• Skitpåre81

    Sexuellt obekräftad sambo

    Hejsan vad kan det vara för fel på min kvinna som tycker sex skall vara utan förspel och utan kyssar och smek? Jag har en mycket högre sexualdrift än hon och det accepterar jag men att inte ens ha några sexuella fantasier eller önskan om tex få en mysig stund med oralsex gör mig förvirrad. Jag känner att det inte finns något djup eller känsla/passion vad gäller sex när vi umgås. Hon kan inte få orgasm tillsammans med killar vilket inte är ovanligt men hon vill samtidigt inte prata om sex eller försöka utveckla det lilla som finns. Jag har påpekat att jag har behov av kärlek och sex men det är helt ointressant vilket gör mig ledsen och sårad. Jag älskar henne och berättar dagligen hur vacker och fin hon är. Sex har vi ca 1 gång i veckan men hon vill bara att jag penetrerar henne direkt utan kyssar och smek.

    Älskar henne överallt???? och ser verkligen detta som ett stort ensidigt problem i vårt förhållande. Hon tycker det är jobbigt med mina behov och jag vill inte pressa henne.

    Det känns som jag är otrogen i sinnet då jag oftare och mer regelbundet fantiserar om romantiska möten med andra människor och där skamliga porren har blivit nån form av tröst.

    Är det kanske jag som måste ändra på mig eller tänka annorlunda? vad tror ni? Kan man dämpa sina sexuella behov med nån medicin eller dyl?

    Om jag är en äcklig mansgris så kan ni säga det för det är kanske sanningen dårå.

    Ta hand om er ??

  • Svar på tråden Sexuellt obekräftad sambo
  • Anonym (Omvänt)
    Skitpåre81 skrev 2018-08-14 19:11:22 följande:

    Ja det har hon vad jag vet. Hon påpekade att fantasier har man som ung 20 åring och fantasier skall få vara fantasier. Gjorde ett misstag och berättade att hon inte måste möta mina behov och sa att jag ordnar det på egen hand som dom flesta singlar får göra. Då blev hon sur.

    Om hon bara sa att hon inte gillar samliv så skulle det vara enklare att acceptera och gå vidare.


    Men om hon alltid varit likadan, varför lägger du skulden på henne?

    Du visste ju vad du fick från början?
  • Skitpåre81
    Anonym (Omvänt) skrev 2018-08-14 19:46:43 följande:

    Men om hon alltid varit likadan, varför lägger du skulden på henne?

    Du visste ju vad du fick från början?


    Jag trodde det skulle bli bättre med tiden helt enkelt.
  • Anonym (Omvänt)
    Skitpåre81 skrev 2018-08-14 19:58:18 följande:

    Jag trodde det skulle bli bättre med tiden helt enkelt.


    Du trodde att det skulle bli bättre?

    Och när det inte blev det ger du henne skulden!

    Du visste vad du gav dig in på, antingen accepterar du att din sambo är som hon är, hon har inte lurat dig eller mörkat något. Eller så gör du slut och hittar någon som matchar dig sexuellt.
  • Skitpåre81
    Anonym (Omvänt) skrev 2018-08-14 21:45:14 följande:

    Du trodde att det skulle bli bättre?

    Och när det inte blev det ger du henne skulden!

    Du visste vad du gav dig in på, antingen accepterar du att din sambo är som hon är, hon har inte lurat dig eller mörkat något. Eller så gör du slut och hittar någon som matchar dig sexuellt.


    Njae jag skuldbelägger henne inte precis som jag inte skuldbelägger en alkoholist för hans sjukdom. Jag har bara ett problem och det vill jag finna en lösning på. Jag är inte din typ som ser allt svart eller vitt men tack för din dyrbara tid.
  • Anonym (H)

    Är din sambo en kvinna som har stort behov av kontroll och integritet? Är hon inte bekväm med det nakna?

    Jag får rejäla orgasmer - om jag slappnar av. Att få mig att slappna av fungerar på två sätt. 1) Han dominerar fram det han styr mer än mig men ändå inom ramen av vad jag accepterar 2) Jag får styra allt som jag vill ha det men för att någon av dessa ska gå - måste jag tillåta mig den njutningen och för mig som har stenkontroll jämt är det skrämmande att bara låta kroppen styra mig det kräver mod och självförtroende och att man tycker man är värd den njutningen. Handlar om tillit till en själv likväl som till ens partner. Om allt runt om sexet är i balans, särskilt kommunikationen, att jag kan ventilera mina jobbiga "hinder" jag har i huvudet, då brukar spärrarna släppa.

    Men du kan inte tvinga en kvinna att vilja allt detta hon måste själv vilja ha det.

  • Anonym (Jodå)

    Du skriver mycket om henne men inte nånting om dig själv, vilket får mig att misstänka att det är där det verkliga problemet ligger.

    Den primära orsaken att hon inte vill ligga med dig är nämligen glasklar, din fv är inte attraherad av dig sexuellt, åtminstone inte just nu. Kanske det kommer att ändras om du blir mer attraktiv, kanske inte. 
    Kan också vara så att hon är en sk "alpha widow" som har en historia med lösa förbindelser med väldigt attraktiva män, i så fall är hon inte bra material för ett långvarigt förhållande, i alla fall inte om ett aktivt passionerat sexliv står högt på dagordningen. 

    Är du attraktiv som man för andra kvinnor? Skulle du kunna byta ut din fv inom säg en vecka om du ville?

  • Anonym (H)
    Skitpåre81 skrev 2018-08-14 19:14:48 följande:

    Jag föreslog ögonbindel och silvertejp på skoj för ett tag sedan men det gillade hon verkligen inte. Oralsex vill hon absolut inte ha och när vi skall penetrera så får jag inte ta saliv utan måste gräva fram fukt


    Litar hon på dig?

    Detta kräver total tillit. Annars blir det bara uppsteessande.
  • Anonym (Jodå)
    Skitpåre81 skrev 2018-08-14 18:12:16 följande:

    Hejsan vad kan det vara för fel på min kvinna som tycker sex skall vara utan förspel och utan kyssar och smek? Jag har en mycket högre sexualdrift än hon och det accepterar jag men att inte ens ha några sexuella fantasier eller önskan om tex få en mysig stund med oralsex gör mig förvirrad. Jag känner att det inte finns något djup eller känsla/passion vad gäller sex när vi umgås. Hon kan inte få orgasm tillsammans med killar vilket inte är ovanligt men hon vill samtidigt inte prata om sex eller försöka utveckla det lilla som finns. Jag har påpekat att jag har behov av kärlek och sex men det är helt ointressant vilket gör mig ledsen och sårad. Jag älskar henne och berättar dagligen hur vacker och fin hon är. Sex har vi ca 1 gång i veckan men hon vill bara att jag penetrerar henne direkt utan kyssar och smek.

    Älskar henne överallt???? och ser verkligen detta som ett stort ensidigt problem i vårt förhållande. Hon tycker det är jobbigt med mina behov och jag vill inte pressa henne.

    Det känns som jag är otrogen i sinnet då jag oftare och mer regelbundet fantiserar om romantiska möten med andra människor och där skamliga porren har blivit nån form av tröst.

    Är det kanske jag som måste ändra på mig eller tänka annorlunda? vad tror ni? Kan man dämpa sina sexuella behov med nån medicin eller dyl?

    Om jag är en äcklig mansgris så kan ni säga det för det är kanske sanningen dårå.

    Ta hand om er ??


    Sedan tycker jag inte det låter som du har hög sexualdrift egentligen, för mig låter det mer som att du har ett stort behov av bekräftelse genom sex, vilket är något annat. 
  • Anonym (H)
    Skitpåre81 skrev 2018-08-14 18:30:04 följande:

    Hon vill inte få orgasm tillsammans. Hon kan bara få det på egen hand. .


    Hon litar inte på dig, hon släpper inte in dig och hon vill ha full kontroll över sin kropp. Hon är inte redo att vara sårbar för dig, det är man om man delar intim stund tillsammans och släpper varandra nära inpå.

    Varför tror du hon har svårt att lita på dig?

    Känner hon sig lätt pressad till sex? Om en kvinna känner sig pressad det minsta kan hon enkelt låsa sin kropp och du kommer inte få komma närmare än hon bestämt. Alla dina initiativ kommer distansera er mer och uppfattas som förolämpning.

    Mitt råd är glöm avsugning, fokusera på vad hon behöver för att lossa spärrarna. Om det så är att du bara ligger och vidrör hennes kropp i 3 timmar (ingenting sexuellt bara sensuellt) eller att ni behöver vara närmare på andra sätt. Prata djupare. Göra mer romantiska djupa saker ihop osv.
  • Anonym (H)
    Anonym (H) skrev 2018-08-14 22:24:37 följande:

    Hon litar inte på dig, hon släpper inte in dig och hon vill ha full kontroll över sin kropp. Hon är inte redo att vara sårbar för dig, det är man om man delar intim stund tillsammans och släpper varandra nära inpå.

    Varför tror du hon har svårt att lita på dig?

    Känner hon sig lätt pressad till sex? Om en kvinna känner sig pressad det minsta kan hon enkelt låsa sin kropp och du kommer inte få komma närmare än hon bestämt. Alla dina initiativ kommer distansera er mer och uppfattas som förolämpning.

    Mitt råd är glöm avsugning, fokusera på vad hon behöver för att lossa spärrarna. Om det så är att du bara ligger och vidrör hennes kropp i 3 timmar (ingenting sexuellt bara sensuellt) eller att ni behöver vara närmare på andra sätt. Prata djupare. Göra mer romantiska djupa saker ihop osv.


    (Ni har samlag men ni älskar inte, inga kyssar ingen ögonkontakt ingenting som visar att hon vill ha dig där)
  • Anonym (H)
    Anonym (Jodå) skrev 2018-08-14 22:18:14 följande:

    Sedan tycker jag inte det låter som du har hög sexualdrift egentligen, för mig låter det mer som att du har ett stort behov av bekräftelse genom sex, vilket är något annat. 


    Stor bekräftelse, att få ömhet och kärlek av sin fru vid sex inte bara in ut sprut? Tycker han är logisk och inte alls krävande. Min partner hade slutat försöka för längesen om jag aldrig ville kyssas. Det är en väldigt fin bekräftelse och intim kärlek.
  • Anonym (Bind)
    Brbsladderben skrev 2018-08-14 19:13:00 följande:

    Fast alltså.. vad hjälper det att göra så om hon inte KAN få orgasm av honom?

    Personligen så hade jag bara blivit irriterad.

    Har nämligen lite samma problem.

    Mycket beror på mentala spärrar tror jag- men också för att det läggs för lite fokus på mig, förspel. Den mentala upphetsningen.

    Då går det liksom inte.

    Sen blir man stressad över att man inte kan komma , och så är vi tillbaka på ruta ett.

    Så till ts- lägger du mycket fokus på enbart din njutning när ni väl har sex?

    Och framförallt.. vet du vad du håller på med ?där nere? på henne? Många gånger kan det nog också handla pm att det mest bara fumlas runt med fingrar och tungan och det är inte alls skönt.


    Jag talar av egen erfarenhet!

    Kunde inte komma ens av mig själv på säkert 5år tills nu i vintras. Det var då min man köpte en vibrator sen överlät jag mig i hans händer. Nu går det som tåget. Men det kräver tålamod o rätt teknik.

    Förr stördes jag av allt. Minsta ljud, ljus eller fel rörelse gjorde att jag började om på noll. Snacka om att vi båda var utmattade och frustrerade att det var så svårt. Men när den mentala spärren släpper och man ger sig hän och har en man som tänder en och man själv tänder på, då är det bara att njuta!

    Nu får jag orgasm nästan bara av att gnida mig mot honom.

    Så visst har du rätt. Det krävs att man kommer förbi den mentala spärren och att killen vet vad han gör.
  • Mimosa86

    Men smeker hon inte sig själv när ni har sex? Det är ju apsvårt att få orgasm annars.

    Ni måste börja där, att hon stimulerar sig själv under sexet och då kan sexet inte bestå av trekant, fyrkant, silvertejp och ögonbindel utan ni får börja om med hederliga missionären eller skeden. Och bygga upp tilliten. Och därefter avancera sakta men säker... kanske inte till trekant (kan ju inte vara ett vanligt inslagna i en parrelation).

    Är hon bekväm att vara naken med dig, att ha sex med lampan tänd?

  • Mimosa86

    Men smeker hon inte sig själv när ni har sex? Det är ju apsvårt att få orgasm annars.

    Ni måste börja där, att hon stimulerar sig själv under sexet och då kan sexet inte bestå av trekant, fyrkant, silvertejp och ögonbindel utan ni får börja om med hederliga missionären eller skeden. Och bygga upp tilliten. Och därefter avancera sakta men säker... kanske inte till trekant (kan ju inte vara ett vanligt inslagna i en parrelation).

    Är hon bekväm att vara naken med dig, att ha sex med lampan tänd?

  • Anonym (Bind)
    Mimosa86 skrev 2018-08-15 18:52:05 följande:

    Men smeker hon inte sig själv när ni har sex? Det är ju apsvårt att få orgasm annars.

    Ni måste börja där, att hon stimulerar sig själv under sexet och då kan sexet inte bestå av trekant, fyrkant, silvertejp och ögonbindel utan ni får börja om med hederliga missionären eller skeden. Och bygga upp tilliten. Och därefter avancera sakta men säker... kanske inte till trekant (kan ju inte vara ett vanligt inslagna i en parrelation).

    Är hon bekväm att vara naken med dig, att ha sex med lampan tänd?


    Jag hade aldrig kunnat stimulera mig själv under ett samlag. Känner mig inte alls bekväm med det. Däremot älskar jag att bli fastspänd och hårt påsatt. Det är inte apsvårt att få orgasm så. Alla är olika och d är inte ens säkert att frugan ens vet hur hon kan njuta på bästa sätt.

    Håller med ang tilliten dock. Den måste byggas upp från början igen.
Svar på tråden Sexuellt obekräftad sambo