• HH2016

    Vi som genomgår vår första IVF våren 2018

    Hej,

    Jag är nygammal här på FL. Var medlem för många år sen, men på grund av en oerhört hätsk och ofta raljant och bitsk stämning gick jag ur. Men, det finns också mycket som är värdefullt- som att dela erfarenheter. 

    Jag hoppas detta blir en tråd där vi kan hålla oss till ämnet, inte hoppa på varandra eller skriva dömande kommentarer  

    Såsom rubriken lyder hoppas jag tråden kan samla oss som genomgår vårt livs första IVF. Oavsett om en gjort äggplock, nyss börjat med hormoner, fått missfall etc så är en varmt välkommen! Att vara anonym är verkligen helt okej!

    Jag skulle vilja "träffa" fler som liksom jag gör detta för första gången. Ni får gärna berätta lite om er själva (ålder och sexualitet är givetvis valfritt);
    - Ålder 
    - Civilstatus och gärna om ni lever samkönat/ensamstående/hetero/annat
    - Vart i processen ni befinner er
    - Vad ni vill ha ut av tråden 

    Jag kan börja!
    - 34,
    - Gift med min fru
    - Dag 7 med Synarel, första UL nästa vecka
    - Erfarenhetsutbyte, pepp, tankar, oro och liknande

    Hoppas på givande och kloka samtal {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018
  • Challe2018
    LillaAw skrev 2018-05-29 17:06:00 följande:

    Det låter ju lovande! :)

    Jag ska försöka hålla mig till att testa på söndag nu. Blir lite deppig varje gång jag ser ett negativt test. Det sitter väl i även fast jag vet att det omöjligt kan vara positivt såhär tidigt. Men söndag är Ruvardag 11 och då borde det visa något tycker man ;) jag har varit gravid förut och då hade jag lågt blodtryck som gjorde mig yr. Extrem trötthet är det jag minns mest dock. Kunde sova middag flera timmar om dagen och sen somna tidigt på kvällen så det är lite de jag väntar på nu..

    kan du inte bifoga en bild på något test? Så man vet hur det kan se ut dag 11. Kram


    Jag har sparat alla så jag kan försöka ladda upp en bild på det från igår;)
  • Challe2018

    [quote=78752161][quote-nick]LillaAw skrev 2018-05-29 17:06:00 följande:[/quote-nick]Det låter ju lovande! :)

    Jag ska försöka hålla mig till att testa på söndag nu. Blir lite deppig varje gång jag ser ett negativt test. Det sitter väl i även fast jag vet att det omöjligt kan vara positivt såhär tidigt. Men söndag är Ruvardag 11 och då borde det visa något tycker man ;) jag har varit gravid förut och då hade jag lågt blodtryck som gjorde mig yr. Extrem trötthet är det jag minns mest dock. Kunde sova middag flera timmar om dagen och sen somna tidigt på kvällen så det är lite de jag väntar på nu..

    kan du inte bifoga en bild på något test? Så man vet hur det kan se ut dag 11. Kram[/

    Vet inte om du ser, svårt att fånga på bild.

  • LillaAw
    Challe2018 skrev 2018-05-29 17:48:57 följande:

    [quote=78752161][quote-nick]LillaAw skrev 2018-05-29 17:06:00 följande:[/quote-nick]Det låter ju lovande! :)

    Jag ska försöka hålla mig till att testa på söndag nu. Blir lite deppig varje gång jag ser ett negativt test. Det sitter väl i även fast jag vet att det omöjligt kan vara positivt såhär tidigt. Men söndag är Ruvardag 11 och då borde det visa något tycker man ;) jag har varit gravid förut och då hade jag lågt blodtryck som gjorde mig yr. Extrem trötthet är det jag minns mest dock. Kunde sova middag flera timmar om dagen och sen somna tidigt på kvällen så det är lite de jag väntar på nu..

    kan du inte bifoga en bild på något test? Så man vet hur det kan se ut dag 11. Kram[/

    Vet inte om du ser, svårt att fånga på bild.


    Jag ser tydligt! Har letat streck i så många månader så jag vet när jag ser ett ;) hoppas hoppas att det fortsätter stiga. Vågar säga grattis!
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Challe2018
    LillaAw skrev 2018-05-29 19:04:34 följande:

    Jag ser tydligt! Har letat streck i så många månader så jag vet när jag ser ett ;) hoppas hoppas att det fortsätter stiga. Vågar säga grattis!


    Tack snälla;) det är extremt svårt att ta in, du förstår säkert, 1000 beskyddarinstinkter hoppar fram och påminner om alla risker och bla bla bla. Jobbigt också det här att jag är så påtagligt svullen. Min bror gifter sig på lördag och jag vet att hela släkten bara går och väntar på att jag ska ?komma ut som gravid?. Jag vill ju oavsett vad inte berätta för alla men det känns som att alla kommer lägga märke till att jag är uppblåst. Känner mig liksom lite äcklad av allt nu, mig själv, min kropp och hela processen. Får skuldkänslor för det men det är verkligen ett virrvarr av märkliga känslor.
  • HH2016
    Challe2018 skrev 2018-05-29 20:13:34 följande:
    Tack snälla;) det är extremt svårt att ta in, du förstår säkert, 1000 beskyddarinstinkter hoppar fram och påminner om alla risker och bla bla bla. Jobbigt också det här att jag är så påtagligt svullen. Min bror gifter sig på lördag och jag vet att hela släkten bara går och väntar på att jag ska ?komma ut som gravid?. Jag vill ju oavsett vad inte berätta för alla men det känns som att alla kommer lägga märke till att jag är uppblåst. Känner mig liksom lite äcklad av allt nu, mig själv, min kropp och hela processen. Får skuldkänslor för det men det är verkligen ett virrvarr av märkliga känslor.
    Förstår, de där dubbla känslorna måste vara svåra. Vet flera som verkligen hatar att vara gravida, och som ändå kämpat för att bli det och sen är världens lyckligaste när de väl får ett fint välskapt barn. Försök att tänka att det är hormoner/känslor och inte att det är ditt eventuella barn du känner så inför.  

    Du kan inte ha lite löst sittande kläder på bröllopet?
  • Långväntanefterdig

    Hoppar in här !

    Hej allihopa!

    Efter utredning som visar på manlig faktor så gör vi nu vår första ivf privat i väntan på 3 gratisförsök på sahlgrenska som jag hoppas vi slipper!!

    Uppstart idag med genomgång av sprutor. Mens inom 2-3 dagar så hinner med ett försök innan sommaren. Jag 26 och sambon 30. Vi hejar på er alla inklusive oss själva och hoppas på tur!


  • LillaAw

    [quote=78752640][quote-nick]Challe2018 skrev 2018-05-29 20:13:34 följande:[/quote-nickar]

    Tack snälla;) det är extremt svårt att ta in, du förstår säkert, 1000 beskyddarinstinkter hoppar fram och påminner om alla risker och bla bla bla. Jobbigt också det här att jag är så påtagligt svullen. Min bror gifter sig på lördag och jag vet att hela släkten bara går och väntar på att jag ska ?komma ut som gravid?. Jag vill ju oavsett vad inte berätta för alla men det känns som att alla kommer lägga märke till att jag är uppblåst. Känner mig liksom lite äcklad av allt nu, mig själv, min kropp och hela processen. Får skuldkänslor för det men det är verkligen ett virrvarr av märkliga känslor.

    [/quote]

    Ja men så är det. Sen känns det som man läser mycket om andra och jämför lite. Jag är också uppsvälld och det är ju efter alla hormoner man proppar i kroppen. Jag tyckte det va obehagligt med stimuleringen då det kändes onaturligt att producera så många ägg när kroppen "normalt" vill producera ett stort ägg i månaden. 16 ägg liksom?! Måste va groteskt för de stackars uppsvällda äggstockarna. Det kändes som jag misshandlade min kropp. Dessutom när den "fungerar" egentligen då det är manlig faktor även fast det självklar inte ligger någon skuld i just det.

    Går det inte nu så får den vila över sommaren vilken nog är bra egentligen.

    Jag går runt i slappa klänningar/tunikor som inte sitter åt och absolut inga jeans. Kan inte ens knäppa dem. Då syns inte magen så mycket iaf :)

    Kram!


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • ivfbebis

    Hej

    Hoppar in här. Är på ruvardag 9.

    4:e försöket (2 försök avbrutna) och 2 försök som gått till ÄP. Vi har bara fått ut 2 ägg varav 1 som klarat sig efter befruktning. Jag har väldigt lågt amh värde. Vi har både kvinnlig och manlig faktor så vi har gjort icsi.

    Jag har gjort långa metoden med synarela, elonva och maxdos på menopur.

    Jag har läst att från ruvardag 8 kan man testa positivt om man har fått ett 3-dagars embryo.

    Lycka till alla!

  • Challe2018

    Hej alla!!

    Vi har plussat;) har som sagt tagit tre olika test varje dag så det känns säkert.

    Det som nu varit svårt i några dagar är att föra upp Lutinus, är det någon annan som upplever det? Var inga problem i början men nu tar det stopp och trycker jag på gör det ont.

  • LillaAw
    Challe2018 skrev 2018-05-31 18:20:08 följande:

    Hej alla!!

    Vi har plussat;) har som sagt tagit tre olika test varje dag så det känns säkert.

    Det som nu varit svårt i några dagar är att föra upp Lutinus, är det någon annan som upplever det? Var inga problem i början men nu tar det stopp och trycker jag på gör det ont.


    Stort grattis!!! :D njut nu. Nu är det er tur! Måste kännas fantastiskt och kanske lite läskigt med på samma gång.

    Jag kände precis samma idag. Fick luta den vidriga pinnen åt olika håll mer bakåt för att den skulle gå in. Ursäkta infon haha. Kanske är att man är svullen jag vet inte. Annars har jag inga andra symtom. Ruvardag 8 idag. Otåligt som tusan!
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018