• Jagerika

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • Karucellen
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-03-08 18:28:04 följande:

    Då låter det som att det ser riktigt ljust ut för dig :) hoppas det går vägen! Grymt tålamod du har också, tror inte jag hade lyckats hålla mig från test. Själv hade jag positivt äl test i måndags och går bara och väntar på bim nu. Känns så seeegt!


    Tant röd kom ju såklart idag, så fruktansvärt irriterande :(

    Blir så frustrerad över att kroppen luras, nu har jag verkligen inte tänkt så mycket på det denna månaden då jag har börjat min praktik och haft mycket annat att tänka på, ändå så lurar kroppen mig :(
  • Jagerika
    Huruvida skrev 2018-03-09 08:43:46 följande:

    Hänger gärna med här! Har äl nu ihelgen, bim runt 25:e. Första cykeln vi försöker så det lär väl inte gå så snabbt, haha.


    Du är så välkommen! Vi är väldigt aktiva i denna tråden :) det är bara för dig att mysa på extra mycket nu i helgen då :D använder du dig av ÄL-tester? Hade ÄL förra helgen och BIM 19-20, och det är mitt tredje försök med första barnet :)
  • Jagerika
    Huruvida skrev 2018-03-09 08:43:46 följande:

    Hänger gärna med här! Har äl nu ihelgen, bim runt 25:e. Första cykeln vi försöker så det lär väl inte gå så snabbt, haha.


    Du är så välkommen! Vi är väldigt aktiva i denna tråden :) det är bara för dig att mysa på extra mycket nu i helgen då :D använder du dig av ÄL-tester? Hade ÄL förra helgen och BIM 19-20, och det är mitt tredje försök med första barnet :)
  • Huruvida
    Jagerika skrev 2018-03-09 10:27:50 följande:

    Du är så välkommen! Vi är väldigt aktiva i denna tråden :) det är bara för dig att mysa på extra mycket nu i helgen då :D använder du dig av ÄL-tester? Hade ÄL förra helgen och BIM 19-20, och det är mitt tredje försök med första barnet :)


    Tack så mycket :). Japp, äl-tester och natural cycles. Har dock äl väldigt sällan så jag hoppas verkligen det tar sig! Ska mysa järnet ;). Åh så spännande! Hoppas det gått bra för er :D
  • ellie86

    Första månaden vi ska försöka här! :)

    Jag använder sedan tidigare NaturalCycles som jag ställt om till planera-inställningen (pirrigt!) och har köpt hem en drös ÄL-test! Borde vara minst två veckor tills dess, men peppar för fullt! Har inte några nära vänner i samma situation, så hänger gärna här!

  • Huruvida
    ellie86 skrev 2018-03-09 18:20:50 följande:

    Första månaden vi ska försöka här! :)

    Jag använder sedan tidigare NaturalCycles som jag ställt om till planera-inställningen (pirrigt!) och har köpt hem en drös ÄL-test! Borde vara minst två veckor tills dess, men peppar för fullt! Har inte några nära vänner i samma situation, så hänger gärna här!


    Haha ställde också om min natural cycles nyligen, så jäkla pirrig känsla verkligen :). Lycka till!
  • Anonym (Längtan92)
    Karucellen skrev 2018-03-09 10:09:03 följande:

    Tant röd kom ju såklart idag, så fruktansvärt irriterande :(

    Blir så frustrerad över att kroppen luras, nu har jag verkligen inte tänkt så mycket på det denna månaden då jag har börjat min praktik och haft mycket annat att tänka på, ändå så lurar kroppen mig :(


    Åhh fyy, så tråkigt! :( kommer ni köra nästa månad fastän det blir december barn?
  • Anonym (Längtan92)
    Huruvida skrev 2018-03-09 08:43:46 följande:

    Hänger gärna med här! Har äl nu ihelgen, bim runt 25:e. Första cykeln vi försöker så det lär väl inte gå så snabbt, haha.


    Välkommen, hoppas det går vägen för er :) första cykeln vi försöker också, hade äl i måndags.
  • Jagerika

    Idag har jag ÄL+ 9 och 8 dagar kvar till BIM. Kan testa på onsdag som tidigast och igår skulle jag och sambon iväg tidigt, gick och duschade och sen när jag stog där i handduken så såg jag mig själv i spegeln och märkte att mina bröst var annurlunda! Dom såg lite större ut! Tänkte inte så mycket på det så vi åkte iväg. Senare på kvällen när vi kom hem blev vi lite sugna och min sambo skulle känna på mina bröst och då skrek jag till för det gjorde jätteont! Han blev så paff men sen började han tok le och sa att det kanske är en bebis på gång! Jag började då tänka efter och jag är tröttare än vanligt, mitt kiss är annulunda och nu brösten. Jag uppdaterat mer efter jag tagit ett test! :)

  • Ahnonym

    Vilken trevlig tråd, har inte läst igenom alla 30 sidor men skrollat och läst en hel del av era inlägg. Ni verkar vara så fina ochödmjuka allihopa så jag kunde inte låta bli att slänga in ett inlägg jag också. Vi slutade med PPiller runt oktober 2017 och blev gravida ganska snabbt, dock slutade det med missfall i vecka 7+4 i början på januari. Vart så sjukt besviken och ledsen, trodde inte alls att jag skulle reagera som jag gjorde då vi hade pratat mycket om att risken alltid finns för missfall och jag trodde då att det förmodligen inte skulle vara hela världen om det hände, vårt sjukskriven en vecka från jobbet den veckan det hände, inget dramatiskt missfall fysiskt för kroppen men det var verkligen psykiskt påfrestande. Vi började försöka igen direkt månaden efter men än så länge ingen lycka. Vi lyckades pricka in ÄL den 26/8 (äl-tester och natural cycles), fick en liten blödning i flytningarna 27/8 som höll i sig i tre dagar. Fick precis likadant när jag blev gravid förra gången så såg det som ett bra tecken. Däremot så fick jag mer blödningar den 5/3 som höll i sig fram till i fredags, sen uppehåll igår men idag har det börjat igen. Är blod i flytningarna, inga klumpar, ingen doft, det droppar inte när jag sitter på toa som när jag har mens, kommer med flytningarna i trosskyddet men inga mängder. Vet inte vad jag ska tro, har inte tagit något graviditetstest ännu, vill vänta ut detta och se om mensen kommer eller inte. Vid missfallet i januari så hade jag likande blödningar i flytningarna från 24/12 fram till själva missfallet så jag är ju orolig att de händer samma nu. Håller fortfarande tummarna :)

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet