• smurf11

    Någon mer som ruvar?

    Hoppas att det finns någon mer som ruvar och vill följas åt!

    Vilken dag ruvar ni på?

    Känner ni något?

    Hur många celler har era/ert ägg?

  • Svar på tråden Någon mer som ruvar?
  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-02 10:52:00 följande:

    Jag har läst till mig att sex ska man inte ha iallafall för infektionsrisken. Eftersom man har stickhål i slidan. Orgasm googla jag också och vissa säger att det är ok och vissa säger att man får muskelsammandragningar som kan stöta bort embryot. Så jag vågar inte något utav det just nu! Även fast jag ibland vill jättemycket hahah


    Mm jag mejlade kliniken men fick till svar att skulle avstå några dagar till om det inte känns bra??? Fast det va inte ens det jag frågade och det känns bra men vill bara veta om gör en risk eller inte... så det gav inte nå bättre svar.

    Jag vill också jätte mycket Hahah :)
  • Tiinuli
    Linsi skrev 2018-02-02 11:33:33 följande:

    Till mig sa läkarna att man inte skulle bada eller ha samlag på en vecka efter äggplocket - enbart pga infektionsrisken.


    Ok så då borde de va lugnt... :)
  • Tiinuli
    Den som väntar skrev 2018-02-02 14:58:57 följande:

    Hej, Jag har ruvat klart för denna gång. Äntligen kom samtalet från läkaren med svaret på hcg provet. Jag är gravid!!! Men dessvärre hade mitt TSH värde (sköldkörteln) skenat av någon anledning och låg på 4,5 så nu är jag så orolig för missfall att jag knappt kan hantera det. Har tidigare fått 2 missfall efter insemination på egna ägg.  Måste fort försöka få hjälp att få ned  mitt TSH värde nu. Jag äter redan levaxin sedan 1 år men tydligt har något hänt de senaste månaderna. Kollade senast i augusti och då var allt OK. Väldigt nervöst detta men så kul att embryot i alla fall fäst!

    För info så satte jag in en 5 dgr blastocyst efter äggdonation i StPetersburg och testade svagt positivt på sticka efter 8 dagar. Vågade inte helt lita på det då... Men det var uppenbarligen korrekt. 

    Håller tummar för all ruvning


    Oo grattis :) va skönt att det är över
  • zuces

    Har glada nyheter! Inget mer blod på hela dagen idag :D kanske var en nidis igår trots allt

  • Tiinuli
    zuces skrev 2018-02-02 20:56:16 följande:

    Har glada nyheter! Inget mer blod på hela dagen idag :D kanske var en nidis igår trots allt


    Oh vilken lättnad :)
  • Linsi
    Tiinuli skrev 2018-02-02 20:12:56 följande:
    Ok så då borde de va lugnt... :)
    Absolut - bara det känns bekvämt såGlad
    Tror att det är viktigt att komma tillbaka till en vardag av närhet, man går ju verkligen in i en bubbla när man ruvar.
  • smurf11

    Är på ruvardag 10 men känner ingenting, bör man inte känna av brösten?

    Vill inte bli besviken denna gång.

    De sa att ägget såg så bra ut, men samtidigt tyckte de att två ägg gjorde det, men bra ett delade sig till 4 celligt.

    Känner ni något?

  • Tiinuli
    smurf11 skrev 2018-02-03 10:34:30 följande:

    Är på ruvardag 10 men känner ingenting, bör man inte känna av brösten?

    Vill inte bli besviken denna gång.

    De sa att ägget såg så bra ut, men samtidigt tyckte de att två ägg gjorde det, men bra ett delade sig till 4 celligt.

    Känner ni något?


    Jag är tyvärr bara på ruvardag 3? Satte in en blasto den 31.1. Så känner inte nått än, undra hur tidigt det är ens möjligt?

    Ja den besvikelsen är inget att leka med :( vårat första ivf lyckades inte och började blöda 4 dagar innan TD så jätte orolig att samma upprepar sig.

    När har du TD? Det är ju väldigt inviduellt om man får några tidiga symptom eller inte när man är gravid.
  • smurf11

    Tråkigt att ni också misslyckats.

    Vårt första försök blev avbrutet 3 av 4 äggblåsor var borta vid äggplock. Äggblåsan som var kvar var tom.

    Sedan nästa var det bara ett ägg som befrukrade sig men delade sig inte.

    Och nu denna gång tror jag att två av tre befruktades men bara ett delade sig till 4 celligt på dag 2.

    Hur många dagars, satte de in för er förra gången.

  • Tiinuli
    smurf11 skrev 2018-02-03 11:21:58 följande:

    Tråkigt att ni också misslyckats.

    Vårt första försök blev avbrutet 3 av 4 äggblåsor var borta vid äggplock. Äggblåsan som var kvar var tom.

    Sedan nästa var det bara ett ägg som befrukrade sig men delade sig inte.

    Och nu denna gång tror jag att två av tre befruktades men bara ett delade sig till 4 celligt på dag 2.

    Hur många dagars, satte de in för er förra gången.


    Ni också?!? Jag fick spontan ägglosning under behandlingen som inte ska kunna hända men hände ändå! Tog menopur 225 i fem dagar plust orgalutran från den femte dagen. Min gyn hade aldrig varit med om det, nu innan denna äggplock va ju skit nojjig om att det skulle hända igen. Men som tur gick det okej denna gång. Båda gånger blastocyst , första gg inget till frysen men denna gång 3 st 5-dagars så det va stor skildnad från första omgång.
Svar på tråden Någon mer som ruvar?