• Jagerika

    Vi som försöker bli gravida med första barnet

    Hej! Det finns så många trådar om detta ämnet men det brukar skena iväg och handla om allt möjligt så därför startar jag en ny.

    Jag och min sambo fyller 26 båda i år, och började försöka med första graviditeten i december 2017. Är det nån mer som vill prata av sig om allt man upplever bara genom själva planeringen? Jag tycker detta är superspännande verkligen :D

    Ska ha mens på söndag ( 12/2 ) och vi prickade in ägglossningen :) jag har mensvärk hela tiden, svider lite i magen så det kanske är nått på gång? Mår illa bara på kvällarna men inga ömma bröst än. Hoppas verkligen :)

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet
  • MrsEK
    Jagerika skrev 2018-04-27 20:45:07 följande:
    Gud vad roligt! Jag ser också :D Grattis!!
    Åh herregud, jag blir så himla nervös nu. Måste köpa ett digitalt imorgon, kan inte tro på det sj.
    Önskar oss alla lycka till, så himla frustrerande att försöka månad efter månad utan att lyckas.
  • Anonym (Lillstrumpan)

    Är det normalt att LH går upp och ner under cykeln? ÄL i NC är satt om en vecka :/

  • Jagerika
    MrsEK skrev 2018-04-27 22:13:14 följande:

    Åh herregud, jag blir så himla nervös nu. Måste köpa ett digitalt imorgon, kan inte tro på det sj.

    Önskar oss alla lycka till, så himla frustrerande att försöka månad efter månad utan att lyckas.


    Har du tagit digitalt? Hur har det gått? :)
  • Jagerika

    Hej tjejer! Inte varit inne på ett tag, blev helt deppig när mensen kom sist! Men enligt min app har jag ägglossning i morgon :) har provat ha sex 1 gång varannan dag (nån dag blev det 2 haha) och har dessutom kommit på att jag har räknat fel på månaderna, trodde detta blev 6:e försöket men det är bara 5:e! Min brors tjej blev gravid på 5:e försöket så hoppas verkligen det blir samma för mig ;) BIM 19 maj isåfall, väldigt långt bort! Vill verkligen ha en januari bebis <3

  • Lunalove
    Jagerika skrev 2018-05-02 07:49:23 följande:

    Hej tjejer! Inte varit inne på ett tag, blev helt deppig när mensen kom sist! Men enligt min app har jag ägglossning i morgon :) har provat ha sex 1 gång varannan dag (nån dag blev det 2 haha) och har dessutom kommit på att jag har räknat fel på månaderna, trodde detta blev 6:e försöket men det är bara 5:e! Min brors tjej blev gravid på 5:e försöket så hoppas verkligen det blir samma för mig ;) BIM 19 maj isåfall, väldigt långt bort! Vill verkligen ha en januari bebis <3


    Tar bort min anonymtext nu: Lillstrumpan

    Tror att det är bra att komma ifrån allt detta lite också, det kan ju påverka sägs det. Har också hållit mig undan lite, fick en kemisk graviditet förra omgången.. Vilket fick mig att känna mig ledsen att det inte blev nått, men glad att se att det funkar. Har blivit remitterad till gyn för förundersökning eftersom vi testat i över ett år.

    Vi får hålla sams denna gången! Har också BIM den 19/5 :D
    BIM 19/5
  • Lunalove

    Redan fått kallelse till påbörja av utredning på infertilitetsmottagningen.. 30e maj! Så om det inte tar sig denna gången så får vi i allafall hjälp sen, känns dunder :D


    BIM 19/5
  • SofiaS95

    [quote=78668486][quote-nick]MrsEK skrev 2018-04-27 17:15:51 följande:[/quote-nick][/quote]

    Hur går det? Har du fått ett tydligare plus? :) Vi är inne på försök 8 och hoppet börjar överge mig... Tycker alla plussar på försök 1-4 eller så går det över ett år.

  • Jagerika
    Lunalove skrev 2018-05-02 09:00:40 följande:

    Tar bort min anonymtext nu: Lillstrumpan

    Tror att det är bra att komma ifrån allt detta lite också, det kan ju påverka sägs det. Har också hållit mig undan lite, fick en kemisk graviditet förra omgången.. Vilket fick mig att känna mig ledsen att det inte blev nått, men glad att se att det funkar. Har blivit remitterad till gyn för förundersökning eftersom vi testat i över ett år.

    Vi får hålla sams denna gången! Har också BIM den 19/5 :D


    En kemisk graviditet? Är det typ ybertidigt missfall? Typ att ägget bara blir befruktat? Spelar ingen roll hur man får missfall och när, det är fortfarande hemskt :/ ja vi får följas åt! Jag fick positivt ÄL test i förrgår och appen sa att ÄL var igår så det stämmer nog bra! Räknar att jag är ÄL+2 idag från det positiva testet så BIM borde bli 19:e :)

    hoppas dom kan hjälpa er! Är så frustrerande att aldrig bli gravid!!

    Mim sambo har börjat bli lite nojig över att hans spermier är dåliga då han har varit en riktig partyprisse och player förut! Han har inte haft några könssjukdomar vad han vet och det har inte jag heller. Men jag tänker mest att alkoholen kanske har ställt till det mycket så vi funderar på att ta ett hemmaprov på hans spermier!
  • Plus

    Denna eviga väntan som har börjat nu.. jag fick positivt på ägglossningstest i tisdags och onsdags (2/5 o 3/5). Vi mös i tisdags, onsdags och igår torsdag så nu måste det ändå bli något tycker jag. De andra månaderna har jag antagligen missat ägglossning. Men nu har vi verkligen kört på.

    Jag tror jag har bim den 15/5 eller 16/5. Men det är såååå långt till dess. Jag bara önskar att det kunde gå snabbare allt detta :/ jag vill ha en liten bebis nu ju.

  • Lunalove
    Jagerika skrev 2018-05-04 07:37:17 följande:

    En kemisk graviditet? Är det typ ybertidigt missfall? Typ att ägget bara blir befruktat? Spelar ingen roll hur man får missfall och när, det är fortfarande hemskt :/ ja vi får följas åt! Jag fick positivt ÄL test i förrgår och appen sa att ÄL var igår så det stämmer nog bra! Räknar att jag är ÄL+2 idag från det positiva testet så BIM borde bli 19:e :)

    hoppas dom kan hjälpa er! Är så frustrerande att aldrig bli gravid!!

    Mim sambo har börjat bli lite nojig över att hans spermier är dåliga då han har varit en riktig partyprisse och player förut! Han har inte haft några könssjukdomar vad han vet och det har inte jag heller. Men jag tänker mest att alkoholen kanske har ställt till det mycket så vi funderar på att ta ett hemmaprov på hans spermier!


    Ja kemisk är typ så, det blir befruktat fäster och släpper direkt typ. Så fick positivt test som blev svagare och svagare varje dag. Var sjukt påfrestande och är rädd att det kan ha fuckat upp för mig.. Har fortfarande inte fått positivt ÄL test så mitt lär bli fördröjt. Men känns bra att få hjälp iallafall :)

    Om han är så nojjig och ni har pengarna till det, ta ett sådant som mäter mängd och hur de simmar. Tänk bara på att han inte får ha ut lösning på typ 42h så gör det när ni inte försöker ;)
    BIM 19/5
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida med första barnet