• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • SixxAM
    Jooosen skrev 2019-08-08 06:35:31 följande:

    Tråkigt att höra :( har ni sökt hjälp eller hur tänker ni? Gick det hyfsat snabbt att få första barnet?


    Första barnet va för snart 8 år sen , och då med en annan pappa. Då tog de ca 6 månader från uttaget av spiralen .

    Blev gravid mars 2018 (med min sambo) som slutade i missfall i v 6 , sen dess har det inte hänt något.

    Har testat munkpeppar och div andra tillskott men de ä hela tiden förgäves. Nu är jag på BIM och det är givetvis negativt .

    Funderar på att söka hjälp , men känner mig så uppgiven i detta så jag drar mig för det ..
  • saijda

    Hej, länge sedan jag skrev här men behövde ta en paus från allt efter missfallet förra året.

    Men IDAG plussade jag för första gången på ett år <3 är i chock och glädjetårar samtidigt som det är rädsla!

  • XaHHa

    Är här inne flera gånger i veckan för att se om ni skriver något. Alltså tänker jag ofta på er som kämpar än! <3 Hur går det för er?


    Efter 809 dagars kämpande fick vi vårt plus 18/7
  • Hedblomster
    saijda skrev 2019-08-10 10:23:46 följande:

    Hej, länge sedan jag skrev här men behövde ta en paus från allt efter missfallet förra året.

    Men IDAG plussade jag för första gången på ett år <3 är i chock och glädjetårar samtidigt som det är rädsla!


    Grattis!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster
    XaHHa skrev 2019-08-29 10:14:06 följande:

    Är här inne flera gånger i veckan för att se om ni skriver något. Alltså tänker jag ofta på er som kämpar än! <3 Hur går det för er?


    Fint att du tänker på oss! Vi skriver mest i en tråd om ivf hösten 2019 just nu tror jag... Vi är några kvar som varit här länge nu! Jag ruvar just nu för femte gången :)
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Ssandra

    Hej! Jag har precis startat en hemlig Facebookgrupp för oss som försöker bli gravida där vi kan diskutera allt möjligt angående graviditet osv :) och följas åt mot plus!! Skicka meddelande till mig med namn och efternamn så kan jag bjuda in er om ni vill hänga på :)

  • XaHHa
    Hedblomster skrev 2019-08-29 10:26:26 följande:

    Fint att du tänker på oss! Vi skriver mest i en tråd om ivf hösten 2019 just nu tror jag... Vi är några kvar som varit här länge nu! Jag ruvar just nu för femte gången :)


    Det gör så ont i hjärtat på mig när det inte gått vägen för er! När har du testdag? Håller verkligen tummarna för dig!
  • Hedblomster
    XaHHa skrev 2019-08-29 15:42:06 följande:

    Det gör så ont i hjärtat på mig när det inte gått vägen för er! När har du testdag? Håller verkligen tummarna för dig!


    Hade man bara vetat att det 100% går någon gång så hade det ju varit okej men eftersom man aldrig kan veta är det tufft! Har testdag fredag den 13e, haha... Men vet ju hur min kropp brukar vara nu så om det inte går vägen kommer jag troligtvis börja blöda tidigare. Denna klinik har även 5 dagar längre väntan innan testdag än vår förra, så vi kommer nog testa den dag som hade varit testdag då. Så 8/9 isf :)
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • XaHHa
    Hedblomster skrev 2019-08-30 10:10:58 följande:

    Hade man bara vetat att det 100% går någon gång så hade det ju varit okej men eftersom man aldrig kan veta är det tufft! Har testdag fredag den 13e, haha... Men vet ju hur min kropp brukar vara nu så om det inte går vägen kommer jag troligtvis börja blöda tidigare. Denna klinik har även 5 dagar längre väntan innan testdag än vår förra, så vi kommer nog testa den dag som hade varit testdag då. Så 8/9 isf :)


    Ja ovissheten var nog verkligen det värsta, kände precis samma sak. Skickar styrkekramar och lyckoönskningar, jag har alltid haft fredagen den 13.e som en turdag, så jag hoppas med hela mitt hjärta att det kommer bli detsamma för dig
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år