• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-05-03 06:47:50 följande:

    Tack <3

    Såg att du skrivit att du plussat men att det försvinner, fy fan vad tråkigt :( kan det inte vara att du tagit det på eftermiddagen? Har mensen kommit än?


    Ingen mens men jag tar ju så mycket stoppande hormoner... Men har samma smärta som innan blödning första försöket... Och jag tog ett digitalt nu på morgonen som sa inte gravid :'( i onsdags fick jag gravid 1-2 veckor.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-05-03 07:01:34 följande:

    Ingen mens men jag tar ju så mycket stoppande hormoner... Men har samma smärta som innan blödning första försöket... Och jag tog ett digitalt nu på morgonen som sa inte gravid :'( i onsdags fick jag gravid 1-2 veckor.


    Neeej :( åh vad tråkigt, jag beklagar verkligen! Det är så jävla orättvist allting, hur mattan bara rycks bort under en när man äntligen får upp lite, lite hopp. Tänker på dig! <3
  • Hedblomster

    Nu har det "äntligen" gått två år sedan mitt utomkvedshavandeskap så nu kan vi förhoppningsvis få hjälp med ivf från landstinget. Ringde och skulle boka en tid och jag blev väldigt förvånad när vi fick en direkt om mindre än en månad! Visserligen är utredning och allt klart redan så de ska väl kanske bara kolla på journalerna från den privata kliniken och remittera till ivf men ändå. Oavsett så hinner vi såklart ingen behandling innan sommarstängt men det hade jag inte förväntat mig heller. Vi gör kanske ett till försök privat innan eftersom vi har två i frysen men vi får se.


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • LLW

    Sitter i bilen. Återföring bokat om en timme. Snart ringer dom. Bara vet det. Fy fan vilken psykisk terror att gå igenom det här.

  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-05-06 12:07:04 följande:

    Sitter i bilen. Återföring bokat om en timme. Snart ringer dom. Bara vet det. Fy fan vilken psykisk terror att gå igenom det här.


    Brukar de ringa så sent om det inte gått att tina?! Så hemskt! Hoppas det klarar sig... Håller alla tummar
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster

    Faaaaaaaaan ville verkligen hinna en återföring privat innan sommaren men det går inte för när jag antagligen har ägglossning nu i maj är vi i jävla Kroatien och sen blir det inte förrän midsommar och då stänger dom. Vet att det är helt vrickat men just nu vill jag inte till Kroatien jag vill göra ivf...


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-05-06 12:11:40 följande:

    Brukar de ringa så sent om det inte gått att tina?! Så hemskt! Hoppas det klarar sig... Håller alla tummar


    Det gick!! Nu är jag ruvare igen. Hoppas så innerligt att det är tredje gången gillt nu. Tack för hållna tummar <3

    Dock under återföringen verkade läkaren lite osäker, vilket aldrig är kul. ?Oj? utbrast hon när hon skulle kolla med ultraljudet vart embryot hamnat. Va?!?! Om det är något man inte vill höra när man ligger där i stolen med benen i vädret så är det OJ. Verkar som det hamnade rätt ändå men känns ju inte så förtroendeingivande.

    Fick testdag 20/5 men mensen är beräknad den 13/5, alltså om en vecka. Så nu är det den ljuva ruvartiden igen.

    Ååh jävla skit att det krockar med resan!! Precis samma som för oss i vintras, och sen var det julstängt så det blev sån jävla lång väntan. Kan säga att jag i efterhand var glad att vi åkte, även om det kändes piss innan. Men vi behövde verkligen den tiden för oss själva. Bestämde att vi inte skulle prata/tänka på barnlösheten alls under resan och vi höll det riktigt bra. Men jag förstår dig, verkligen. Skulle ni kunna avboka om ni vill eller är det kört?
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-05-06 14:59:29 följande:

    Det gick!! Nu är jag ruvare igen. Hoppas så innerligt att det är tredje gången gillt nu. Tack för hållna tummar <3

    Dock under återföringen verkade läkaren lite osäker, vilket aldrig är kul. ?Oj? utbrast hon när hon skulle kolla med ultraljudet vart embryot hamnat. Va?!?! Om det är något man inte vill höra när man ligger där i stolen med benen i vädret så är det OJ. Verkar som det hamnade rätt ändå men känns ju inte så förtroendeingivande.

    Fick testdag 20/5 men mensen är beräknad den 13/5, alltså om en vecka. Så nu är det den ljuva ruvartiden igen.

    Ååh jävla skit att det krockar med resan!! Precis samma som för oss i vintras, och sen var det julstängt så det blev sån jävla lång väntan. Kan säga att jag i efterhand var glad att vi åkte, även om det kändes piss innan. Men vi behövde verkligen den tiden för oss själva. Bestämde att vi inte skulle prata/tänka på barnlösheten alls under resan och vi höll det riktigt bra. Men jag förstår dig, verkligen. Skulle ni kunna avboka om ni vill eller är det kört?


    Aj den är inte rolig att höra!! Va klantigt av dom!! Men va skönt att den klarade upptining. Nu jävlar är det er tur. Jag börjar bli sugen på ivf igen. Eller sugen o sugen helst vill ja bara bli gravid utan ivf haha. Men man har liksom lärt sig att det är utvägen (förhoppningsvis). Jag håller alla tummar o tår och kommer hoppas för dig nu
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-05-06 14:59:29 följande:

    Det gick!! Nu är jag ruvare igen. Hoppas så innerligt att det är tredje gången gillt nu. Tack för hållna tummar <3

    Dock under återföringen verkade läkaren lite osäker, vilket aldrig är kul. ?Oj? utbrast hon när hon skulle kolla med ultraljudet vart embryot hamnat. Va?!?! Om det är något man inte vill höra när man ligger där i stolen med benen i vädret så är det OJ. Verkar som det hamnade rätt ändå men känns ju inte så förtroendeingivande.

    Fick testdag 20/5 men mensen är beräknad den 13/5, alltså om en vecka. Så nu är det den ljuva ruvartiden igen.

    Ååh jävla skit att det krockar med resan!! Precis samma som för oss i vintras, och sen var det julstängt så det blev sån jävla lång väntan. Kan säga att jag i efterhand var glad att vi åkte, även om det kändes piss innan. Men vi behövde verkligen den tiden för oss själva. Bestämde att vi inte skulle prata/tänka på barnlösheten alls under resan och vi höll det riktigt bra. Men jag förstår dig, verkligen. Skulle ni kunna avboka om ni vill eller är det kört?


    Jaaaaa vad kul att det gick bra <3 sa hon varför hon sa oj?! Hoppas allt går bra nu! Vilken klinik går du på? Du måste inte svara :) minns inte om du skrivit det förut.

    Vi kan inte avboka resan tyvärr... Min sambos mormor från Kroatien fyller 90 och han har inte träffat henne på 6 år, och min sambo fyller 30 samtidigt... Vi ska inte ens till havet utan en byhåla haha. Usch, kan inte fatta att nästa gång måste vi göra om hela äggplocket och allt... I Uppsala blir det dessutom, har aldrig varit där. Vi tillhör Västerås och då gör man ivf i Uppsala tydligen. Men mina två stackars embryon ligger ju och väntar i Falun i nästan 10 år till iaf... Köpte tre burkar coQ10 nu som jag hörde kan vara bra för äggkvaliteten haha. Desperat.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • vill2017

    Jag har fått ett plus!!

    Äntligen efter två års väntan kom vårt första plus. Är på rd 10 med fet blastis.

    Hoppas att det vill stanna kvar nu. Jag testar fortfarande varje morgon för att se om det blir starkare.

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år