• Anonym (snygga män)

    Varför bryr män sig så lite om kläder och utseende generellt?

    Speciellt när det är så viktigt för oss kvinnor som ni så gärna vill ha?

    Det är riktigt deprimerande  speciellt om man söker lite mognare killar. Kläder gör mannen;)

  • Svar på tråden Varför bryr män sig så lite om kläder och utseende generellt?
  • Anonym (Ovädersmannen)
    New Dawn skrev 2018-03-05 09:11:08 följande:
    Anonym (fräck frilla) skrev 2018-03-05 06:58:02 följande:

    "Män klipper för övrigt tom oftare än kvinnor. Bara för att de är så utseendefixerade. "

    Alla män är inte som Anton...


    Ni fattar ju inte.

    Detta skrev jag för att provocera, driva med er så klart!

    För det är ju så det låter när vi kvinnor rättar oss efter normer och vill se kvinnliga och fina ut.

    Det är klart att män gör det gör att se fina, manliga ut, men det är helt naturligt.

    PS Anton klipper sig inte oftare än andra. Dessutom är det jag som klipper honom och det är ofta jag som tar initiativet när jag tycker det börjar bli långt. DS
    Aha... jag tänkte fråga det först om du var ironisk där... Svårt att veta det när man inte hör eller ser personen säga det.
  • Anonym (Ovädersmannen)
    New Dawn skrev 2018-03-05 09:11:08 följande:
    Anonym (fräck frilla) skrev 2018-03-05 06:58:02 följande:

    "Män klipper för övrigt tom oftare än kvinnor. Bara för att de är så utseendefixerade. "

    Alla män är inte som Anton...


    För det är ju så det låter när vi kvinnor rättar oss efter normer och vill se kvinnliga och fina ut.
    Var det också ironiskt? 

    Det finns inget som stoppar er att gå och klippa er kort. Det kommer spara er både schampo  och tid.
  • New  Dawn
    Youtoo75 skrev 2018-03-05 06:56:24 följande:

    "Skumt att lyssna på vad pratar om i väntrummet... "

    Står du bakom receptionsdisken när 2-3 kvinnor avhandlar ämnet alldeles bredvid är det svårt att inte höra vad som sägs. "De flesta kvinnor besöker aldrig skönhetssalonger så du ska nog inte dra så stora växlar av det""Män klipper för övrigt tom oftare än kvinnor. Bara för att de är så utseendefixerade. Det naturliga är ju att låta håret växa. Då behöver man inte klippa sig så ofta."

    Jag klipper mig var 6 vecka för 200:- och det gör de flesta män jag avhandlat ämnet med. 

    "Ja kvinnor shoppar mer. Utbudet för mäns kläder är mindre och modet ändras inte så ofta, så kostymen håller i många år. Byxor och skjortor ändras inte så mycket heller."

    Kvinnor har inte lika mycket intresse för mäns kroppar som män har för kvinnors. Se bara underkläder. Det finns en uppsjö av kvinnliga underkläder... Är det också för andra kvinnor detta finns?!? 

    Hur många gånger har man inte läst/hört att kvinnan vill känna sig fin/sexig under som en egoboost tänker jag. Inget konstigt med det men jag har svårt att tänka mig att män går runt med sexiga underkläder för motsvarande boost.

    "Eftersom män har ett helt annat intresse för kvinnors kroppar är det naturligt att vi påverkas av detta och det lär inte ändra sig. Se bara på porr. Är det mannens eller kvinnans kropp som är i fokus rent visuellt?"

    Jag skulle påstå att det är en manlig kroppsdel som får lika mycket kameratid ;) Resten av mannen är ointressant ungefär som PMS.


    Så ditt tjuvlyssnande bakom disken på en skönhetssalong säger mer än alla kvinnor jag mött och pratat med genom över 40 år. Allt utifrån en skönhetssalong.... Jag säger så det....

    Jag klipper mig två gånger om året för 400, så du lägger ner betydligt mer pengar på håret än mig Det är knappast kvinnors fel att priserna för damklippning är högre.

    Vakna och öppna ögonen. Hela samhället präglas av det visuella intresset för kvinnokroppen. Kvinnors kroppar är mer upphöjda och fotade . Fittor visas minst lika mycket i porr resten av mannen visas väldigt lite, som du säger.

    Nej det FINNS knappt underkläder för män. Vi kvinnor gillar inte ens detta på män, (så det är klart att ni inte klär upp er så) men män går däremot ofta igång på kvinnor i vackra/sexiga underkläder och det är klart att vi kan känna oss fina och sexiga i det, när vi märker effekten av det.

    Jag tycker inte det är något fel att vilja förbereda sig för sex med sexiga underkläder ibland. Det händer inte jätteofta för mig, men de flesta män blir extra kåta av det. Jag lägger sällan märke till kalsonger. (kanske jag skulle göra om min karl kanske plötsligt hade jättefula, urtvättade och hängiga kalsonger) Ni män är en del av detta.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    villbusa skrev 2018-03-05 07:47:34 följande:

    Vad är det som är naturligt med att låta håret växa? Det är ju bara opraktiskt och ivägen när det blir långt. Tar dessutom massor av tid att hålla fräscht. Själv har jag inte besökt en frisör på över 20 år. Istället kör jag trimmern över skallen mer eller mindre regelbundet. Detta av rent praktiska egoistiska själ. Totalt ointresserad av att hålla på o lägga tid på att torka o fixa hår efter varje träningspass dusch före/efter jobb etc.

    Vidhåller att det är ganska tråkigt med alla svepande generaliseringar... män si kvinnor så blablabla... Vi är alla individer med olika agenda o gör våra val utifrån egna intressen...


    Men det måste ju vara mycket jobb att hålla håret rakat. Varför inte låta det växa ut 1-2 cm emellan. Det gör ingen skillnad på jobbet med håret och det torkar fort. Det är ju bara låta det vara som det. Dessutom skyddar ju mot sol och kyla. Var lite praktisk! (obs, detta är inte min åsikt utan jag härmar somliga män, som tänker lite kort och är snabba att döma kvinnor )

    Tycker du att kvinnor ockdå borde börja raka håret, som du gör?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Ovädersmannen) skrev 2018-03-05 10:01:16 följande:

    Aha... jag tänkte fråga det först om du var ironisk där... Svårt att veta det när man inte hör eller ser personen säga det.


    Jag förstår.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Ovädersmannen) skrev 2018-03-05 10:06:02 följande:

    Var det också ironiskt? 

    Det finns inget som stoppar er att gå och klippa er kort. Det kommer spara er både schampo  och tid.


    Nej, självklart kan jag klippa mig i kort eller raka av allt hår.

    Jag har långt lockigt hår för jag känner mig fin och kvinnlig i det. Min karl gillar det dessutom.

    Jag betalar gärna priset för schampo och balsam för att behålla det fint.

    Jag tycker dessutom det är smidigt att kunna sätta upp allt i tofs eller knut.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Ovädersmannen)
    New Dawn skrev 2018-03-05 10:23:58 följande:
    Nej, självklart kan jag klippa mig i kort eller raka av allt hår.

    Jag har långt lockigt hår för jag känner mig fin och kvinnlig i det. Min karl gillar det dessutom.

    Jag betalar gärna priset för schampo och balsam för att behålla det fint.

    Jag tycker dessutom det är smidigt att kunna sätta upp allt i tofs eller knut.
    Det låter toppen! 
  • New  Dawn
    villbusa skrev 2018-03-04 23:41:41 följande:

    Om en kvinna väljer bort mig på grund av min klädsel ser jag det som en välgärning då en så ytlig kvinna för mig är totalt ointressant.

    I övrigt tycker jag det är vansinnigt mycket svepande generaliseringar o antagande om människor beroende på könstillhörighet. Jag är ingen förespråkare av mjukisar o foppatofflor men att klä sig till social status? Som att köpa BMW eller Mercedes för att locka kvinnor när en rav4 passar bättre i livet.

    Att kvinnor shoppar mer i både tid o pengar? Visserligen fixar jag jeans o kavaj på en halvtimme men lägger massor av tid o ekonomiska resurser på skor o kläder för idrott friluftsliv o båtliv. Långt mer än kvinnor jag känner gör på sitt shoppande....

    Att fjanta runt som en dandy för att behaga kvinnor som någon förespråkade i trådens inledning lockar mig inte det minsta. Jag klär mig precis som en del kvinnor hävdar för mig själv. Jag ska känna mig bekväm avslappnad fräsch o redo för äventyr i min klädsel. Passar inte det damerna så är det upp till dem ......


    Kan du med handen på hjärtat säga att det endast är bekvämlighet som styr, och inte hur snyggt plagget är eller sitter på dig.

    Jag har svårt att tro det. Finns det kvinnor på dina äventyr, som delar ditt intresse, gissar jag att du genom dina kläder vill ge dem ett intryck som de gillar.

    Jag har handlat mycket friluftskläder och vet att design och utseende på plaggen finns mycket i den branschen också. Väldigt dyrt dock.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • villbusa

    Du drar mycket slutsatser som du inte har täckning för. Var står det att jag rakar skallen? Jag kör trimmer o låter det växa mer eller mindre beroende på lust årstid aktiviteter etc.

    Varje människa gör det de trivs bäst med....är mina förhoppningar. Har kvinnor lust att hålla håret kort eller skallen rakad så stör det inte mig det minsta...träffat en del riktigt läckra kvinnor med väldigt lite hår.... hårlängden är inte avgörande för mig..


    New Dawn skrev 2018-03-05 10:18:45 följande:

    Men det måste ju vara mycket jobb att hålla håret rakat. Varför inte låta det växa ut 1-2 cm emellan. Det gör ingen skillnad på jobbet med håret och det torkar fort. Det är ju bara låta det vara som det. Dessutom skyddar ju mot sol och kyla. Var lite praktisk! (obs, detta är inte min åsikt utan jag härmar somliga män, som tänker lite kort och är snabba att döma kvinnor )

    Tycker du att kvinnor ockdå borde börja raka håret, som du gör?


  • Anonym (Va?)
    Anonym (snygga män) skrev 2018-02-18 13:10:03 följande:

    Speciellt när det är så viktigt för oss kvinnor som ni så gärna vill ha?

    Det är riktigt deprimerande  speciellt om man söker lite mognare killar. Kläder gör mannen;)


    Så som ni så gärna vill ha?
    Vet inte vilka ytliga snubbar du träffat men jag bryr mig inte ett skit vad min tjej har på sig, faktum är att jag aktivt undviker ytliga människor som tror att kläderna gör personen.  
Svar på tråden Varför bryr män sig så lite om kläder och utseende generellt?