pyssel skrev 2018-03-14 17:24:27 följande:
Antyder inte, utan säger helt enkelt att kommentarer är att vänta. Det är i och för sig inte speciellt väluppfostrat att gå fram till vem som helst och säga vad som helst. Å andra sidan, hade mitt eget barn blivit ihop med en person i min egen ålder hade jag varken blivit glad eller tyst.
Man kan ha sina åsikter som förälder, men sålänge det inte finns något negativt eller destruktivt i förhållandet, borde man respektera sitt barns beslut. Jag ville från början inte riktigt att vänskapen skulle övergå till förhållande, men vi blev kära på en nivå jag bara sett hos mina egna föräldrar. Underbar känsla, som blev till ett underbart förhållande och förlovning, resulterade i att vi fått en son tillsammans och tanken är att vi gifter oss i sommar. Jag ser det såklart från ditt perspektiv med, förstår det du känner, men som sagt så måste man respektera sina unga vuxnas väl i livet med. Och handla därefter.
Vad gäller kommentarer, så visst, jag vet att vissa kan ha åsikter och tankar kring det hela. Men att häva ur sig "pedofil" är lika lite ok som att kalla en tjej för "hora".