• Anonym (kaffetivrångstrupen)

    Bli inte kär i nån yngre kvinna

    Gör inte mitt misstag. Känner ni minsta dragning till en yngre kvinna, inse att det är fel. Ta en kalldusch, glöm henne. Om du tror att du är förälskad i henne? Glöm det. Du är bara kåt.

    Så här ser attityden ut när en äldre man gillar en yngre kvinna.
    - män är potentiella våldtäktsmän
    - män är födda med ett visst kön, och kan bara tänka med det
    - män kan inte känna kärlek
    - män dreglar när de ser unga kvinnor
    - just ja, glöm inte, de är pedofiler också

    Summan av allt det: män vill bara en sak.

  • Svar på tråden Bli inte kär i nån yngre kvinna
  • Fiona M
    Anonym (kaffetivrångstrupen2) skrev 2018-12-09 11:59:03 följande:
    Kan tänka mig att en del tjejer inte skulle våga dejta en mycket äldre, för de är rädda vad andra ska tycka och tänka.
    Nu är det väl inte så i mitt fall, hon tyckte nog jag är för gammal, plus att hon inte kände så.
    Du skrev ju ovan att du trodde att den största anledningen var vad folk tyckte.
  • Fiona M
    Anonym (kaffetivrångstrupen2) skrev 2018-12-09 09:47:57 följande:

    De kvinnor det har blivit nåt med, hittills i alla fall, var alla äldre än mig.
    Så det kanske är så, att det är äldre kvinnor som gäller.


    "Blivit ngt med" -menar du sex eller relationer?
    Menar du relationer så hoppas jag du var kär, så då känns det ju konstigt att hänga upp ålder, vare sig det är yngre eller äldre, som ett kriterium.
  • Fiona M

    Jag kommer ihåg att du hade en massa trådar då -och har fortfarande inte kommit över det? -men kommer inte ihåg åldersskillnaden.
    Hur gammal är du och hur gammal är hon?

  • Anonym (kaffetivrångstrupen2)
    Fiona M skrev 2018-12-09 12:08:19 följande:

    Jag kommer ihåg att du hade en massa trådar då -och har fortfarande inte kommit över det? -men kommer inte ihåg åldersskillnaden.
    Hur gammal är du och hur gammal är hon?


    Nej, har inte kommit över det än, jag saknar henne fortfarande.
    Jag hoppas det går över snart. 
    Jag är 46, hon 25.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen2)
    Fiona M skrev 2018-12-09 12:06:19 följande:
    "Blivit ngt med" -menar du sex eller relationer?
    Menar du relationer så hoppas jag du var kär, så då känns det ju konstigt att hänga upp ålder, vare sig det är yngre eller äldre, som ett kriterium.
    Både och.
    Ja, det kanske är dumt att utesluta alla kvinnor bara för de är yngre. Får jag känslor för nån yngre igen, då är det ju bara så.
    Däremot kommer jag vara ännu mer avvaktande och försiktig om det handlar om såhär stor åldersskillnad. Kommer inte första steget igen. Tror detta var en unik engångshändelse också, lär inte hända igen.
  • Anonym (kaffetivrångstrupen2)

    Jag minns första gången vi skulle jobba ihop. Jag såg att hon var nervös, och det var det sötaste jag sett. Det var då jag började känna att jag hade känslor för henne.
    Efter att jag försökt, så var det lite spänt när vi sågs igen. Vi jobbade ihop och jag märkte hon var nervös igen. 
    Jag var som vanligt, ville hon skulle känna att jag var samma kille hon jobbat med under så lång tid, och hon slappnade av sen.
    Jag är glad att jag fick träffa henne, hon gjorde mig glad och det kändes bra att vara förälskad. 
    Samtidigt så hade jag gärna sluppit allt grubblande. Om det var rätt att försöka med en så mycket yngre, och hur det kändes att få bekräftat att hon inte kände samma.
    Om nån frågat mig för ett par år sen om jag skulle kunna bli kär i en 20 år yngre tjej, "haha, aldrig".

  • Anonym (Hmmmm....)
    Anonym (kaffetivrångstrupen2) skrev 2018-12-09 11:59:03 följande:
    Kan tänka mig att en del tjejer inte skulle våga dejta en mycket äldre, för de är rädda vad andra ska tycka och tänka.
    Nu är det väl inte så i mitt fall, hon tyckte nog jag är för gammal, plus att hon inte kände så.
    Nja. Du vet alla kvinnor har varit i 20-årsåldern och vi vet att kvinnor i den åldern får väldigt mycket ouppskattad uppmärksamhet av äldre män. Vi vet att det är ytterst få kvinnor i 20-årsåldern som är intresserade av män som är 20 år äldre.

    Det finns kvinnor på 25 som kan bli intresserade av män som är 21 år äldre, men de är väldigt väldigt få!
  • Anonym (kaffetivrångstrupen2)
    Anonym (Hmmmm....) skrev 2018-12-10 10:25:55 följande:
    Nja. Du vet alla kvinnor har varit i 20-årsåldern och vi vet att kvinnor i den åldern får väldigt mycket ouppskattad uppmärksamhet av äldre män. Vi vet att det är ytterst få kvinnor i 20-årsåldern som är intresserade av män som är 20 år äldre.

    Det finns kvinnor på 25 som kan bli intresserade av män som är 21 år äldre, men de är väldigt väldigt få!
    Ja, och jag kommer inte ta initiativet, om jag skulle få känslor för en så mycket yngre kvinna igen.
    Jag ångrar inte det här dock. Det kändes rätt för mig. Jag visste att hon var mycket yngre, jag vägde för- och nackdelar. Men det kändes som vi connectade, jag tyckte om henne så mycket, såg henne som den tjejen hon är. I min ålder vet man hur svårt det är att hitta nån det känns såhär med, och då vill man i alla fall chansa. 
    Nu kände hon inte samma, och det var jag beredd på.
    Jag saknar henne, men vet att det kommer gå över med tiden.
  • Anonym (Hmmmm....)
    Anonym (kaffetivrångstrupen2) skrev 2018-12-10 10:45:43 följande:
    Ja, och jag kommer inte ta initiativet, om jag skulle få känslor för en så mycket yngre kvinna igen.
    Jag ångrar inte det här dock. Det kändes rätt för mig. Jag visste att hon var mycket yngre, jag vägde för- och nackdelar. Men det kändes som vi connectade, jag tyckte om henne så mycket, såg henne som den tjejen hon är. I min ålder vet man hur svårt det är att hitta nån det känns såhär med, och då vill man i alla fall chansa. 
    Nu kände hon inte samma, och det var jag beredd på.
    Jag saknar henne, men vet att det kommer gå över med tiden.
    1) Man styr inte vem man blir kär i så du kan inte lova att inte bli det igen

    2) Naturligtvis visste du att hon var mycket yngre! Det syns stor skillnad på en 25-åring och en 45-åring (även om en del kåta män inte verkar tro det)

    3) Du har ältat detta i flera år nu. Släpp det!!!


  • Anonym (kaffetivrångstrupen2)

    Det är inte heller som att jag är inställd på tjejer i 20-års åldern. Hon jag senast var förälskad i (14 år sen), innan den här yngre tjejen, är 12 år äldre.

Svar på tråden Bli inte kär i nån yngre kvinna