• Anonym (kaffetivrångstrupen)

Bli inte kär i nån yngre kvinna

Gör inte mitt misstag. Känner ni minsta dragning till en yngre kvinna, inse att det är fel. Ta en kalldusch, glöm henne. Om du tror att du är förälskad i henne? Glöm det. Du är bara kåt.

Så här ser attityden ut när en äldre man gillar en yngre kvinna.
    - män är potentiella våldtäktsmän
    - män är födda med ett visst kön, och kan bara tänka med det
    - män kan inte känna kärlek
    - män dreglar när de ser unga kvinnor
    - just ja, glöm inte, de är pedofiler också

Summan av allt det: män vill bara en sak.

• Svar på tråden Bli inte kär i nån yngre kvinna
  • Pope Joan II
    sorordiavolo skrev 2018-03-14 18:01:05 följande:
    Ursäkta? Sa att det inte varit perfekt. Har haft en bästa vän relation min pappa. Du är däremot fan inte som du ska, hur kan du sitta och säga så till någon du inte känner. Behöver någon hjälp så är det fan du, öppna dina ögon och se världen som den är.

Du vet inget om mig eller min familj sen är han inte min han är VÅR son. Kvinnor är inga jävla offer, stupid. Varför är det ok på andra hållet?
    Det var du som pratade om hur den här mannen räddat ditt liv och hur du om det inte varit för honom inte skulle ha haft något hem, så så väldigt bra kan du väl knappast ha haft det. 

Inget i ditt inlägg citerat här tyder på något annat och mer positivt än den klassiska stereotypin kring ämnet. Språkbruk, ordval, sättet att argumentera ger dessutom vid handen att du är ganska långt från den mognad du påstår dig ha. 

Jag tillhör för övrigt inte de som anser att det är okej i fallen med mycket äldre kvinna och väldigt ung man heller. 
  • fraterdiavolo
    pyssel skrev 2018-03-14 17:24:27 följande:

Antyder inte, utan säger helt enkelt att kommentarer är att vänta. Det är i och för sig inte speciellt väluppfostrat att gå fram till vem som helst och säga vad som helst. Å andra sidan, hade mitt eget barn blivit ihop med en person i min egen ålder hade jag varken blivit glad eller tyst.

Man kan ha sina åsikter som förälder, men sålänge det inte finns något negativt eller destruktivt i förhållandet, borde man respektera sitt barns beslut. Jag ville från början inte riktigt att vänskapen skulle övergå till förhållande, men vi blev kära på en nivå jag bara sett hos mina egna föräldrar. Underbar känsla, som blev till ett underbart förhållande och förlovning, resulterade i att vi fått en son tillsammans och tanken är att vi gifter oss i sommar. Jag ser det såklart från ditt perspektiv med, förstår det du känner, men som sagt så måste man respektera sina unga vuxnas väl i livet med. Och handla därefter.

Vad gäller kommentarer, så visst, jag vet att vissa kan ha åsikter och tankar kring det hela. Men att häva ur sig "pedofil" är lika lite ok som att kalla en tjej för "hora".
    "...Fire Walks With Me..."
  • fraterdiavolo
    Pope Joan II skrev 2018-03-14 18:17:38 följande:

Det var du som pratade om hur den här mannen räddat ditt liv och hur du om det inte varit för honom inte skulle ha haft något hem, så så väldigt bra kan du väl knappast ha haft det. 

Inget i ditt inlägg citerat här tyder på något annat och mer positivt än den klassiska stereotypin kring ämnet. Språkbruk, ordval, sättet att argumentera ger dessutom vid handen att du är ganska långt från den mognad du påstår dig ha. 

Jag tillhör för övrigt inte de som anser att det är okej i fallen med mycket äldre kvinna och väldigt ung man heller. 

Sluta klanka ner på min sambo. Det du skriver, stämmer inte. Det verkar mer som att du är en fördomsfull människa.
  • Pope Joan II
    fraterdiavolo skrev 2018-03-14 18:27:11 följande:
    Sluta klanka ner på min sambo. Det du skriver, stämmer inte. Det verkar mer som att du är en fördomsfull människa.
    Det var din sambo som skrev om hur du räddat hennes liv och gett henne ett hem hon annars inte skulle haft, jag citerade henne bara. Hur har jag klankat på henne? Det är väl ändå din mogna 22-åring som svär och kallar mig för "stupid" och annat i samma stil. 

Varför svarar du för henne förresten? Hon kunde ju tala för sig själv, skrev hon.
  • Pope Joan II
    sorordiavolo skrev 2018-03-14 18:30:52 följande:
    Blev utslängd av mitt ex, valde att inte gå till mina föräldrar som hade mer än gärna hjälpt mig, eftersom du verkar måla upp det värsta. Ingen familj är perfekt, varit mycket annat tråkigt som inte har med mig att göra i vår familj.

Visst okej, men det är skönt att en äldre sitter på familjeliv och bråkar med andra folk och en som är 21, innan du använder ordet mogen igen så bör du slå upp det. Spottar du på mig så spottar jag fan tillbaka.

Du gör inte det va... Fan vad du är bitter.
    Som sagt, du har med samtliga dina inlägg bekräftat och befäst den bild som är norm vad gäller den här sortens relationer. Och jag kan utan vidare föreställa mig att det varit mycket annat tråkigt som inträffat för dig i ditt liv, det är också enligt gängse protokoll. 

Ledsamt på så många sätt och nivåer samtidigt.
  • fraterdiavolo
    Pope Joan II skrev 2018-03-14 18:31:41 följande:

Det var din sambo som skrev om hur du räddat hennes liv och gett henne ett hem hon annars inte skulle haft, jag citerade henne bara. Hur har jag klankat på henne? Det är väl ändå din mogna 22-åring som svär och kallar mig för "stupid" och annat i samma stil. 

Varför svarar du för henne förresten? Hon kunde ju tala för sig själv, skrev hon.

Jag svarade inte för henne, jag skrev för att jag inte håller med om det du säger. Hon är lika less på fördomar om oss, som jag är. Du drar slutsatser som inte stämmer, enligt "gängse protokoll". Klart jag reagerar? Du målar upp en bild som du tycker stämmer, utan att ha annan fakta än irriterande inlägg från min sambo. Och du antyder ju indirekt saker om mig som person, om detta nu skulle vara stereotypen för denna sortens förhållande.
  • pyssel
    fraterdiavolo skrev 2018-03-14 18:22:26 följande:

Man kan ha sina åsikter som förälder, men sålänge det inte finns något negativt eller destruktivt i förhållandet, borde man respektera sitt barns beslut. Jag ville från början inte riktigt att vänskapen skulle övergå till förhållande, men vi blev kära på en nivå jag bara sett hos mina egna föräldrar. Underbar känsla, som blev till ett underbart förhållande och förlovning, resulterade i att vi fått en son tillsammans och tanken är att vi gifter oss i sommar. Jag ser det såklart från ditt perspektiv med, förstår det du känner, men som sagt så måste man respektera sina unga vuxnas väl i livet med. Och handla därefter.

Vad gäller kommentarer, så visst, jag vet att vissa kan ha åsikter och tankar kring det hela. Men att häva ur sig "pedofil" är lika lite ok som att kalla en tjej för "hora".

Har sett för många av dessa påbörjade vänskaper som blir något annat. Tycker bara att ha sådan vänskap med en dåligt mående ungdom är knepigt. Jag har svårt att förstå en vuxen medelålders som inte känner omsorgen och ansvaret för att slå i backen. Jag hade blivit bedrövad om en 40-årig kvinna hade blivit ihop med min son i övre tonåren. Bedrövad och dessutom fullständigt galen på tanten. Att det inte alls är säkert att min åsikt hade gjort någon skillnad är jag medveten om.
    Alla hästar hemma
  • taquine
    fraterdiavolo skrev 2018-03-14 19:03:11 följande:

[quote=78551226][quote-nick]sorordiavolo skrev 2018-03-14 18:54:54 följande:Ska lägga tiden på att laga mat och vara med min underbara blivande man istället. [/quote]

Jag älskar dig, Squeaky...

Jisses...nu åkte nästan skämskudden fram.
    Goodness me
  • TeresB
    Anonym (kaffetivrångstrupen) skrev 2018-03-14 14:29:22 följande:

Det vet jag inte. Hade hoppats på mer, då de vet att jag inte känt såhär på hur länge som helst.

Det var mest kritik, och lite "hon är inte intresserad".

Nu hade de rätt. Men det visste inte jag då, jag var hoppfull och kände nåt. 

Kanske dina kritiska vänner anade hur det skulle sluta och därför inte ville uppmuntra det?

När jag var i 25 års åldern var det ofta män 40+ som stötte på en och nej det var inte intressant. Inte för en relation. Inte för att det inte är ok om man nu skulle bli kär, men jag fann dem sällan attraktiva nog. Mest jobbiga och efterhängsna och när man förklarade läget blev de inte helt sällan förbannade för att jag inte uppskattade allt de hade att erbjuda.

Jag tror nog att i de flesta fall ( finns alltid undantag) så gör man nog bästa att hålla sig hyfsat nära i ålder. Så letar du i spannet 35 och uppåt hamnar du nog rätt.
  • Pope Joan II
    fraterdiavolo skrev 2018-03-14 18:48:49 följande:
    Jag svarade inte för henne, jag skrev för att jag inte håller med om det du säger. Hon är lika less på fördomar om oss, som jag är. Du drar slutsatser som inte stämmer, enligt "gängse protokoll". Klart jag reagerar? Du målar upp en bild som du tycker stämmer, utan att ha annan fakta än irriterande inlägg från min sambo. Och du antyder ju indirekt saker om mig som person, om detta nu skulle vara stereotypen för denna sortens förhållande.
    Irriterande inlägg från din sambo? Jag tycker inte att de är irriterande, så det får stå för dig. Jag tycker att de ganska precis motsvarar vad man har att förvänta sig i situationer som den här. Irriterande är inte den känsla som bäst speglar vad jag anser om det.

Jag antyder vidare inget, jag skriver mycket tydligt vad jag tycker och menar. Tycker du själv baserat på din sambos prestationer här att ni är jämbördiga partners med lika stor mognad och kapacitet? Om så är fallet säger det naturligtvis väldigt mycket om din egen nivå. Om så inte är fallet bekräftar och cementerar det mitt resonemang och de åsikter jag redovisat i tråden. 
Svar på tråden Bli inte kär i nån yngre kvinna