• Richi3

    Ändra något i det förflutna, vad?

    Om så möjligheten gavs till just dig. Skulle det vara något du hade önskan om att vilja ändra, om du kunde resa tillbaka i tiden, finns tanken om att 'ändra på/förhindra, skapa osv, något? Kanske inte att döda t.ex. Adolf.H. och sånt.. men mer enklare saker i din vardag, något som kanske gick snett. Kanske enklare saker som att få uppleva en händelse igen ur ett annat perspektiv liknande saker typ. Vad skulle det vara i så fall? Motivera dig, berätta gärna!? -Jag vet att jag har såna tankar ibland. Hur är det med dig? Tack.

  • Svar på tråden Ändra något i det förflutna, vad?
  • Richi3
    Anonym (xxxxxxx) skrev 2018-08-01 09:42:43 följande:

    Att jag sluppit bli uppfostrad som pojke, vilket förstört större delen av mitt liv.


    Etnicitets fråga här? Du är flicka då antar jag.
  • Anonym (K)
    Anonym (Lilla My) skrev 2018-07-30 09:14:32 följande:

    Blev våldtagen som 18-åring. Efter det hatade jag män nåt så sanslöst och tog hämnd genom att sparka ensamma killar mellan benen så hårt jag kunde. Jag njöt av att se dem ligga på marken och gråta som bäbisar. Jag slutade aldrig innan de gjorde det. Höll på med det under 2 år innnan jag insåg jag behövde terapeutisk hjälp att hantera mitt hat.

    Idag mår jag illa av att tänka på vad jag gjort och fasar när jag kommer ihåg deras vrål av smärta när jag misshandlade dem. Detta skulle jag vilja ha ogjort om det gick.


    Har terapeuten kommit fram till varför du NJÖT av att misshandla oskyldiga människor?

    De flesta våldtäktsoffer njuter inte av att misshandla andra , så det är ingen förklaring.
  • brallison

    Kanske skulle plugga på engelska i skolan - med mina betyg från skolan och mycket bättre engelska då skulle jag kunna få stipendium på Harvard, vore kul. Dock vet jag inte om mitt liv då skulle vara bättre än det är nuFlört

  • Anonym (K)
    Richi3 skrev 2018-07-30 14:07:00 följande:

    Jösses..

    -En våldtäkt är inget som någon ska behöva ha upplevt.


    Oprovocerad grov misshandel är inget man ska ha behövt uppleva heller.

    Tänk om en våldtäktsman skulle skriva att han brukade våldta ensamma kvinnor som hämnd eftersom en helt annan kvinna sparkade honom mellan benen en gång.
  • Anonym (Osäker)

    Jag önskar att jag skulle aldrig ha börjat alla de förhållanden jag börjat med att vara osäker. Jag önskar att jag hade bara varit singel och njutit av min ungdom. Nu är jag 25 och jag är fortfarande i ett förhållande idag som också har startats med osäkerhet. Därför går jag var dag med ålderskris och osäkerhet kring ifall jag borde avsluta detta förhållande jag nu är i.

  • Anonym (Alternate timelines)
    Anonym (...) skrev 2018-07-30 14:58:50 följande:

    Skulle inte varit otrogen.

    Skulle väntat med barn iaf 5-6 år.


    Jag tänkte till en början på liksom samma sak, "att vänta med barn, det lätt som en bra idé" Drog en funderare och kom till sammanfattningen om att "vänta, skulle innebära att få barn senare, det hade inte blivit dom barnen som, Alla, eller Jag. eller någon annan.. rent av känner vid sig idag. Det råder misstankar kring ifall man tror eller Inte, på ödet så hade det kanske inte blivit med samma tjej heller då omständigheterna kring hur, var och när själva samlaget annars ägde rum i precis exakt just det tillfället innebar att precis ens barn som kom ut egentligen då inte skulle bli dom som dom blev, är du med mig här. -Bara att vänta så lite som vad ett sandkorn som faller till motsvarighet i tid, Plancktid skulle kunna göra så att just den sädesuttömning som man hade vid tillfället blivit en annan och i andra termer pratar vi här om att vänta 5-6 år säger ju så mycket mer, man väljer med andra ord bort *sina barn, fått andra barn, kanske inga barn alls, fått en eller flera missfall etc genom att just vänta. Och att veta sen att dom barnen man hade innan man reste i tiden plötsligt så skulle de ej längre finnas skulle knäcka en tror jag.
    Mer info om Plancktid"
    Jo, det finns en Plancktid. För att förstå varför så är en analogi till hjälp. Om vi har bestämt oss för en viss hastighet så kan avstånd mätas i tid. Förr i världen talade man om en dagsmarsch ? det var så långt en trupp soldater kunde gå på en dag. Idag kan vi säga att ?det är två timmar med bil? mellan två städer. Naturligtvis är detta inget precist sätt att ange avstånd, men om vi verkligen specificerar hastigheten, och håller den, så fungerar det bra. Tack vare Einstein så vet vi att det finns en högsta hastighet, nämligen ljushastigheten, som är cirka 300000 kilometer per sekund. Vi kan då fråga oss: Hur lång tid tar det för ljuset att färdas en Plancklängd? Svaret på denna fråga är just Plancktiden, som är cirka 5,4 x 10(-44) sekunder. Värdet på Plancklängden och Plancktiden kan beräknas utifrån tre fundamentala naturkonstanter: ljushastigheten, Plancks konstant samt gravitationskonstanten.
    Den riktigt intressanta frågan är emellertid vad dessa Planckstorheter betyder. Det rör sig ju om så små avstånd i tid och rum att de är långt bortom alla tänkbara mätningar. Det enda vi kan säga är att vid dessa tider och längder blir kvantmekaniska effekter viktiga för att förstå hur gravitationskraften fungerar. Eftersom vi ännu inte har någon teori som på ett realistiskt sätt förenar kvantmekaniken med gravitationsteorin (som även kallas för Einsteins allmänna relativitetsteori), så sätter Plancktiden och Plancklängden ? åtminstone just nu ? den yttersta gränsen för vad vi kan förstå med fysikens teorier

    .. Så senare utlösning och spermierna då hant och dö, Skulle resultera i = Inte dina barn som du annars skulle få, så skulle du senare fått helt andra unika och annorlunda barn, till längd, utseende och kanske utvecklingsstörningar andra missbildningar m.m. skulle helt plötsligt framkomma kanske pga helt andra omständigheter under graviditetsutveckling stadiet som inte fanns där tidigare. Det var inte fel men mer rätt sist (och det har inte ens hänt) Där finns massor med science fiction filmer med det här temat så som; Tillbaka till framt. The Butterfly Effect, 11/22/63 m.fl.
  • Anonym (N)

    Nej eftersom jag då skulle ha ruckat på The butterfly effect och inte haft allt/alla jag har i mitt liv idag.

    Men annars, visst, önskar att jag aldrig ens blivit ihop med mitt misshandlande ex.

  • Anonym (N)
    Anonym (Äpplet) skrev 2018-07-30 07:21:10 följande:

    Det enda jag skulle ändra är att jag skulle haft mer sex när tillfällena ändå gavs back in the days. Jag var singel och lite för försiktig. (är tjej) Jag undrar fortfarande hur vissa män hade varit i sängen och varför jag inte tog reda på det.

    Det är ändå ett val som inte påverkar framtiden/nutiden.


    Samma här!!!! Jag ångrar min första pojkvän när jag var 18-23 som var så jävla trist och jag var så intresserad av andra som hela tiden flirtade med mig. Jag borde ha legat runt istället.

    Tips till 18-åringar: skit i förhållanden tills ni är 30.
  • Anonym (Elle)

    Jag önskar jag kunde gå tillbaka i tiden och njuta mer, insupa mer och lägga på minnet fler ögonblick med min son, som inte längre finns kvar hos oss. Att säga att jag skulle önska att han fortfarande var i livet är svårt, för få hade jag sannolikt inte haft de barn jag har idag. Men fick jag ha det liv jag lever idag med de barn jag har och ändå ha min son kvar hos mig så skulle jag vilja ändra på det.

    Jag tänker ofta att det är tur att vi inte får välja väg i livet alla gånger. Jag vet inte vad jag hade valt.

  • Anonym (...)
    Anonym (Osäker) skrev 2018-08-01 15:45:57 följande:

    Jag önskar att jag skulle aldrig ha börjat alla de förhållanden jag börjat med att vara osäker. Jag önskar att jag hade bara varit singel och njutit av min ungdom. Nu är jag 25 och jag är fortfarande i ett förhållande idag som också har startats med osäkerhet. Därför går jag var dag med ålderskris och osäkerhet kring ifall jag borde avsluta detta förhållande jag nu är i.


    Du är jätteung och behöver inte ålderskrisa på 10 år till. Gör slut och njut av att vara singel och att du fortfarande är en ungdom.
    Anonym (Alternate timelines) skrev 2018-08-01 16:11:59 följande:
    Jag tänkte till en början på liksom samma sak, "att vänta med barn, det lätt som en bra idé" Drog en funderare och kom till sammanfattningen om att "vänta, skulle innebära att få barn senare, det hade inte blivit dom barnen som, Alla, eller Jag. eller någon annan.. rent av känner vid sig idag. Det råder misstankar kring ifall man tror eller Inte, på ödet så hade det kanske inte blivit med samma tjej heller då omständigheterna kring hur, var och när själva samlaget annars ägde rum i precis exakt just det tillfället innebar att precis ens barn som kom ut egentligen då inte skulle bli dom som dom blev, är du med mig här. -Bara att vänta så lite som vad ett sandkorn som faller till motsvarighet i tid, Plancktid skulle kunna göra så att just den sädesuttömning som man hade vid tillfället blivit en annan och i andra termer pratar vi här om att vänta 5-6 år säger ju så mycket mer, man väljer med andra ord bort *sina barn, fått andra barn, kanske inga barn alls, fått en eller flera missfall etc genom att just vänta. Och att veta sen att dom barnen man hade innan man reste i tiden plötsligt så skulle de ej längre finnas skulle knäcka en tror jag.
    Mer info om Plancktid"
    Jo, det finns en Plancktid. För att förstå varför så är en analogi till hjälp. Om vi har bestämt oss för en viss hastighet så kan avstånd mätas i tid. Förr i världen talade man om en dagsmarsch ? det var så långt en trupp soldater kunde gå på en dag. Idag kan vi säga att ?det är två timmar med bil? mellan två städer. Naturligtvis är detta inget precist sätt att ange avstånd, men om vi verkligen specificerar hastigheten, och håller den, så fungerar det bra. Tack vare Einstein så vet vi att det finns en högsta hastighet, nämligen ljushastigheten, som är cirka 300000 kilometer per sekund. Vi kan då fråga oss: Hur lång tid tar det för ljuset att färdas en Plancklängd? Svaret på denna fråga är just Plancktiden, som är cirka 5,4 x 10(-44) sekunder. Värdet på Plancklängden och Plancktiden kan beräknas utifrån tre fundamentala naturkonstanter: ljushastigheten, Plancks konstant samt gravitationskonstanten.
    Den riktigt intressanta frågan är emellertid vad dessa Planckstorheter betyder. Det rör sig ju om så små avstånd i tid och rum att de är långt bortom alla tänkbara mätningar. Det enda vi kan säga är att vid dessa tider och längder blir kvantmekaniska effekter viktiga för att förstå hur gravitationskraften fungerar. Eftersom vi ännu inte har någon teori som på ett realistiskt sätt förenar kvantmekaniken med gravitationsteorin (som även kallas för Einsteins allmänna relativitetsteori), så sätter Plancktiden och Plancklängden ? åtminstone just nu ? den yttersta gränsen för vad vi kan förstå med fysikens teorier

    .. Så senare utlösning och spermierna då hant och dö, Skulle resultera i = Inte dina barn som du annars skulle få, så skulle du senare fått helt andra unika och annorlunda barn, till längd, utseende och kanske utvecklingsstörningar andra missbildningar m.m. skulle helt plötsligt framkomma kanske pga helt andra omständigheter under graviditetsutveckling stadiet som inte fanns där tidigare. Det var inte fel men mer rätt sist (och det har inte ens hänt) Där finns massor med science fiction filmer med det här temat så som; Tillbaka till framt. The Butterfly Effect, 11/22/63 m.fl.
    Mitt barn har missbildningar och utvecklingsstörning...

    Tror omständigheterna hade varit bättre senare och om det blivit samma hade jag kunnat hantera det bätte som äldre.

    Jag hade ju inte saknat det då men tänker att de nog fått samma själ ändå.
  • Sylvanas Windrunner

    Jag önskar ofta att jag kunde resa tillbaka till lågstadiet eller första ring och börja om helt därifrån, så jag hade nog valt något av det.

  • Richi3
    Anonym (Elle) skrev 2018-08-01 16:30:06 följande:

    Jag önskar jag kunde gå tillbaka i tiden och njuta mer, insupa mer och lägga på minnet fler ögonblick med min son, som inte längre finns kvar hos oss. Att säga att jag skulle önska att han fortfarande var i livet är svårt, för få hade jag sannolikt inte haft de barn jag har idag. Men fick jag ha det liv jag lever idag med de barn jag har och ändå ha min son kvar hos mig så skulle jag vilja ändra på det.

    Jag tänker ofta att det är tur att vi inte får välja väg i livet alla gånger. Jag vet inte vad jag hade valt.


    Gud.. Hemskt det där med sonen, "Elle". Förstår verkligen att du vill ha mer stunder med honom om så möjligheten ge's (hur böjer man gav ge, jaja skit samma du förstår säkert vad jag menar.
    -
    Tack också för ett nytt citat till min samling, indirekta samling som jag inte har än men den här ska jag komma ihåg, verkligen bra.
    ! Det är tur att vi inte får välja väg i livet alla gånger."
  • Richi3
    Sylvanas Windrunner skrev 2018-08-01 17:16:59 följande:

    Jag önskar ofta att jag kunde resa tillbaka till lågstadiet eller första ring och börja om helt därifrån, så jag hade nog valt något av det.


    Just den tiden "lågst. och 1'a ring i gymnasiet" där händer mycket i ens liv, bra utgångspunkt(tid) du valt i så fall där.
Svar på tråden Ändra något i det förflutna, vad?