Hur mår hon då? Mycket Påverkad ? Äter och är pigg i övrigt?

    Smart att avvakta för att slippa någpt värre, jobbigt att hon är sjuk dock. Vi höjde oclså upp huvudändan när Edvin var förkyld. Vi har kvar det än, kan ju inte skada. :)
  • Linnnn

    Min mens kom tillbaka för en månad sen. Den har nog aldrig varit mer än 2 dagar sen, men nu har jag gått över 4 dagar och undrar om er mens också varit oregelbunden efter förlossningen? Och nej, jag är inte gravid, vilket väl är enda gången mensen varit försenad annars

  • Linnnn
    erijon skrev 2018-06-08 09:35:03 följande:

    Har någon av er provat används kanel i mat/dessert åt era små?

    Googlat recept på äpple/päronpure med kanel som smaksättning. Vill testa och ha i lite havregryn för mer mättande mellanmål.

    Docl läste lite om att undvika kanel till såhär små. Blir tokig på all dubbelinformation.


    Jag har haft kanel i då jag lagat mat till J utan att ens reflektera över det, tur att det verkar vara ok Brukar ta samma kryddning som till vår mat förutom salt och buljong.
  • Musetti
    erijon skrev 2018-06-08 10:00:16 följande:

    Jag har missat den, tror jag! Men dåså. En knivudd i en hel sats borde ju funka då. Då ska jah prova det, vad kul! Alltid är det någon klok som kan ge en svar.

    Stackars liten. Hur mår hon då? Mycket Påverkad ? Äter och är pigg i övrigt?

    Smart att avvakta för att slippa någpt värre, jobbigt att hon är sjuk dock. Vi höjde oclså upp huvudändan när Edvin var förkyld. Vi har kvar det än, kan ju inte skada. :)


    Hon är väldans trött, sover till och med dagtid hemma någon timme. Men äter och dricker helt ok. Var ute med henne i vagnen en liten sväng idag och då sov hon i stort hela tiden. Jobbigt när hon inte förstår vad som händer :(
  • Musetti
    Linnnn skrev 2018-06-08 11:41:29 följande:

    Min mens kom tillbaka för en månad sen. Den har nog aldrig varit mer än 2 dagar sen, men nu har jag gått över 4 dagar och undrar om er mens också varit oregelbunden efter förlossningen? Och nej, jag är inte gravid, vilket väl är enda gången mensen varit försenad annars


    Jag har haft mens tre gånger nu och den har inte blivit regelbunden än, senast var den hela två veckor sen och då hann jag bli nervös! Fast jag satte in kopparspiral 6 v efter förlossningen.
  • Linnnn
    Musetti skrev 2018-06-08 21:15:38 följande:

    Jag har haft mens tre gånger nu och den har inte blivit regelbunden än, senast var den hela två veckor sen och då hann jag bli nervös! Fast jag satte in kopparspiral 6 v efter förlossningen.


    Skönt att höra! Har inte fått mens än, men gjorde ett gravtest i fredags trots att vi varit noga med skydd just för att jag började oroa mig.

    Sjukdomar hos bebisar borde vara förbjudet. Hoppas Ilse mår bra nu!
  • Musetti
    Linnnn skrev 2018-06-10 12:12:30 följande:

    Skönt att höra! Har inte fått mens än, men gjorde ett gravtest i fredags trots att vi varit noga med skydd just för att jag började oroa mig.

    Sjukdomar hos bebisar borde vara förbjudet. Hoppas Ilse mår bra nu!


    Ja nu är hon i stort sett frisk. Sover fortfarande mer än vanligt men mindre snorig och hostar bara lite grann. Idag var vi på Aquaria vattenmuseum och kollade på fiskar, det tyckte hon var kul!

    8-månaderskontroll på torsdag. De gör inga hembesök här vad jag vet. Ilse kan nu stå själv ganska länge om hon håller sig. Men kan inte resa sig själv än, även om hon försöker.

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här