• Jagerika

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • Jagvetdåinte
    Saima17 skrev 2018-03-02 11:46:21 följande:

    Finland :) fick reda på att ja int har genen som gör att ja har lätt att få blodpropp iaf. Men vid graviditet måst ja ändå få behandling för det.

    Samma t er.


    Det var ju trevligt att höra iaf mitt i allt ;) Trevlig helg!
  • Anonym (Längtan92)
    MrsEK skrev 2018-03-02 12:40:28 följande:

    Åh Tack! Detsamma till er!

    Min man säger att jag inte ska tänka på det för mkt, men som kvinna kan man ju inte låta bli, det är ju inte de som har molvärk o indikationer. 

    Vi har redan varit på utredning för att jag var så orilog att det var ngt fel på mina ägg eller hans spermier, men allt såg normalt ut fick vi som svar så det var ju en stor lättnad..


    Känner så igen mig! Min man säger samma sak medan jag inte kan låta bli.

    Åhh vad skönt att höra att allt ser bra ut :) vi har aldrig tidigare försökt någon av oss, så man har ju ingen aning om hur ens kropp är på så sätt, man kan inte riktigt ta något förgivet tycker jag. Hur gamla är ni? :)
  • MrsEK

    Ja, precis så är det! Ingen av oss har heller försökt förut så man vet som sagt inte hur lång tid det kan ta eller hur ens kropp är....
    Jag är 30 och han 45 år, hur gamla är ni?

  • Saima17
    Jagvetdåinte skrev 2018-03-02 12:44:17 följande:

    Det var ju trevligt att höra iaf mitt i allt ;) Trevlig helg!


    Ja men eller hur tack d samma
  • Jagerika
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-03-02 11:19:04 följande:

    Då närmar det sig för dig :D håller tummarna för att du får äl nu i dagarna! Har cb äl test hemma, har inte börjat testa än dock. Kanske ska börja imorgon eftersom apparna visar olika så man inte missar :)




    Nu så! Visste att det va bra att testa ÄL några dagar innan ( ska egentligen ha den på söndag)
  • Anonym (Hanna)

    Hur mycket har ni haft i progesteronvärde?

  • Anonym (Längtan92)
    Jagerika skrev 2018-03-02 16:20:17 följande:

    Nu så! Visste att det va bra att testa ÄL några dagar innan ( ska egentligen ha den på söndag)


    Yaaay! Nu får ni se till att mysa till det ordentligt ;) ska också se till att testa nu så man inte missar äl.
  • Jagerika
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-03-02 21:18:21 följande:

    Yaaay! Nu får ni se till att mysa till det ordentligt ;) ska också se till att testa nu så man inte missar äl.


    Ja Gud vad spännande! Jag är supersugen under ÄL men har också jätteont i vissa ställningar, får ont om han kommer för långt in och är öm. Så egentligen är jag sugen men samtidigt inte för jag vet att det kan göra ont! Men igår va vi försiktiga och blev två omgångar med mannen och idag jobbar han tills ikväll men då blir det ännu mera mys <3
  • Anonym (Längtan92)
    Jagerika skrev 2018-03-03 11:14:25 följande:

    Ja Gud vad spännande! Jag är supersugen under ÄL men har också jätteont i vissa ställningar, får ont om han kommer för långt in och är öm. Så egentligen är jag sugen men samtidigt inte för jag vet att det kan göra ont! Men igår va vi försiktiga och blev två omgångar med mannen och idag jobbar han tills ikväll men då blir det ännu mera mys <3


    Har du fått ont för att ni har kört på mycket eller? Är inte nice när man får ont förstår det samtidigt som du säger, man vill ju köra på när man har äl. Då har du fått vila lite under dagen iaf ;) läste någonstans att för äl testet med cb inte kan ge utslag, vet du något om det?
  • Anonym (Längtan92)
    Jagerika skrev 2018-03-03 11:14:25 följande:

    Ja Gud vad spännande! Jag är supersugen under ÄL men har också jätteont i vissa ställningar, får ont om han kommer för långt in och är öm. Så egentligen är jag sugen men samtidigt inte för jag vet att det kan göra ont! Men igår va vi försiktiga och blev två omgångar med mannen och idag jobbar han tills ikväll men då blir det ännu mera mys <3


    Har du fått ont för att ni har kört på mycket eller? Är inte nice när man får ont förstår det samtidigt som du säger, man vill ju köra på när man har äl. Då har du fått vila lite under dagen iaf ;) läste någonstans att första äl testet med cb inte kan ge utslag, vet du något om det?
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet