• Anonym (snygga män)

    Varför bryr män sig så lite om kläder och utseende generellt?

    Speciellt när det är så viktigt för oss kvinnor som ni så gärna vill ha?

    Det är riktigt deprimerande  speciellt om man söker lite mognare killar. Kläder gör mannen;)

  • Svar på tråden Varför bryr män sig så lite om kläder och utseende generellt?
  • Anonym (Jkl)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-03-04 21:48:49 följande:

    Enstaka personliga kriterier är inte intressant.


    Det var illustrerande exempel ur variationen av kriterier där den gemensamma nämnaren är det intressanta: Kläderna. Förstod du inte det? Eller är det tungt att acceptera att män blir för något sådant? Dessutom bortom deras kontroll.
  • New  Dawn
    Youtoo74 skrev 2018-03-04 21:12:17 följande:

    Det fanns damtidningar i skönhetssalongen jag brukade jobba extra i men det var inte det som fångade min uppmärksamhet utan vad kunderna pratade om när de satt i väntrummet :)

    Du är kanske inte representant för alla kvinnor?

    Det är ingen tillfällighet att kvinnor står för ca 70% av all shopping. Män fokuserar på PMS och behöver inte lägga lika mycket pengar och energi på kläder och utseende.Hur jämställda vi än tror oss vara så följer betydelsen av PMS ålderskurvan ganska väl.


    Skumt att lyssna på vad pratar om i väntrummet...

    De flesta kvinnor besöker aldrig skönhetssalonger så du ska nog inte dra så stora växlar av det

    Män klipper för övrigt tom oftare än kvinnor. Bara för att de är så utseendefixerade. Det naturliga är ju att låta håret växa. Då behöver man inte klippa sig så ofta.

    Ja kvinnor shoppar mer. Utbudet för mäns kläder är mindre och modet ändras inte så ofta, så kostymen håller i många år. Byxor och skjortor ändras inte så mycket heller.

    Kvinnor har inte lika mycket intresse för mäns kroppar som män har för kvinnors. Se bara underkläder. Det finns en uppsjö av kvinnliga underkläder... Är det också för andra kvinnor detta finns?!?

    Eftersom män har ett helt annat intresse för kvinnors kroppar är det naturligt att vi påverkas av detta och det lär inte ändra sig. Se bara på porr. Är det mannens eller kvinnans kropp som är i fokus rent visuellt?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Jkl)
    Anonym (Jkl) skrev 2018-03-04 22:51:52 följande:

    Det var illustrerande exempel ur variationen av kriterier där den gemensamma nämnaren är det intressanta: Kläderna. Förstod du inte det? Eller är det tungt att acceptera att män blir för något sådant? Dessutom bortom deras kontroll.


    *att män blir ratade för något sådant*
  • villbusa

    Om en kvinna väljer bort mig på grund av min klädsel ser jag det som en välgärning då en så ytlig kvinna för mig är totalt ointressant.

    I övrigt tycker jag det är vansinnigt mycket svepande generaliseringar o antagande om människor beroende på könstillhörighet. Jag är ingen förespråkare av mjukisar o foppatofflor men att klä sig till social status? Som att köpa BMW eller Mercedes för att locka kvinnor när en rav4 passar bättre i livet.

    Att kvinnor shoppar mer i både tid o pengar? Visserligen fixar jag jeans o kavaj på en halvtimme men lägger massor av tid o ekonomiska resurser på skor o kläder för idrott friluftsliv o båtliv. Långt mer än kvinnor jag känner gör på sitt shoppande....

    Att fjanta runt som en dandy för att behaga kvinnor som någon förespråkade i trådens inledning lockar mig inte det minsta. Jag klär mig precis som en del kvinnor hävdar för mig själv. Jag ska känna mig bekväm avslappnad fräsch o redo för äventyr i min klädsel. Passar inte det damerna så är det upp till dem ......

  • Anonym (Ovädersmannen)
    New Dawn skrev 2018-03-04 22:53:21 följande:
    Män klipper för övrigt tom oftare än kvinnor. Bara för att de är så utseendefixerade. 
    Det skulle jag nog säga är den minst troliga orsaken till varför män har kort hår och kvinnor långt.
  • Youtoo75

    "Skumt att lyssna på vad pratar om i väntrummet... "

    Står du bakom receptionsdisken när 2-3 kvinnor avhandlar ämnet alldeles bredvid är det svårt att inte höra vad som sägs. 

    "De flesta kvinnor besöker aldrig skönhetssalonger så du ska nog inte dra så stora växlar av det"
    "Män klipper för övrigt tom oftare än kvinnor. Bara för att de är så utseendefixerade. Det naturliga är ju att låta håret växa. Då behöver man inte klippa sig så ofta."


    Jag klipper mig var 6 vecka för 200:- och det gör de flesta män jag avhandlat ämnet med. 

    "Ja kvinnor shoppar mer. Utbudet för mäns kläder är mindre och modet ändras inte så ofta, så kostymen håller i många år. Byxor och skjortor ändras inte så mycket heller."

    Kvinnor har inte lika mycket intresse för mäns kroppar som män har för kvinnors. Se bara underkläder. Det finns en uppsjö av kvinnliga underkläder... Är det också för andra kvinnor detta finns?!? 

    Hur många gånger har man inte läst/hört att kvinnan vill känna sig fin/sexig under som en egoboost tänker jag. Inget konstigt med det men jag har svårt att tänka mig att män går runt med sexiga underkläder för motsvarande boost.

    "Eftersom män har ett helt annat intresse för kvinnors kroppar är det naturligt att vi påverkas av detta och det lär inte ändra sig. Se bara på porr. Är det mannens eller kvinnans kropp som är i fokus rent visuellt?"


    Jag skulle påstå att det är en manlig kroppsdel som får lika mycket kameratid ;) Resten av mannen är ointressant ungefär som PMS.

  • Anonym (fräck frilla)
    New Dawn skrev 2018-03-04 22:53:21 följande:
    Skumt att lyssna på vad pratar om i väntrummet...

    De flesta kvinnor besöker aldrig skönhetssalonger så du ska nog inte dra så stora växlar av det

    Män klipper för övrigt tom oftare än kvinnor. Bara för att de är så utseendefixerade. Det naturliga är ju att låta håret växa. Då behöver man inte klippa sig så ofta.

    Ja kvinnor shoppar mer. Utbudet för mäns kläder är mindre och modet ändras inte så ofta, så kostymen håller i många år. Byxor och skjortor ändras inte så mycket heller.

    Kvinnor har inte lika mycket intresse för mäns kroppar som män har för kvinnors. Se bara underkläder. Det finns en uppsjö av kvinnliga underkläder... Är det också för andra kvinnor detta finns?!?

    Eftersom män har ett helt annat intresse för kvinnors kroppar är det naturligt att vi påverkas av detta och det lär inte ändra sig. Se bara på porr. Är det mannens eller kvinnans kropp som är i fokus rent visuellt?

    "Män klipper för övrigt tom oftare än kvinnor. Bara för att de är så utseendefixerade. "


    Alla män är inte som Anton...

  • villbusa

    Vad är det som är naturligt med att låta håret växa? Det är ju bara opraktiskt och ivägen när det blir långt. Tar dessutom massor av tid att hålla fräscht. Själv har jag inte besökt en frisör på över 20 år. Istället kör jag trimmern över skallen mer eller mindre regelbundet. Detta av rent praktiska egoistiska själ. Totalt ointresserad av att hålla på o lägga tid på att torka o fixa hår efter varje träningspass dusch före/efter jobb etc.

    Vidhåller att det är ganska tråkigt med alla svepande generaliseringar... män si kvinnor så blablabla... Vi är alla individer med olika agenda o gör våra val utifrån egna intressen...

  • New  Dawn
    Anonym (Ovädersmannen) skrev 2018-03-04 23:49:37 följande:

    Det skulle jag nog säga är den minst troliga orsaken till varför män har kort hår och kvinnor långt.


    Anonym (fräck frilla) skrev 2018-03-05 06:58:02 följande:

    "Män klipper för övrigt tom oftare än kvinnor. Bara för att de är så utseendefixerade. "

    Alla män är inte som Anton...


    Ni fattar ju inte.

    Detta skrev jag för att provocera, driva med er så klart!

    För det är ju så det låter när vi kvinnor rättar oss efter normer och vill se kvinnliga och fina ut.

    Det är klart att män gör det gör att se fina, manliga ut, men det är helt naturligt.

    PS Anton klipper sig inte oftare än andra. Dessutom är det jag som klipper honom och det är ofta jag som tar initiativet när jag tycker det börjar bli långt. DS
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anton Chigurh
    Anonym (fräck frilla) skrev 2018-03-05 06:58:02 följande:

    Alla män är inte som Anton...


    Nä, det är förstås sant, men det stora flertalet män vill så förtvivlat gärna vara det...
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Varför bryr män sig så lite om kläder och utseende generellt?